Οι 7 καλύτερες τροφές για να αποφύγετε τη μεσημεριανή υπνηλία

Ξεκινάτε την ημέρα σας γεμάτος-η ενέργεια, αλλά μόλις φτάσει το μεσημέρι αισθάνεστε κουρασμένος-η και νιώθετε την ανάγκη να πιείτε καφέ; Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που μπορείτε να τρώτε ώστε να αποφύγετε την υπνηλία που έρχεται με το μεσημεριανό γεύμα.

Η Frida Harju-Westman, διατροφολόγος στο Lifesum, δίνει συμβουλές σχετικά με το ποια φαγητά θα σας βοηθήσουν να αντέξετε μεσ’ την ημέρα.

Σολομός

Ο σολομός μειώνει τη χοληστερόλη, λόγω των υψηλών επιπέδων ωμέγα-3, και είναι και υπέροχη τροφή, εάν θέλετε να μην “πέσετε” αργότερα την ημέρα. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε πρωτεΐνες θα σας κρατήσει χορτασμένο για περισσότερο. Ο σολομός είναι πλούσιος σε νιασίνη, βιταμίνη Β6 και ριβοφλαβίνη, τα οποία βοηθούν το σώμα σας να μετατρέψει το φαγητό σε ενέργεια, ενώ τα ωμέγα-3 έλαια που περιέχει ο σολομός, μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να κάψετε λίπος.

Καστανό ρύζι

Το καστανό ρύζι είναι ένα υπέροχο φαγητό που μπορείτε να προσθέσετε στο μεσημεριανό σας γεύμα. Είναι πλούσιο σε μαγγάνιο, ένα μέταλλο που βοηθά το σώμα σας να παράγει ενέργεια από τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες που καταναλώνετε.

Γλυκοπατάτα

Οι γλυκοπατάτες είναι ένα ακόμη φαγητό που μπορεί να σας βοηθήσει να “βγάλετε” τη μέρα, καθώς περιέχουν άφθονη βιταμίνη Β. Η ενέργεια που προσφέρουν οι γλυκοπατάτες απελευθερώνεται αργά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχετε απότομη ενεργειακή πτώση μέσα στην ημέρα και δεν θα αισθάνεστε φουσκωμένοι, αφού η γλυκοπατάτα χωνεύεται εύκολα.

Ξηροί καρποί

Τα κάσιους, τα φουντούκια και τα αμύγδαλα είναι καλές πηγές ενέργειας και είναι τέλειο μεσημεριανό σνακ. Τα καρύδια είναι πλούσια σε μαγνήσιο, το οποίο είναι απαραίτητο για τη μετατροπή των σακχάρων σε ενέργεια, καθώς και πρωτεΐνη για επιπλέον ενέργεια. Μόνο ένα καρύδι Βραζιλίας μπορεί να καλύψει την καθημερινή σας ανάγκη σε σελήνιο.

Ωστόσο, φροντίστε να μην τρώτε περισσότερο από μία χούφτα, καθώς όλα τα καρύδια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες.

Μπανάνες

Οι μπανάνες είναι υπέροχες εάν χρειάζεστε ένα ενεργειακό μπουστ . Αποτελούνται από τρεις διαφορετικούς τύπους ζάχαρης (φρουκτόζη, γλυκόζη και σακχαρόζη) που απορροφώνται στο αίμα σας με διαφορετικές ταχύτητες, πράγμα που σημαίνει ότι θα φορτίσετε γρήγορα τις μπαταρίες σας χωρίς να πέσετε απότομα μετά, καθώς η σακχαρόζη θα διατηρήσει τα επίπεδα στο αίμα σας σταθερά. Περιέχουν επίσης βιταμίνες Β6 και Β12, μαγνήσιο και κάλιο – όλα απαραίτητα για την καλή λειτουργία του σώματος και του νου.

Σπανάκι

Όταν ο οργανισμός στερείται σιδήρου, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ροής οξυγόνου στον εγκέφαλο, κι αυτό θα σας κάνει να νιώσετε κουρασμένοι. Το σπανάκι είναι πλούσιο σε σίδηρο, καθιστώντας την κατάλληλη προσθήκη στο μεσημεριανό σας γεύμα. Καλό είναι να προσθέσετε και κάτι με βιταμίνη C στο σπανάκι για να απορροφήσετε περισσότερο σίδηρο.

Γιαούρτι

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες που βρίσκονται στο γιαούρτι θα σας δώσουν ένα γρήγορο μπουστ ενέργειας, ενώ ο συνδυασμός λακτόζης και πρωτεΐνης θα απελευθερώσει ενέργεια αργά, αφήνοντας σας να αισθάνεστε ζωντάνια για περισσότερο. Προτιμήστε το φυσικό πλήρες σε λιπαρά ελληνικό γιαούρτι, καθώς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες. Το γιαούρτι είναι μια εξαιρετική πηγή προβιοτικών για την αναπλήρωση των καλών βακτηρίων του εντέρου και μπορούν να σας βοηθήσουν να έχετε περισσότερη ενέργεια.

Κολοκυθόσποροι

Οι σπόροι κολοκύθας είναι γεμάτοι με σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, αμινοξέα, μέταλλα, βιταμίνες και σύνθετους υδατάνθρακες. Γι’ αυτό οι κολοκυθόσποροι είναι το τέλειο απογευματινό σνακ για όποιον νιώθει κουρασμένος μετά το μεσημεριανό γεύμα.

www.iatronet.gr