Μειώνεται στο 13% το ΦΠΑ στην εστίαση – Τι προβλέπει η τροπολογία

Στο 13% από 1η Ιουνίου έως 31 Οκτωβρίου ο ΦΠΑ. Ορίζονται επίσης οι εκπτώσεις για ιδιοκτήτες ακινήτων που εισέπραξαν μειωμένο ενοίκιο λόγω κορωνοϊού και παράταση προθεσμίας για την καταβολή βεβαιωμένων οφειλών.

Στη Βουλή κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης η τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών για τη μείωση του ΦΠΑ στο 13% στην εστίαση από 1η Ιουνίου και τις εκπτώσεις σε ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι εισέπραξαν μειωμένο μίσθωμα εξαιτίας του κορωνοϊού, μέσω της κατάθεσης συμπληρωματικού κρατικού προϋπολογισμού για την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 1.250.000 ευρώ που μεταφράζονται σε 250 εκατομμύρια από το εθνικό σκέλος και 1 δις ευρώ από το συχρηματοδοτούμενο.

Πού θα ισχύσει ο μειωμένος ΦΠΑ 13%

Πιο αναλυτικά, με τις προωθούμενες διατάξεις από την 1η Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου 2020, εφαρμόζεται μειωμένος ΦΠΑ 13% από 24% σήμερα, στα μη αλκοολούχα ποτά, τον καφέ, το τσάι κ.λπ. καθώς και στα εισιτήρια κινηματογράφων, τις μεταφορές προσώπων και των αποσκευών τους (τρένο, μετρό και τραμ, αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, αεροπλάνο, πλοίο και συνδυαστικές μεταφορές).

Σημειώνεται, δε, ότι ο μειωμένος ΦΠΑ εφαρμόζεται και στις επιτόπιες καταναλώσεις μη αλκοολούχων ποτών, χυμών και ροφημάτων.

Μείωση ΦΠΑ προβλέπεται και στο τουριστικό πακέτο από 80/20 (σ.σ. 80% με 13% και 20% με 24%) σε 90/10.

Απαλλαγή του φόρου εισοδήματος για το ποσοστό του ενοικίου που δεν εισπράττεται

Αναφορικά με τα μισθώματα, η τροπολογία ορίζει ότι απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης το 40% του μισθώματος, που δεν εισπράττεται για όλο το χρονικό διάστημα που ισχύει μείωση του ενοικίου στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με την τροπολογία, στη συγκεκριμένη περίπτωση το Δημόσιο θα καλύψει το 1/3 της ζημιάς μέσω συμψηφισμού του ποσού με φορολογικές υποχρεώσεις που θα προκύψουν από τον Ιούλιο και μετά.

Παράταση για την καταβολή βεβαιωμένων οφειλών

Με άλλη ρύθμιση παρατείνονται οι προθεσμίες καταβολής βεβαιωμένων οφειλών και των δόσεων προς τις εφορίες, ενώ για το διάστημα της αναστολής δεν υπολογίζονται τόκοι και προσαυξήσεις.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για την κύρωση ΠΝΠ αναφορικά με τα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις, το οποίο ψηφίζεται στην Ολομέλεια την Παρασκευή.

Της Ναντίν Χαρδαλιά

skai.gr

You May Also Like

Γαλλία: Εκκληση για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Εν όψη νέου κύματος κακοκαιρίας που θα ωθήσει τη ζήτηση η Γαλλία…

«Εξοικονομώ – Επιχειρώ»: Έρχεται νέο πρόγραμμα από το Φθινόπωρο

Ποια είναι τα ποσοστά ενίσχυσης

Πότε θα μοιραστούν τα 1,4 δισ. ευρώ του ΣτΕ στους συνταξιούχους

Table of Contents Hide Πότε θα μοιραστούν τα 1,4 δισ. ευρώ του…

Ο επαναπροσδιορισμός της Φαρμακευτικής Κάνναβης και η «χρυσή ευκαιρία» για την Ελλάδα

H Ελλάδα έχει αναδειχθεί σε στρατηγικό άξονα, ενσαρκώνοντας την υπόσχεση της ιατρικής κάνναβης.

Ο «χάρτης» των πληρωμών από ΔΥΠΑ και e-ΕΦΚΑ

Από σήμερα, Δευτέρα 24/07 έως την Παρασκευή 28/07

ΟΑΕΔ: Πληρώνει νωρίτερα επίδοματα ανεργίας και δώρο Πάσχα -Πληρωμές και για Κοινωφελή

ΟΑΕΔ: Πληρώνει νωρίτερα επίδοματα ανεργίας και δώρο Πάσχα -Πληρωμές και για Κοινωφελή

Στροφή των Ελλήνων σε diesel, ρεύμα και υγραέριο

Τεράστια άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων, ηλεκτρικών και υγραεριοκίνητων ΙΧ στο τρίτο…