Από το 2040 η Βρετανία απαγορεύει τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ. Όμοιες αποφάσεις έλαβαν Γαλλία και Νορβηγία.

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου σχεδιάζεται μια ποσόστωση για ηλεκτρικά οχήματα, ενώ στη Γερμανία δεν έχουν ληφθεί σημαντικές αποφάσεις, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, σε πολιτικό επίπεδο. Γεγονός πάντως είναι ότι τα περιθώρια για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στενεύουν.

Κατά την εκτίμηση του Κλάους Ντολ από το Ινστιτούτο Φραουενχόφερ, σε βάθος χρόνου θα αναγκαστούμε να σταματήσουμε την χρήση ορυκτών καυσίμων, μιας και δεν θα είμαστε σε θέση να ελέγξουμε τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον. Την ίδια στιγμή όμως τονίζει ότι «χωρίς καθαρό ρεύμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα υπάρχει σημαντικό όφελος για το περιβάλλον. Αυτό οφείλεται στην ενεργειοβόρα παραγωγή μπαταριών. Οι επιπτώσεις για το περιβάλλον είναι σημαντικές. Σε περίπτωση μάλιστα που η φόρτιση των μπαταριών γίνεται με ενέργεια από εργοστάσια άνθρακα τότε δεν θα υπάρχει πια σχεδόν κανένα όφελος σε σύγκριση με ένα μικρό, καθαρό, βενζινοκινητήρα».

«Οι συμβατικοί κινητήρες θα υπάρχουν πολλές δεκαετίες ακόμα»

Διαφορετική άποψη εκφράζει ο Ρόλαντ Μπάαρ, μηχανολόγος και καθηγητής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. Πιστεύει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης θα υπάρχει για πολλές δεκαετίες ακόμα και επικρίνει το ότι από την δημόσια συζήτηση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης απουσιάζει μια «συνολική θεώρηση». Ο γερμανός καθηγητής υπενθυμίζει ότι μόλις το 4% των ρύπων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου προέρχονται από την κυκλοφορία αυτοκινήτων: «Κάνουμε λες και η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πανάκεια. Όλα εξαρτώνται από την “οικολογική στροφή”, πως δηλαδή θα περάσουμε από τα ορυκτά καύσιμα σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Μολονότι δεν έχουμε δώσει απάντηση σε αυτό το μείζον ζήτημα, προτρέχουμε, και θέλουμε να καταργήσουμε τους συμβατικούς κινητήρες χωρίς να έχουμε επί της ουσίας μια βιώσιμη εναλλακτική λύση».

Ο γερμανός ειδικός Ρόλαντ Μπάαρ θεωρεί ότι το πρόβλημα θα μπορούσε να επιλυθεί σε σημαντικό βαθμό, με καύσιμα που βασίζονται σε συνθετικές μορφές υδρογονάνθρακα. Η διαδικασία, όπως λέει ο γερμανός καθηγητής, είναι ακριβή, αλλά αποδοτική, μιας και καθιστά εφικτή την αποθήκευση ενέργειας και διασφαλίζει και στο μέλλον την κυκλοφορία των οχημάτων.

You May Also Like

Το ύστατο αντίο στη ΔΕΗ: Έρχονται τα ηλιακά κεραμίδια που προσφέρουν δωρεάν ρεύμα

Ηλιακά κεραμίδια: Η τεχνοτροπία που παρέχει δωρεάν ρεύμα

Αποκάλυψη του προσώπου της Βασίλισσας Νεφερτίτη με τεχνολογία 3D imaging

Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία 3D imaging, τόσο οι επιστήμονες θα φτάνουν ακόμη…

Ρεάλ Μαδρίτης: Η τρομερή τεχνολογία με το τείχος που αλλάζει ύψος και κάνει άλματα στις προπονήσεις

Στη Ρεάλ εξασκούνται στις στατικές φάσεις με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας,…

Chaos: Το Eλληνικό hypercar αποκαλύπτεται την 1η Νοεμβρίου!

Chaos: Το Eλληνικό hypercar αποκαλύπτεται την 1η Νοεμβρίου!

Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή GIFs του 2017!

Τα GIFs είναι ίσως ο ευκολότερος και διασκεδαστικότερος τρόπος να εκφραστείς, γι’…

Τεχνολογία: Γιατί δεν πρέπει να ανεβάζετε φωτογραφίες παιδιών στο διαδίκτυο – Οι 6 απειλές

Το μεγαλύτερο ψηφιακό αποτύπωμα στην ιστορία θα έχουν τα παιδιά που γεννιούνται…

Bitcoin πονάς: Τα Τρίκαλα λανσάρουν το δικό τους νόμισμα ονόματι Tricoin

Οκ, δεν είναι κρυπτονόμισμα, αλλά μπορείτε να νοικιάσετε θέσεις πάρκινγκ με αυτό

To tera-yacht των 5 δισ. δολαρίων: Η πόλη που θα ταξιδεύει για πάντα

Πρόκειται για το «terayacht» με το όνομα Pangeos, όπου θα υπάρχουν ξενοδοχειακά…

Δείτε το πρώτο trailer της ταινίας «Avatar: The Way Of Water»

Δείτε το πρώτο trailer της ταινίας «Avatar: The Way Of Water»

Το λιγουρεύεστε; Σπορ διθέσιο Toyota από 16.000 ευρώ!

Η Toyota και η Suzuki θα ενώσουν τις δυνάμεις τους για να κατασκευάσουν κάτι που θα ξαναφέρει το χαμόγελο στα χείλη