Σχετικά με τον οδικό άξονα Ε65 που θα διασχίσει ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα, ο Δημοτικός Σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Καστοριάς, Γιώργος Πετκανάς, εισηγείται στο σώμα τη στήριξη διεκδίκησης του έργου, αφού επισημαίνει λάθη και παραλείψεις των αιρετών της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Καστοριάς, όπως συγκεκριμένα αναφέρει:
“Με έκπληξη διαπίστωσα, για μία ακόμη φορά, πως αιρετοί της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Καστοριάς, εκτελούν πλημμελώς τα καθήκοντα τους και συγκεκριμένα:
Πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα, ευρεία σύσκεψη των ενδιαφερομένων, για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ε65 ο οποίος θα διασχίσει ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα, θα καταλήξει στην Εγνατία Οδό, πιθανόν στο ύψος της Παναγιάς, έργο που θα άρει από την απομόνωση του αστικού κέντρου, την Δυτική Μακεδονία και βεβαίως τον Δήμο Καστοριάς.
Στα Τρίκαλα συγκεντρώθηκαν 7.10.2016 για να συζητήσουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους, σχετικά με τον οδικό άξονα Ε65 Κεντρικής Ελλάδας 55 αυτοδιοικητικοί και Βουλευτές, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας, στο Δημαρχείο Τρικκαίων. Συγκεκριμένα παρευρέθηκαν, εκπρόσωποι 4 Περιφερειών, 13 Δήμων, 2 Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων, 3 νυν, τέως και πρώην Υπουργοί, 4 Βουλευτές, 1 Γενικός Γραμματέας Υπουργείου, 11 Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι, όπου δυστυχώς τον Δήμο Καστοριάς, δεν τον εκπροσώπησε κανείς.
Για τους λόγους απουσίας εκπροσώπων μας, δεν θα μπω στη διαδικασία, εσωτερικών θεμάτων της πλειοψηφούσας Δημοτικής Παράταξης στον Δήμο Καστοριάς. Πιθανόν απασχολούσαν περισσότερο οι αντικαταστάσεις Αντιδημάρχων, Προέδρων ΝΠΔΔ & ΝΠΙΔ τη σημερινή Δημοτική Αρχή. Είναι κάτι που με αφήνει παγερά αδιάφορο. Αδιάφορους όμως δεν μας αφήνει και βεβαίως θα αναζητηθούν ευθύνες, όταν κριθεί ο χρόνος, από το «πολιτικό προσωπικό» του Δήμου Καστοριάς, που επιτρέπει με την αδιαφορία του, να χάνονται καθημερινά διεκδικήσεις για τον τόπο μας.
Επειδή ο δρόμος που ενώνει Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα, Ήπειρο και Δυτική Μακεδονία, πρέπει να κατασκευαστεί οπωσδήποτε, οι ανάγκες είναι σαφείς και συγκεκριμένες, χρονίζουσες, επανειλημμένως διατυπωθείσες και πλέον απομένει η ενεργοποίηση του κεντρικού κράτους. Η κατασκευή αυτού του έργου, του τόσου χρήσιμου για τη μισή ηπειρωτική Ελλάδα, έχει προεκτάσεις ευνοϊκές για την οικονομία ολόκληρης της Χώρας, ιδιαιτέρως δε για περιοχές απομακρυσμένες από την πρωτεύουσα της Χώρας μας, όπως συγκεκριμένα ο Δήμος Καστοριάς.
Προς ενημέρωση διευκρινίζεται, ότι από το 2017 θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει το νότιο τμήμα του δρόμου, Λαμία Ξυνιάδα. Το βόρειο τμήμα όμως, Τρίκαλα Εγνατία Οδός, δεν έχει ενταχθεί και απαιτούνται, εξεύρεση κονδυλίων από εναλλακτικές πηγές, λόγω μειωμένου ΕΣΠΑ για υποδομές. Αυτές οι πηγές είναι, δάνειο σε μεγάλο ποσοστό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την οποία οι συζητήσεις είναι ήδη προχωρημένες, καθώς και κρατική χρηματοδότηση. Εμπειρογνωμοσύνη για τη χάραξη. Η αξιολόγηση θα γίνει από τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, σε συνδυασμό με τη χρηματοδοτική ροή.
