Απρίλιος: τα καλύτερα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής!

Η επιλογή λαχανικών και φρούτων που βρίσκονται στην εποχή τους είναι μια διαχρονική επιλογή για καλή διατροφή που μας εφοδιάσει με όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Ο Απρίλιος είναι ο ιδανικός για φρέσκιες, νόστιμες και πολύ υγιεινές διατροφικές επιλογές:

Μούσμουλα: νόστιμα ανοιξιάτικα φρούτα, γεμάτα βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και άλλα θρεπτικά συστατικά. Είναι αρκετά ευαίσθητα και καλύτερα να καταναλώνονται ωμά. Περιέχουν αντιοξειδωτικά, τα οποία κρατάνε μακριά τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες και μεγάλες ποσότητες από  βιταμίνη Α, βιταμίνη C, φολικό οξύ, θειαμίνη, πυριδοξίνη, νάτριο, κάλιο κ.α.

Φράουλες: ίσως το πιο αγαπημένο φρούτο της άνοιξης. Καταναλώνεται από μικρούς και μεγάλους, ωμό, με ζάχαρη ή σαντιγύ, σε smoothies, σε γλυκά κ.α, διαθέτει χαρακτηριστική μυρωδιά και ζωηρό κόκκινο χρώμα. Περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες τις βιταμίνες C και E και φυλλικό οξύ αλλά και το πολύτιμο κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, σίδηρο και μαγνήσιο. Έχει αποδειχτεί πως η κατανάλωση της φράουλας σχετίζεται με την πρόληψη φλεγμονής, της παχυσαρκίας, του οξειδωτικού στρες και κρατάει μακριά και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Αρακάς: αποτελεί πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών, υδατανθράκων και φυτικών ινών, γεγονός που τον καθιστά ένα από τα λαχανικά που μας γεμίζουν ενέργεια. Περιέχει επίσης φωσφόρο, κάλιο και σε μικρότερες ποσότητες σίδηρο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φυλλικό οξύ, οι βιταμίνες A, C, K και κάποιες από του συμπλέγματος B. Κρατάει υγιή τη λειτουργία του εντέρου καθώς και του  νευρικού και καρδιαγγειακού συστήματος.

Ραπανάκια: αποτελούν μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C, με λίγες θερμίδες (μισό φλυτζάνι έχει μόνο 16 θερμίδες!). Θα σας εφοδιάσουν και με κάλιο, μαγγάνιο, μαγνήσιο και ασβέστιο. Για να επιλέξετε το καλύτερο του είδους, προτιμήστε ραπανάκια που έχουν βαθύ χρώμα και γερές ρίζες.

Φασολάκια: αποτελούν κορυφαία σε θρεπτικά συστατικά διατροφική επιλογή, σε σχέση με τα υπόλοιπα λαχανικά του Απριλίου. Είναι η πράσινη τροφή, πλούσια σε βιταμίνες Α, Β και C, βιταμίνη Κ, φολικό οξύ, σίδηρο, βιταμίνες συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3, Β6), μαγνήσιο, ασβέστιο και φώσφορο.

Αγκινάρες: μια κλασική επιλογή στην ανοιξιάτικη διατροφή και πλούσια πηγή σιδήρου, ποτασίου, μαγνησίου, φιλικού οξέος και βιταμίνης C.

Κουκιά: η άνοιξη είναι εποχή τους και είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φολικό οξύ, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, σίδηρο και νάτριο και αποτελούν διατροφική πηγή για ω-6 λιπαρά οξέα. Δεν είναι κατάλληλη τροφή για όσους πάσχουν από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, ενώ μπορούν να προκαλέσουν αλλεργία σε όσους έχουν έλλειψη του ενζύμου G6PD.

www.therapies.gr