Αυξημένη από το πρωί η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά, για την αναχώρηση ταξιδιωτών για τα νησιά. Αυστηροί οι έλεγχοι στην είσοδο των πλοίων για τα απαιτούμενα πιστοποιητικά για τον Covid-19 προκειμένου να γίνει η επιβίβαση, Σάββατο 10 Ιουλίου 2021 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Οι Κυκλάδες, κορυφαίος προορισμός – Ακριβότερα έως 15% τα εισιτήρια

Γεμάτα θα είναι τα επιβατηγά πλοία που θα ταξιδέψουν για τις Κυκλάδες από τη Μεγάλη Τετάρτη και μετά, ωστόσο δεν συμβαίνει το ίδιο και με αυτά που είναι δρομολογημένα για Δωδεκάνησα και Κρήτη. Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), παρά τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που έχει επιφέρει η κατακόρυφη άνοδος των τιμών των καυσίμων, οι πληρότητες από τα μέσα της εβδομάδας και μετά προσεγγίζουν το 100%. Και αυτό σε πλοία που λειτουργούν πλέον με διαθέσιμο το 100% της δυναμικότητάς τους, αφού δεν υπάρχουν πια περιορισμοί στην πληρότητα λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι κατά τη φετινή χρονιά υπάρχουν λιγότερα μεγάλα ταχύπλοα δρομολογημένα από ό,τι την αντίστοιχη περίοδο του 2019, εξηγούν από τον ΣΕΕΝ. Κάτι που μεταφράζεται αυτονόητα σε λιγότερες διαθέσιμες θέσεις. Η δρομολόγηση λιγότερων ταχυπλόων αποδίδεται στο υψηλότατο κόστος των καυσίμων τους λόγω του συγκεκριμένου τύπου πετρελαίου που καταναλώνουν και στο συνολικά έντονα ενεργοβόρο προφίλ τους. Οσον αφορά τις χαμηλότερες πληρότητες που εμφανίζουν τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη –εξαιρουμένων των καμπινών, καθώς έχουν δοθεί σχεδόν όλες–, αυτές αποδίδονται εν μέρει και στον ανταγωνισμό με τις αεροπορικές μετακινήσεις που έχει ενταθεί την τελευταία δεκαετία.

Στην Αδριατική η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη κατά 200% περίπου σε σχέση με τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2019, αλλά η διακίνηση των φορτηγών έχει σχεδόν επανέλθει στα προ της πανδημίας επίπεδα. Πάντως η επιβατική κίνηση στην Ιταλία ενισχύθηκε ήδη από τα τέλη της προηγουμένης εβδομάδας, καθώς τροφοδοτήθηκε από την επιστροφή κυρίως φοιτητών από το εξωτερικό για τις γιορτές.

Σε κάθε περίπτωση το κόστος των ακτοπλοϊκών μετακινήσεων έχει αυξηθεί αισθητά. Υπολογίζεται πως τα εισιτήρια έχουν αυξηθεί μεταξύ 12% και 15% μεσοσταθμικά ανάλογα με την εταιρεία και το δρομολόγιο.

Φέτος τα πλοία λειτουργούν στο 100% της δυναμικότητάς τους καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί λόγω κορωνοϊού.

Οι αυξήσεις ήρθαν σε δύο κύματα, μαζί με τον ενεργειακό πληθωρισμό. Στα τέλη Μαρτίου δρομολογήθηκαν αυξήσεις της τάξεως του 7% στα δρομολόγια από τον Πειραιά και της τάξεως του 12% σε αυτά από τη Ραφήνα. Οι αυξήσεις στον Πειραιά έγιναν μάλιστα έπειτα και από προηγούμενη αύξηση της τάξεως του 10% που είχε γίνει νωρίτερα φέτος. Μάλιστα, αν οι τιμές των καυσίμων δεν αποκλιμακωθούν δραστικά, αναμένεται να συνοδευθούν και από μια τρίτη αύξηση της τάξεως του 5% μετά το Πάσχα. Αντίστοιχου εύρους αυξήσεις έγιναν και στην Αδριατική.

Με δεδομένο ότι οι τιμές των καυσίμων που χρησιμοποιούν οι ακτοπλοϊκές έχουν αυξηθεί υπέρμετρα το τελευταίο έτος, διατυπώνονται εντονότατες ανησυχίες πως, εφόσον το ράλι των τιμών του πετρελαίου δεν αναστραφεί, θα υπάρξουν και περαιτέρω αυξήσεις προς το καλοκαίρι.

