Το αυτοκαταστροφικό μοντέλο των ’80ς που υποδύθηκε η Αντζελίνα Τζολί. Η επανάσταση που έφερε στο μόντελιγκ, τα ναρκωτικά, η πορνεία και το AIDS

«Η μόδα δεν είναι τέχνη. Δεν είναι ούτε κουλτούρα. Η μόδα είναι διαφήμιση και η διαφήμιση φέρνει χρήματα. Για κάθε δολάριο που κερδίζεις, κάποιος πρέπει να πληρώσει». Η Τζία Καράντζι, όμως, πλήρωσε με τη ζωή της τη δόξα, τα χρήματα και τη λατρεία που κέρδισε από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας. Στις νεότερες γενιές έγινε γνωστή μέσα από τον ρόλο της Αντζελίνα Τζολί στην ταινία «Τοπ Μόντελ». Η Τζία Καράντζι ήταν το μελαχρινό κορίτσι που έκανε αίσθηση όταν διαφοροποιήθηκε από τα ξανθά ναζιάρικα μοντέλα που κυριαρχούσαν στα τέλη του ’70. Στα 18 της χρόνια είχε ήδη γίνει διάσημη. Πρωταγωνίστησε σε καμπάνιες του Ντιόρ και του Αρμάνι, ενώ κάλυψε τα εξώφυλλα της κοσμοπολίτικης Vogue μέχρι που οι σχεδιαστές αποφάσισαν να σταματήσουν κάθε συνεργασία μαζί της.

Το μελαχρινό μοντέλο που έφερε την επανάσταση στη μόδα

Το όμορφο ψηλό κορίτσι σε ηλικία 17 ετών δούλευε πίσω από το οικογενειακό ταχυφαγείο και έκανε τα πάντα για να μη χάσει καμία συναυλία του αγαπημένου της David Bowie. Έναν χρόνο αργότερα παράτησε τον πατέρα της και την οικογενειακή επιχείρηση. Έφυγε με έναν νεαρό που ερωτεύτηκε, ο οποίος της πρότεινε να γίνει μοντέλο.

Πήγε στη Νέα Υόρκη και έγινε δεκτή στο πρακτορείο Wilhelmina Models. Την επέλεξε η Ουιλχελμίνα Κούπερ, η οποία κρατά το ρεκόρ των περισσότερων φωτογραφήσεων σε εξώφυλλα της Αμερικανικής Vogue. Η ιδιοκτήτρια πρακτορείου έγινε η δεύτερη μητέρα της. Οι φωτογραφίες της Τζία έκαναν αίσθηση. Το μελαχρινό κορίτσι με το σκοτεινό βλέμμα διαφοροποιήθηκε από το τυπικά ξανθά μοντέλα με τα μπλε μάτια που κυριαρχούσαν στα τέλη του ’70.

Μέσα σε μία χρονιά, το 1978, ξεχώρισε και θεωρήθηκε το πιο καυτό κορίτσι για τα εξώφυλλα μεγάλων περιοδικών. Είχε ένα είδος άγριας ομορφιάς. Φωτογραφιζόταν γυμνή. Ντυνόταν με αντρικά ρούχα και βαφόταν πολύ ελαφριά. Παρά το μικρό της ηλικίας της είχε μια συμπεριφορά απαξιωτική. Έφευγε από τις φωτογραφήσεις και τις παρατούσε στη μέση, όταν δεν αισθανόταν καλά. Με ύφος ντίβας ακύρωνε συμφωνίες που είχαν προγραμματιστεί γιατί δεν της άρεσε το καινούργιο της χτένισμα.

Το κορίτσι με την εκθαμβωτική ομορφιά, αλλά και τον αδύναμο χαρακτήρα έκρυβε μια τραυματική παιδική ηλικία. Σε ηλικία πέντε χρόνων είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά από έναν άνδρα και η ψυχολογία της τραυματίστηκε βαριά. Μεγάλωσε μόνο με τον πατέρα της, καθώς η μητέρα της εγκατάλειψε την οικογενειακή εστία, όταν έφυγε από το σπίτι με τα δύο αδέρφια της Τζία. Για αυτό και από μικρή έκανε τα πάντα για να τραβήξει την προσοχή της. Στην ταραχώδη ζωή της, ωστόσο η μητέρα της ήταν η μοναδική που τη στήριξε.