Για την ιστορία να αναφερθεί, έστω και δια της απουσίας εκπροσώπων του Δήμου Καστοριάς, ότι οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν για την ανάγκη «να γίνει το έργο και απ’ όπου να ’ναι η τελική χάραξη». Ωστόσο αρκετοί αυτοδιοικητικοί τέθηκαν ενάντια σε πρόταση για μια νέα, τρίτη προτεινόμενη χάραξη του δρόμου, ακόμη νοτιότερα της αρχικής. Τέθηκαν επίσης και τεχνικά ζητήματα από αυτοδιοικητικούς της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και της Στερεάς Ελλάδας.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι εκ μέρους του παραχωρησιούχου ο Αντιπρόεδρος Μιχάλης Γουρζής, τόνισε πως η εταιρεία ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη άμεσα να ξεκινήσει το έργο. Το τελικό συμπέρασμα εκφράστηκε στην απόφαση, για ένα σχέδιο Ψηφίσματος να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και ψήφισης από όλα τα ενδιαφερόμενα Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια.
Αυτό το Ψήφισμα θα αναφέρει επί της ουσίας την τεράστια σημασία για την κατασκευή του έργου. Αυτό το Ψήφισμα καλώ το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καστοριάς να αποφασίσει, για να στηριχθεί η διεκδίκηση του έργου. Με δεδομένο μάλιστα, ότι δεν είναι σίγουρο πως τα χρήματα θα προωθηθούν στον δρόμο, γι’ αυτό και η στήριξη με απόφαση Ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο θεωρείται αναγκαία και επιβεβλημένη” καταλήγει στην εισήγηση του ο Δημοτικός Σύμβουλος Γιώργος Πετκανάς, απευθυνόμενος προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καστοριάς.
17 Οκτωβρίου 2016
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΗΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Θέμα: Οδικός άξονας Κεντρικής Ελλάδος Ε65
Εισηγητής: Γιώργος Πετκανάς, Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Καστοριάς
Κύριε Πρόεδρε, κ. Δήμαρχε, κ.κ. Δημοτικοί Σύμβουλοι
Με έκπληξη διαπίστωσα, για μία ακόμη φορά, πως αιρετοί της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Καστοριάς, εκτελούν πλημμελώς τα καθήκοντα τους και συγκεκριμένα:
Πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα, ευρεία σύσκεψη των ενδιαφερομένων, για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ε65 ο οποίος θα διασχίσει ολόκληρη την Κεντρική Ελλάδα, θα καταλήξει στην Εγνατία Οδό, πιθανόν στο ύψος της Παναγιάς, έργο που θα άρει από την απομόνωση του αστικού κέντρου, την Δυτική Μακεδονία και βεβαίως τον Δήμο Καστοριάς.
Στα Τρίκαλα συγκεντρώθηκαν 7.10.2016 για να συζητήσουν και να καταθέσουν τις απόψεις τους, σχετικά με τον οδικό άξονα Ε65 Κεντρικής Ελλάδας 55 αυτοδιοικητικοί και Βουλευτές, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση της Περιφέρειας Θεσσαλίας και της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Θεσσαλίας, στο Δημαρχείο Τρικκαίων. Συγκεκριμένα παρευρέθηκαν, εκπρόσωποι 4 Περιφερειών, 13 Δήμων, 2 Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων, 3 νυν, τέως και πρώην Υπουργοί, 4 Βουλευτές, 1 Γενικός Γραμματέας Υπουργείου, 11 Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι, όπου δυστυχώς τον Δήμο Καστοριάς, δεν τον εκπροσώπησε κανείς.
