Κατηγορείται από τις εισαγγελικές αρχές του Λος ‘Αντζελες ότι παραπλανούσε τους χρήστες

Η αμερικανική εφαρμογή Weather Channel (Weather.com), από τις πιο δημοφιλείς παγκοσμίως -και στην Ελλάδα- για την πρόγνωση του καιρού, κατηγορείται από τις εισαγγελικές αρχές του Λος ‘Αντζελες ότι παραπλανούσε τους χρήστες και πουλούσε σε τρίτους προσωπικά δεδομένα που συνέλλεγε γι’ αυτούς από τα κινητά τηλέφωνά τους και άλλες συσκευές.

Χάρη στην εφαρμογή, οι υπεύθυνοι γι’ αυτήν ήσαν σε θέση να παρακολουθούν τους χρήστες και μετά παραχωρούσαν τα στοιχεία αυτά σε άλλες εταιρείες έναντι αμοιβής, εν αγνοία των χρηστών, όπως αποκαλύπτεται στο πλαίσιο εκδίκασης σχετικής αγωγής σε δικαστήριο του Λος ‘Αντζελες, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και τη «Γκάρντιαν».

Η Weather Channel διαφημίζεται ως «η εφαρμογή για τον καιρό που έχουν ‘κατεβάσει’ οι περισσότεροι χρήστες παγκοσμίως». Οι μηνιαίοι χρήστες της υπολογίζονται σε περίπου 45 εκατομμύρια. Όσοι «κατεβάζουν» τη δωρεάν εφαρμογή, καλούνται να συναινέσουν για να επιτρέψουν την πρόσβαση στην τοποθεσία τους, ώστε να παίρνουν εξατομικευμένες προγνώσεις για τον καιρό. Σύμφωνα με τους εισαγγελείς, το 80% περίπου των χρηστών δέχονται, όμως δεν ενημερώνονται ότι στη συνέχεια η εταιρεία θα έχει ίδιον όφελος από αυτά τα δεδομένα.

«Σκεφτείτε πόσο Οργουελιανό μοιάζει το να ζει κανείς σε έναν κόσμο όπου μια ιδιωτική εταιρεία καταγράφει πιθανώς κάθε μέρος που πάτε, κάθε λεπτό της μέρας. Αν θέλετε να θυσιάσετε αυτή την πληροφορία για μια εταιρεία, σίγουρα θα πρέπει να το κάνετε έχοντας σαφώς ενημερωθεί εκ των προτέρων για το τι διακυβεύεται», δήλωσε ο εισαγγελέας του Λος ‘Αντζελες Μάικλ Φόιερ.

Ο αμερικανικός κολοσσός πληροφορικής ΙΒΜ αγόρασε το 2015 αντί δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων την εφαρμογή από τη Weather Company, αλλά όχι το τηλεοπτικό κανάλι Weather Channel που ανήκει σε άλλη εταιρεία. Η διαχείριση της εφαρμογής δεν γίνεται από την ίδια την ΙΒΜ, αλλά από τις εταιρείες TWC Product και Technology LLC, οι οποίες έχουν πουλήσει τα δεδομένα των χρηστών σε τουλάχιστον δέκα άλλες εταιρείες, ώστε οι τελευταίες να αναλύσουν την καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών και να μπορούν να τους στείλουν στοχευμένες διαφημίσεις. Εκπρόσωπος της ΙΒΜ δήλωσε ότι η εφαρμογή ήταν πάντα ξεκάθαρη για τη χρήση των δεδομένων γεωεντοπισμού για τη θέση των χρηστών.

Η αγωγή που εκδικάζεται στο αμερικανικό δικαστήριο, αποσκοπεί στο να σταματήσει την πρακτική της πώλησης των στοιχείων της εφαρμογής σε τρίτους και επιζητεί ποινή έως 2.500 δολαρίων για κάθε παραβίαση που έχει λάβει χώρα. Η όποια απόφαση του δικαστηρίου θα έχει ισχύ μόνο στην Καλιφόρνια.

You May Also Like

O Ελληνοαμερικάνος σκηνοθέτης Άλεξ Πρόγιας ζητάει από τον Ίλον Μασκ τα «ρομπότ του» πίσω

Η ομοιότητα των ρομπότ και των αμαξιών του Ίλον με αυτών του Πρόγιας είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη

Το MIT δημιούργησε φυτά που φωσφορίζουν για να αντικαταστήσει κάποτε τα φώτα στους δρόμους! [Video]

Είπαμε, η επιστημονική φαντασία της μιας γενιάς μπορεί να αποτελεί καθημερινότητα της…

Find My Device: Η ανανεωμένη εφαρμογή για να βρίσκεις τη χαμένη Android συσκευή σου και όχι μόνο

Αναγνωρίζοντας ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν το Android Device Manager απλά για να…

Plectrum: Ένα πλωτό «διαμάντι», «ντυμένο» από ανθρακονήματα με 3 κινητήρες υδρογόνου

Η ταχύτητά του θα φτάνει τους 75 κόμβους.

Ήρθε το ακουστικό που το φοράτε στο αυτί και σας μεταφράζει σε πραγματικό χρόνο

H νέα συσκευή μετάφρασης τοποθετείται εύκολα στο αφτί και υπόσχεται να βάλει…

Το «θαύμα» της ρομποτικής: Τετραπληγικός περπατάει με τη σκέψη του

Το «θαύμα» της ρομποτικής: Τετραπληγικός περπατάει με τη σκέψη του

Οπτικές ίνες σε ρόλο σεισμογράφου

Πειράματα δείχνουν ότι οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές μπορούν να λειτουργήσουν παράλληλα και ως…

Ο «Αίολος» στο διάστημα για να βελτιώσει την πρόγνωση του καιρού

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα, Πέμπτη, από το διαστημικό κέντρο Κουρού στη Γαλλική…

Η Hertz παρήγγειλε 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla

Η Hertz παρήγγειλε 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla