Γνωρίζετε πως τα παιδιά μπορούν να κολλήσουν στρες απο τους δασκάλους τους;

Συνήθως οι μαθητές είναι αυτοί που εξαντλούν τους εκπαιδευτικούς μέσα στις τάξεις. 

Μία καναδική επιστημονική έρευνα όμως, η πρώτη του είδους της διεθνώς, δείχνει ότι μπορεί να συμβεί και το αντίστροφο. Δηλαδή οι ψυχικά εξαντλημένοι δάσκαλοι να μεταφέρουν το στρες και τη βαρεμάρα τους στους μαθητές τους.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας, με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια δημόσιας υγείας Έβα Όμπερλε, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κοινωνικής ιατρικής «Social Science & Medicine», συνέλεξαν δείγματα σάλιου από 406 μαθητές Δημοτικού, ηλικίας οκτώ έως 12 ετών, για να μετρήσουν το επίπεδο της ορμόνης του στρες κορτιζόλης.
Παράλληλα, μέτρησαν το ίδιο πράγμα σε 17 δασκάλους ηλικίας 34 έως 65 ετών, οι οποίοι επίσης απάντησαν σε ερωτηματολόγια, προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός που ένιωθαν να έχουν «καεί» συναισθηματικά μέσα στην τάξη και να μην αντέχουν άλλο να κάνουν μάθημα.

Διαπιστώθηκε ότι όσο μεγαλύτερη ήταν εκ των προτέρων η συναισθηματική εξάντληση ενός εκπαιδευτικού, τόσο πιθανότερο ήταν οι μαθητές του να έχουν αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, άρα στρες.

Τα υψηλά επίπεδα της εν λόγω ορμόνης έχουν συνδεθεί στο παρελθόν με μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών και με ψυχολογικά προβλήματα.
«Τα ευρήματα δείχνουν ότι είναι δυνατό να λαμβάνει χώρα “μόλυνση” στρες στην τάξη ανάμεσα στους μαθητές και στους δασκάλους τους», δήλωσε η Όμπερλε. Παραμένει πάντως ασαφές -και δύσκολο να ξεκαθαρισθεί- σε ποιο βαθμό ο ένας επηρεάζει τον άλλο. Όπως είπε η ίδια, «δεν είναι πάντα σίγουρο ποιο προηγείται, το στρες του δασκάλου ή του μαθητή, αλλά μάλλον πρόκειται για ένα κυκλικό πρόβλημα». Εν ολίγοις, φαύλος κύκλος…

Σε κάθε περίπτωση, όπως επεσήμανε η καθηγήτρια Κίμπερλι Σόνερτ-Ράιχλ του ίδιου πανεπιστημίου, «είναι ξεκάθαρο από προηγούμενες πρόσφατες έρευνες ότι η διδασκαλία είναι ένα από τα πιο αγχωτικά επαγγέλματα και συνεπώς οι εκπαιδευτικοί έχουν ανάγκη από επαρκή υποστήριξη στη δουλειά τους για να τα βγάλουν πέρα με την ψυχική εξάντληση, έτσι ώστε να μην εξαπλώνουν το στρες σε όλη την τάξη. Αν δεν υποστηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς, τότε διακινδυνεύουμε παράπλευρες απώλειες στην πλευρά των μαθητών».

Πηγή: http://www.orizontespress.gr/www.iefimerida.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

You May Also Like

Ρυτίδες: Τι να προσέχουμε για να τις αποφύγουμε

Ρυτίδες: Τι να προσέχουμε για να τις αποφύγουμε

Γιατί η Ινδία απαγόρευσε το «μαλλί της γριάς»

Μελέτες έχουν δείξει, ότι η χημική ουσία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου.

Υλοποίηση Δράσεων Αγωγής Υγείας και Πρόληψης από το Κέντρο Υγείας Καστοριάς

Υλοποίηση Δράσεων Αγωγής Υγείας και Πρόληψης από το Κέντρο Υγείας Καστοριάς

Γεωργιάδης: Κατεπείγουσα ΕΔΕ για φωτογραφία με ασθενή σε καρέκλες νοσοκομείου

Δεν υπήρχε χώρος στην αίθουσα ανάνηψης.

Θυρεοειδική οφθαλμοπάθεια σε 63χρονη Ελληνίδα, έπειτα από εμβολιασμό κατά της CoViD

Η θυρεοειδική οφθαλμοπάθεια εμφανίζεται συνήθως σε άτομα με υπερθυρεοειδισμό και είναι αυτοάνοσο νόσημα.

Πώς θα έχετε καλύτερη κυκλοφορία αίματος;

Table of Contents Hide Ροή του αίματος και το κυκλοφορικό σας σύστημαΠώς…

Ο ξηρός καρπός που κόβει «μαχαίρι» την πείνα και τις λιγούρες

Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, όμως πράγματι ερευνητές στις ΗΠΑ…

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 18 με 20 Οκτωβρίου 2019 το 6ο Διακλινικό Συμπόσιο για τη Σκλήρυνση κατά Πλάκας

Ισχυρές λύσεις, με μακροχρόνια ασφάλεια. O σύγχρονος στόχος στη θεραπευτική της πολλαπλής…

ΜΥΘΟΣ: Το ξύδι είναι πολύ αποτελεσματικό στην αδρανοποίηση του COVID-19

ΜΥΘΟΣ: Το ξύδι είναι πολύ αποτελεσματικό στην αδρανοποίηση του COVID-19

Οι τρεις πιο αποτελεσματικοί τρόποι να φύγει ο λεκές από λάδι

Οι τρεις πιο αποτελεσματικοί τρόποι να φύγει ο λεκές από λάδι