Το συνολικό επιπλέον ποσό που καλούνται να πληρώσουν οι ακτοπλοϊκές-μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας φέτος σε σχέση με πέρυσι υπολογίζεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ εφόσον οι τιμές διατηρηθούν στα τρέχοντα επίπεδα. Σημειώνεται πως στα τέλη του προηγούμενου έτους η τιμή του πετρελαίου χαμηλού θείου βρισκόταν στα επίπεδα των 570 ευρώ ο τόνος. Στην αρχή του 2021 ήταν πιο κοντά στα 400 ευρώ. Τον Μάρτιο ξεπέρασε τα 1.000 ευρώ, αν και υποχώρησε οριακά κατόπιν.

Επιπλέον, μεσοπρόθεσμα ανοδικές πιέσεις στις τιμές αναμένεται να ασκήσουν και οι νέοι ευρωπαϊκοί κανονισμοί για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της ναυτιλίας. Μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) με τίτλο «Επίδραση της δέσμης προτάσεων “Fit for 55” στην επιβατηγό ναυτιλία και στη νησιωτική Ελλάδα», που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες μέρες, δείχνει πως η εφαρμογή της δέσμης μέτρων «Fit for 55» αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση του λειτουργικού κόστους κατά 207 εκατ. ευρώ το 2026 (σε σύγκριση με σενάριο μη εφαρμογής της δέσμης μέτρων), που σημαίνει επιβάρυνση των τιμών των εισιτηρίων κατά 30% το 2026.

ΠΗΓΗ:https://www.kathimerini.gr/

You May Also Like

Σαντορίνη: Έστριψε να φωτογραφήσει την καλντέρα και σκότωσε ένα 34χρονο

Ένα ακόμη δυστύχημα που μεγαλώνει τη λίστα με τους θανάτους στον δρόμο…

Εβρος: Αφησαν στην τύχη του το φράγμα που θα έσωζε την Δαδιά

Ο αναπλ. Καθηγητής του τμήματος Περιβάλλοντος του Ιονίου Παν/μίου και μέχρι πριν…

Θρίλερ στην Ταϊβάν: Αναχώρησε από Μαλαισία το αεροσκάφος της Πελόζι – Άγνωστο αν επιβαίνει η ίδια.

Το αεροσκάφος της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας που μετέφερε την πρόεδρο της Βουλής…

Επίδομα θέρμανσης: Θα δοθεί σε 1,3 εκατομμύριο νοικοκυριά

Σε 1,3 εκατομμύριο νοικοκυριά θα χορηγηθεί φέτος το επίδομα θέρμανσης, το συνολικό…

Θάνατος βρέφους στα Γρεβενά: «Δεν είχε κανένα πρόβλημα υγείας το μωρό μας» λέει η μητέρα

Σε κατάσταση σοκ οι γονείς του βρέφους 35 ημερών που πέθανε τις…

Φωτεινή Βασιλειάδου: Η “άγνωστη” κόρη της μεγάλης Γεωργίας Βασιλειάδου και η τεράστια ομοιότητα με τη μητέρα της

Φωτεινή Βασιλιάδου: Η κόρη της σπουδαίας ηθοποιού Γεωργίας Βασιλειάδου

Θεσσαλονίκη: Δικογραφία κατά αγνώστου για τον άνδρα που πάτησε το γατάκι

Δικογραφία κατά αγνώστου, με την κατηγορία της πιθανής θανάτωσης ζώου, ασκήθηκε σε…

ΓΟΥΡΟΥΝΑ “ΚΑΝΕΙ ΜΠΑΝΙΟ” ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ

ΓΟΥΡΟΥΝΑ “ΚΑΝΕΙ ΜΠΑΝΙΟ” ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΜΥΚΟΝΟΥ

Οπλικά συστήματα νέας γενιάς: Ρομπότ-δολοφόνοι στα πεδία μάχης;

Αυξάνονται οι χώρες που επενδύουν σε οπλικά συστήματα νέας τεχνολογίας όπως drones –…

Ιλιγγιώδεις αυξήσεις μέχρι και στα καυσόξυλα: «Γρίφος» η θέρμανση των νοικοκυριών τον χειμώνα – Ποιος είναι ο φθηνότερος τρόπος

Table of Contents Hide Οι αυξήσεις στο πετρέλαιοΑδιέξοδο στο φυσικό αέριοΑσύμφορη η…