«Πάρε ηρωίνη», το σημείωμα στο ημερολόγιο

Ήταν η αγαπημένη φωτογράφων όπως ο Avedon και ο Scavullo, πόζαρε στα εξώφυλλα όλων των περιοδικών και πρωταγωνιστούσε σε καμπάνιες για σχεδιαστές όπως ο Ντιόρ και ο Αρμάνι. Ήταν πάντα αντισυμβατική και χρησιμοποιούσε τη φυσική της γοητεία για να αποκτήσει ό,τι ήθελε. Από τα εφηβικά της χρόνια ήταν ανοιχτά bisexual. Ερωτεύτηκε τη Λίντα, επίσης μοντέλο. Η σχέση τους ήταν γνωστή αλλά και προβληματική.

Η Τζία είχε αρχίσει να δοκιμάζει ναρκωτικές ουσίες, αλλά ο εθισμός της επιδεινώθηκε όταν η φίλη της την υποχρέωσε να διαλέξει ανάμεσα σε εκείνη και στα ναρκωτικά. Η κατάσταση της χειροτέρεψε όταν έχασε από καρκίνο τη φίλη της και ιδιοκτήτρια του πρακτορείου μοντέλων και από τροχαίο τον αγαπημένο της φωτογράφο.

Στο πλευρό της είχε τη μητέρα της, η οποία την πίεζε να παραμείνει στον χώρο της μόδας, χωρίς να μπορεί να αντιληφθεί την κακή ψυχολογική κατάσταση της κόρης της. Ο εθισμός της επηρέασε αρνητικά τη δουλειά της. Τίναζε τις πολύτιμες ευκαιρίες στον αέρα. Εμφανιζόταν σε φωτογραφήσεις υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών, ενώ έφευγε από αυτές όταν ένιωθε την ανάγκη να πάρει τη δόση της. Ένα τέτοιο περιστατικό έγινε γνωστό και πήρε μεγάλες διαστάσεις στο χώρο, σε μια συνεργασία της με τον διάσημο φωτογράφο Richard Avedon.

Σε φωτογράφηση για το Vogue η Τζία προσπάθησε να ξεφύγει από την κάμερα και τα φώτα, σπάζοντας το παράθυρο του δωματίου. Ενώ όλοι είχαν εκνευριστεί μαζί της, ο διευθυντής του περιοδικού της έδωσε άλλη μια ευκαιρία, χωρίς ωστόσο εκείνη να καταφέρει να την εκμεταλλευτεί. Υπενθύμιζε στον εαυτό της «να πάρει ηρωίνη», ακόμα και με σημειώματα στο ημερολόγιο της, τα οποία βρέθηκαν καταχωρημένα σε ημερομηνία του 1980.

Η εξάρτηση του μελαχρινού μοντέλου έγινε εμφανής και από τις φωτογραφήσεις. Από τις ενδοφλέβιες ενέσεις ηρωίνης τα χέρια της ήταν καλυμμένα με σημάδια, χωρίς να μπορεί πλέον να τα καλύψει. Οι ανοιχτές πληγές τη δημιούργησαν σοβαρές μολύνσεις. Για αυτό το 1981 χρειάστηκε να υποβληθεί επέμβαση. «Eίχε κάνει ενέσεις στο ίδιο σημείο τόσες φορές από μολυσμένη σύριγγα», έχει περιγράψει ο βιογράφος της, Stephen Fried. Οι επαγγελματικές της προτάσεις είχαν περιοριστεί. Σχεδιαστές και φωτογράφοι αποκόπηκαν από τη Τζία λόγω της εξάρτησής της από τα ναρκωτικά.

 Η φωτογράφηση με τα κρυμμένα σημάδια

Η Τζία Καράντζι δύσκολα έβρισκε αμερικανούς φωτογράφους και σχεδιαστές να συνεργαστούν ξανά μαζί της. Το 1982, ο στενός της φίλος και φωτογράφος Francesco Scavullo συμφώνησε να της δώσει λύση. Ήταν το τελευταίο της εξώφυλλο. Δεν ήταν μια συνηθισμένη πόζα για τη Τζία Καράντζι. Έπρεπε να κρύψει τα σημάδια από τα χέρια της. Έτσι ο φωτογράφος, έστησε τα χέρια της πίσω από την πλάτη της, ενώ έδωσε οδηγίες το πρόσωπο της να έχει γωνίες προκειμένου να μην φαίνεται το πρήξιμο.