Για τους λόγους απουσίας εκπροσώπων μας, δεν θα μπω στη διαδικασία, εσωτερικών θεμάτων της πλειοψηφούσας Δημοτικής Παράταξης στον Δήμο Καστοριάς. Πιθανόν απασχολούσαν περισσότερο οι αντικαταστάσεις Αντιδημάρχων, Προέδρων ΝΠΔΔ & ΝΠΙΔ τη σημερινή Δημοτική Αρχή. Είναι κάτι που με αφήνει παγερά αδιάφορο. Αδιάφορους όμως δεν μας αφήνει και βεβαίως θα αναζητηθούν ευθύνες, όταν κριθεί ο χρόνος, από το «πολιτικό προσωπικό» του Δήμου Καστοριάς, που επιτρέπει με την αδιαφορία του, να χάνονται καθημερινά διεκδικήσεις για τον τόπο μας.
Επειδή ο δρόμος που ενώνει Θεσσαλία, Στερεά Ελλάδα, Ήπειρο και Δυτική Μακεδονία, πρέπει να κατασκευαστεί οπωσδήποτε, οι ανάγκες είναι σαφείς και συγκεκριμένες, χρονίζουσες, επανειλημμένως διατυπωθείσες και πλέον απομένει η ενεργοποίηση του κεντρικού κράτους. Η κατασκευή αυτού του έργου, του τόσου χρήσιμου για τη μισή ηπειρωτική Ελλάδα, έχει προεκτάσεις ευνοϊκές για την οικονομία ολόκληρης της Χώρας, ιδιαιτέρως δε για περιοχές απομακρυσμένες από την πρωτεύουσα της Χώρας μας, όπως συγκεκριμένα ο Δήμος Καστοριάς.
Προς ενημέρωση διευκρινίζεται, ότι από το 2017 θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει το νότιο τμήμα του δρόμου, Λαμία Ξυνιάδα. Το βόρειο τμήμα όμως, Τρίκαλα Εγνατία Οδός, δεν έχει ενταχθεί και απαιτούνται, εξεύρεση κονδυλίων από εναλλακτικές πηγές, λόγω μειωμένου ΕΣΠΑ για υποδομές. Αυτές οι πηγές είναι, δάνειο σε μεγάλο ποσοστό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την οποία οι συζητήσεις είναι ήδη προχωρημένες, καθώς και κρατική χρηματοδότηση. Εμπειρογνωμοσύνη για τη χάραξη. Η αξιολόγηση θα γίνει από τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, σε συνδυασμό με τη χρηματοδοτική ροή.
Για την ιστορία να αναφερθεί, έστω και δια της απουσίας εκπροσώπων του Δήμου Καστοριάς, ότι οι παρευρισκόμενοι συμφώνησαν για την ανάγκη «να γίνει το έργο και απ’ όπου να ’ναι η τελική χάραξη». Ωστόσο αρκετοί αυτοδιοικητικοί τέθηκαν ενάντια σε πρόταση για μια νέα, τρίτη προτεινόμενη χάραξη του δρόμου, ακόμη νοτιότερα της αρχικής. Τέθηκαν επίσης και τεχνικά ζητήματα από αυτοδιοικητικούς της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και της Στερεάς Ελλάδας.
Σημαντικό είναι το γεγονός ότι εκ μέρους του παραχωρησιούχου ο Αντιπρόεδρος Μιχάλης Γουρζής, τόνισε πως η εταιρεία ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη άμεσα να ξεκινήσει το έργο. Το τελικό συμπέρασμα εκφράστηκε στην απόφαση, για ένα σχέδιο Ψηφίσματος να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και ψήφισης από όλα τα ενδιαφερόμενα Περιφερειακά και Δημοτικά Συμβούλια.
Αυτό το Ψήφισμα θα αναφέρει επί της ουσίας την τεράστια σημασία για την κατασκευή του έργου. Αυτό το Ψήφισμα καλώ το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καστοριάς να αποφασίσει, για να στηριχθεί η διεκδίκηση του έργου. Με δεδομένο μάλιστα, ότι δεν είναι σίγουρο πως τα χρήματα θα προωθηθούν στον δρόμο, γι’ αυτό και η στήριξη με απόφαση Ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο θεωρείται αναγκαία και επιβεβλημένη.
Με εκτίμηση
Γιώργος Πετκανάς
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Καστοριάς