To κουβάρι των υπερκοστολογήσεων στην Εγνατία Οδό αρχίζουν να ξετυλίγουν οι δικαστικές αρχές, μετά τις προσφυγές της Αττικάτ, που διεκδικούσε δαπάνες 35 εκ. ευρώ τις οποίες είχε πληρωθεί!

Στην υπόθεση που φέρεται να εμπλέκονται και στελέχη της Εγνατίας, που υπέγραψαν τις πληρωμές προς την κατασκευαστική εταιρεία για τις σήραγγες της Εγνατίας στην Κοζάνη, η κρατική εταιρεία φαίνεται να έχει ζημιωθεί συνολικά με πάνω από 100 εκ. ευρώ. Η πρόσφατη απόφαση του Εφετείου Δυτικής Μακεδονίας, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις μεθοδεύσεις του εργολάβου, ο οποίος φούσκωσε τις δαπάνες των έργων, με το επιχείρημα της αλλαγής προδιαγραφών, μολονότι από την διερεύνηση της υπόθεσης διαπιστώνεται ότι δεν υπήρξε καμία αλλαγή στις τεχνικές του έργου.

Όπως προκύπτει από την απόφαση, η οποία εμφανίζεται τελεσίδικη και άμεσα εκτελεστέα, στις επίμαχες εργολαβίες εντοπίστηκε πλήθος παρατυπιών (ανυπόγραφες επιμετρήσεις, τήρηση διπλών ημερολογίων, εγκρίσεις πινάκων για καταβολή επιπλέον ποσών χωρίς υπογραφή υπηρεσιών, τροποποίηση εργασιών ολοκληρωμένων έργων κ.α). Τι μπορεί να σημαίνει η απόφαση για την Εγνατία από την στιγμή που η Αττικάτ είναι μια χρεοκοπημένη εταιρεία; Όπως σημειώνουν νομικοί κύκλοι, η απόφαση του Εφετείου οδηγεί σε κατάπτωση των εγγυητικών από τις τράπεζες και αναζήτηση ευθυνών σε όσους έχουν εμπλακεί με την υπόθεση δηλαδή ακόμη και υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου.

Η υπόθεση με τους αρνητικούς λογαριασμούς στην Εγνατία, στην οποία εκτός από την Αττικάτ φαίρεται να εμπλέκονται και άλλες τεχνικές εταιρείες ήταν γνωστή στο υπουργείο από το 2010. Ωστόσο πήρε το δρόμο της δικαιοσύνης πέρσι με την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς από την πλευράς της νέας διοίκησης της Εγνατίας Οδού ΑΕ και την ανάθεση των εργολαβιών της Κοζάνης και της Λάρισας σε εξωτερικό νομικό γραφείο (Μιχάλη Σεργάκη). Σύμφωνα με πληροφορίες η νομική υπηρεσία της Εγνατίας είχε ζητήσει να βγει από την υπόθεση, την οποία χαρακτήριζε… χαμένη! Τους επόμενους μήνες σύμφωνα με νομικές πηγές, θα εκδικαστούν και οι άλλες προσφυγές που αφορούν τμήματα του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή της Λάρισας αξίας περίπου 45 εκ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι Εγνατία έχει εκδώσει αρνητικούς λογαριασμούς σε τέσσερις εργολαβίες ύψους 104 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών 94 εκατ. ευρώ είναι οι αρνητικοί λογαριασμοί της Αττικάτ για τρεις εργολαβίες ενώ περίπου 10 εκατ. ευρώ αφορούν την Παντεχνική.

Πηγή: newmoney.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

You May Also Like

Σχεδιάζοντας το μέλλον της Καστοριάς

Ο Άκης Τσούκας στην Αθήνα για θέματα που αφορούν το Δήμο Καστοριάς

Σύσκεψη Εργασίας Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς και Διοικητή του Νοσοκομείου.

Κατά τη διάρκεια  της συνάντησης, συζητήθηκαν όλα τα έργα και  οι μελέτες που βρίσκονται σε εξέλιξη

ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Π.Μ.Σ.: «Σχεδιασμός Προϊόντων και Συστημάτων»

Τo Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών και Βιομηχανικού Σχεδιασμού του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνει…

Κέντρο Συμβουλευτικής Γυναικών: Δράση Εκπαίδευσης και Ενημέρωσης στο Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς

Κέντρο Συμβουλευτικής Γυναικών: Δράση Εκπαίδευσης και Ενημέρωσης στο Γενικό Νοσοκομείο Καστοριάς

Π.Δ.Μ.: Προκήρυξη Διεθνούς Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ποιοτικός Έλεγχος Τροφίμων»

Π.Δ.Μ.: Προκήρυξη Διεθνούς Διιδρυματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ποιοτικός Έλεγχος Τροφίμων»

Δήμος Βοΐου: Υπογειοποίηση και Αισθητική Αναβάθμιση των Εναέριων Δικτύων Διανομής Ενέργειας στη Σιάτιστα

  Δήμος Βοΐου: Υπογειοποίηση και Αισθητική Αναβάθμιση των Εναέριων Δικτύων Διανομής Ενέργειας…

Συνελήφθη 41χρονος αλλοδαπός για παράβαση του τελωνειακού κώδικα στην Φλώρινα

  Κατασχέθηκαν 500 πακέτα τσιγάρα, 1 όχημα και 2 κινητά τηλέφωνα