Στη σταδιακή… έξωση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και στη μείωση των βενζινοκίνητων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα, µε παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, µέσω της παροχής κινήτρων

Στη σταδιακή… έξωση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και στη μείωση των βενζινοκίνητων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα, µε παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, µέσω της παροχής κινήτρων, προκειμένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώματος του άνθρακα, προσανατολίζεται η κυβέρνηση.

«Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο απομακρυνόμαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εμείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έμφαση στα θέματα των αυτοκινήτων και των μεταφορών, µε στόχο να φύγουμε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχημάτων», λέει στο «Έθνος» ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.

Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου αναμένεται τις προσεχείς ημέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων με σκοπό την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Ανάλογα μέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το οποίο καταρτίζεται αυτήν την περίοδο.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στα μέτρα αυτά εντάσσονται:

  • Η 10ετής προσαρμογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
  • Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευματοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων)
  • Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισμού για την τοποθέτηση ρευματοδοτών κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων. Οι «καθαρές» και ασφαλείς μετακινήσεις αποτελούν, άλλωστε, προτεραιότητα για την ΕΕ, µε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις να έχουν ήδη προγραμματίσει απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων µε κινητήρες ντίζελ. Βασικός λόγος είναι ότι οι μεταφορές εξακολουθούν να αποτελούν την πρωταρχική πηγή εκπομπής ρύπων.

Αυτό προκύπτει από την έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης για την κατάσταση του περιβάλλοντος στη χώρα µας, σύμφωνα µε την οποία, αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συµβαίνει το ίδιο µε τα αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσμού.

Κατηγορίες οχημάτων

Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υποδομών και Περιβάλλοντος, οι έλληνες εκπρόσωποι, Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάμελλος, χαρακτήρισαν σημαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ όσον αφορά στην αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελματικές κατηγορίες οχημάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία: «Προτάθηκε η μείωση φόρων ειδικά για τομείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και µε αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχημάτων».

Οι δύο υπουργοί πρότειναν οικονομικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδομών για δηµόσιες μεταφορές, αλλά και υποδομών ρευματοδότησης για ηλεκτροκίνηση.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραμένει σε εμβρυϊκό στάδιο, όπως διαπιστωνόταν στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Ανάπτυξη της Αγοράς Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων στον τομέα των Μεταφορών, το οποίο ολοκληρώθηκε πέρυσι από το καθ’ ύλην υπουργείο, σε συνεργασία µε τα συναρμόδια υπουργεία.

Βάσει των στοιχείων, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ ειδική αναφορά γινόταν στην παλαιότητα των οχημάτων, καθώς τα τέσσερα στα δέκα είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δηµόσιας χρήσης διαμορφώνεται στο 30%. Στην παλαιότητα των οχημάτων αποδίδεται η μεγάλη εξάρτησή τους από τα συμβατικά καύσιμα.

Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αμόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%.

Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιμο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιμα, δηλαδή υγραέριο και φυσικό αέριο, κινείται μόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήμερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα.

Το σχέδιο έδινε προτεραιότητα στις υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης, αλλά και στην τόνωση της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, κάνοντας συγκεκριμένη αναφορά σε μέτρα όπως η υποχρεωτική πρόβλεψη χρήσης φορτιστών στα νεοανεγειρόμενα και ριζικά ανακαινιζόμενα κτίρια, και προτείνοντας την εξέταση μέτρων υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, μεταξύ των οποίων η παροχή άμεσων ή έμμεσων οικονομικών κινήτρων (για παράδειγμα,  οι φορολογικές απαλλαγές στα ηλεκτρικά οχήματα και άλλα «καθαρά» οχήματα), η εφαρμογή ευνοϊκών ρυθμίσεων για τη στάθμευση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ή την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, η χρηματοδότηση υποδομών φόρτισης, η δημιουργία θεσμικού πλαισίου χρηματοδότησης ερευνητικών έργων και προγραμμάτων.

in.gr

You May Also Like

Λούτσα: Νέα στοιχεία για τους εκτελεστές των «Ντάλτον» – Τι ψάχνει η ΕΛ.ΑΣ. στο Airbnb

Στη ίχνη των εκτελεστών του μακελειού στη Λούτσα η αστυνομία

ΟΑΕΔ: Σε 1.071.409 άτομα ανήλθε το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων για τον Μάρτιο

ΟΑΕΔ: Σε 1.071.409 άτομα ανήλθε το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων για τον…

Δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την ψηφοφορία  στη Βουλή για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας

Δήλωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την ψηφοφορία  στη Βουλή για την…

«Αντάρτικο» εμπόρων στην Πάτρα: Αποδοκίμασαν τον Στέλιο Πέτσα

Table of Contents Hide Ετοιμάζονται να ανεβάσουν ρολά με αφίσες – «κηδειόχαρτα»…

Άγιοι Ανάργυροι: Ο δολοφόνος της Κυριακής είχε κάνει χρήση κοκαΐνης πριν την σκοτώσει

Εκτός από το κοκτέιλ χαπιών και το αλκοόλ, είχε κάνει και κατανάλωση κοκαΐνης και άλλων ναρκωτικών.

Περικοπή αποδοχών για τους δημόσιους υπαλλήλους που δεν θα κάνουν self test

Περικοπή αποδοχών για τους δημόσιους υπαλλήλους που δεν θα κάνουν self test

Άνοιξε η πλατφόρμα για τις δηλώσεις συμμετοχής των δικαιούχων στο πρόγραμμα του Υπουργείου Τουρισμού «Τουρισμός Για Όλους»

Άνοιξε η πλατφόρμα για τις δηλώσεις συμμετοχής των δικαιούχων στο πρόγραμμα του…

Επίδομα 800 ευρώ: Νέα πληρωμή τη Δευτέρα – Ποιοι θα το πάρουν, προς επέκταση η αποζημίωση ειδικού σκοπού

Επίδομα 800 ευρώ: Νέα πληρωμή τη Δευτέρα – Ποιοι θα το πάρουν,…

Κλάδος εστίασης: Απογοήτευση από τα μέτρα της κυβέρνησης

Κλάδος εστίασης: Απογοήτευση από τα μέτρα της κυβέρνησης

Σκρέκας για καλάθι της Σαρακοστής: «Μεσοσταθμικά ίδιο η φθηνότερο με πέρυσι»

Το Καλάθι της Σαρακοστής είναι μεσοσταθμικά το ίδιο ή φθηνότερο με πέρυσι δήλωσε ο υπουργός ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.