Ένα χρόνο αργότερα συνελήφθη στο αεροδρόμιο μεταφέροντας ναρκωτικές ουσίες. Το 1983 επέστρεψε στην πόλη της, στη Φιλαδέλφεια και εισήχθη σε κλινική απεξάρτησης. Κατά τη διάρκεια της θεραπείας της, αποκάλυψε σε έναν νοσηλευτή ότι είχε οδηγηθεί στην πορνεία για να μπορεί να καλύψει τις δόσεις της, ενώ ένας έμπορος την είχε βιάσει.

Η Τζία Καράντζι, το μελαχρινό μοντέλο των ’80ς έγραψε ιστορία για την επανάσταση που έφερε στη μόδα. Άλλαξε το στυλ των μοντέλων και έγινε περιζήτητη. Ήταν όμως και μια από τις πρώτες διάσημες γυναίκες, που υπήρξαν θύματα του AIDS. Το 1985 νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο, καθώς διαγνώστηκε με τον ιό. Στο νοσοκομείο διαπιστώθηκε και ο βιασμός της.

Ήταν η εποχή που ακόμη το ιατρικό προσωπικό δεν ήξερε πως ακριβώς να το αντιμετωπίσει. Οι γιατροί και οι νοσοκόμοι έμπαιναν στο δωμάτιο της απολυμαίνοντας το τηλέφωνο που χρησιμοποιούσε με αντισηπτικό. Η Τζία Καράντζι υπέκυψε στον ιό στις 18 Νοεμβρίου 1986. Ήταν μόλις 26 χρόνων. Στο πλευρό της, είχε μόνο τη μητέρα της, ενώ στην κηδεία της δεν πήγε κανένας από το χώρο της μόδας.

Στο προσκήνιο ήταν πλέον η Cindy Crawford την οποία οι λάτρεις της Καράντζι βάφτισαν Βaby Gia.

Πηγή φωτογραφιών: Υουtube

You May Also Like

Καϊμάκτσαλαν: Ταξίδι στην «Αράχωβα του Βορρά»

Καϊμάκτσαλαν: Ταξίδι στην «Αράχωβα του Βορρά»

Ο Λεωνίδας που σκληραγώγησε τον Μ. Αλέξανδρο και τον υπέβαλε στην σκληρότερη εκπαίδευση. Ποιοι ήταν οι άλλοι παιδαγωγοί που του έμαθαν ακόμη και λύρα. Πώς σκότωσε τον αδελφό της τροφού του

Ο Λεωνίδας που σκληραγώγησε τον Μ. Αλέξανδρο και τον υπέβαλε στην σκληρότερη…

«Εντελώς άλλος» ο Κώστας Πάσσαρης : Η «μεταμόρφωση» του δολοφόνου που σήμερα δεν θα τον αναγνώριζε κανένας

Φανερά αδυνατισμένος και με λιγότερα μαλλιά είναι η σημερινή εικόνα που έχει…

20 από τις καλύτερες φωτογραφίες από το αρχείο του National Geographic

20 από τις καλύτερες φωτογραφίες από το αρχείο του National Geographic

Οι φτωχοί είναι πιο γενναιόδωροι από τους πλούσιους γιατί ξέρουν καλύτερα πως είναι να μην έχεις τίποτα

Οι φτωχοί είναι πιο γενναιόδωροι από τους πλούσιους γιατί ξέρουν καλύτερα πως…

100 χρόνια ελληνικής ομορφιάς σε μόλις δύο λεπτά (βίντεο)

Η εξέλιξη των προτύπων της ελληνικής ομορφιάς από το 1910 μέχρι σήμερα…

Mα τι ζόρι τραβάνε με τον Τσιτσιπά;

Mα τι ζόρι τραβάνε με τον Τσιτσιπά;

Old Enough: Η ιαπωνική σειρά-φαινόμενο με μικρά παιδιά που περιφέρονται μόνα τους, ήρθε στο Netflix

Το ντοκιμαντέρ που προκαλεί ανάμικτα συναισθήματα και είναι φαινόμενο στην Ιαπωνία

Μίμης Φωτόπουλος. Πώς οι κωμικοί ρόλοι τον βοήθησαν να ξεπεράσει τη μελαγχολία των παιδικών χρόνων. Ήταν ορφανός από πατέρα, έχασε την αδελφή του και έγινε ηθοποιός από αγγελία

Μίμης Φωτόπουλος. Πώς οι κωμικοί ρόλοι τον βοήθησαν να ξεπεράσει τη μελαγχολία…