12 λόγοι για να τρώμε μπανάνες

Πέραν του ότι είναι ένα πολύ νόστιμο φρούτο, η μπανάνα έχει πολλά οφέλη για την υγεία μας.

Η μπανάνα είναι από εκείνα τα φρούτα που τα βρίσκουμε κάθε εποχή, έχουν τέλεια γεύση και αποτελούν ιδανικό σνακ. Την ίδια στιγμή, δεν μιλάμε αρκετά συχνά για το πόσα οφέλη έχει αυτό το φρούτο για την υγεία μας. Πάμε να δούμε δώδεκα ολόκληρους λόγους γιατί η μπανάνα είναι ένα υπέροχο φρούτο.

Είναι ιδιαίτερα θρεπτικές

Μια μπανάνα έχει γύρω στις 103 θερμίδες, που σημαίνει ότι μας χορταίνει εύκολα. Όσο πιο άγουρη είναι, μάλιστα, το άμυλό της είναι πιο ανθεκτικό και μας κρατά χορτασμένους περισσότερη ώρα. Δίνει περίπου 2 γραμμάρια φυτικών ινών, ενώ περιέχει σε μεγάλες ποσότητες ιχνοστοιχεία όπως το κάλιο και το μαγνήσιο, και βιταμίνες όπως η Β1, Β6, Β9 και C.

Βελτιώνουν την υγεία του πεπτικού συστήματος

Λόγω των φυτικών ινών τους, που στο έντερο δεν μπορούν να χωνευτούν, και αντιθέτως δημιουργούν αλυσίδες λιπαρών οξέων, που φροντίζουν για την καλή κατάσταση της περιοχής.

Ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

Καθώς δεν χωνεύονται εύκολα, όπως είπαμε, χρειάζονται περισσότερη ώρα στο έντερο, με αποτέλεσμα να μην αυξάνουν ακαριαία τους δείκτες σακχάρου στο αίμα. Για την ακρίβεια, η μπανάνα θεωρείται σε σχέση με άλλα φρούτα πως έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Βοηθούν στο αδυνάτισμα

Επιπλέον, καθώς μια μπανάνα μπορεί να είναι ένα σούπερ χορταστικό σνακ για αρκετή ώρα, με λίγες όμως θερμίδες, είναι τέλεια επιλογή για όσους προσπαθούν να χάσουν κιλά, αλλά θέλουν να φάνε κάτι γλυκό.

Βοηθούν την καρδιά 

Το κάλιο και το μαγνήσιο είναι δύο μέταλλα αναγκαία για την καλή καρδιακή υγεία. Το κάλιο βοηθά τα νεφρά να “πετάξουν” περισσότερο αλάτι, με αποτέλεσμα να ασκείται λιγότερη πίεση στα αιμοφόρα αγγεία.

Είναι ιδανικό σνακ

Επειδή οι θερμίδες τους είναι λίγες, αλλά η ενέργειά τους απελευθερώνεται αργά (καθώς έχουν φυτικές ίνες και όχι σκέτα, απλά σάκχαρα), οι μπανάνες είναι τέλειο και ελαφρύ σνακ για το απόγευμα ή για όταν θέλουμε να κόψουμε την πείνα μας χωρίς να φάμε κάτι βαρύ και φορτωμένο με επιπλέον θερμίδες.

Βελτιώνουν την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη

Όταν τρώμε πολλή ζάχαρη, ο οργανισμός μας σιγά-σιγά αρχίζει να μην αντιδρά στην ινσουλίνη που παράγεται για να ρυθμίσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με το τελικό στάδιο να είναι η εμφάνιση διαβήτη τύπου 2. Η μπανάνα, λόγω των ανθεκτικών της αμύλων, αντιστρέφει αυτή τη διαδικασία.

Βοηθούν στην καλή λειτουργία των νεφρών

Λόγω του καλίου, όπως είπαμε πιο πάνω. Και μία μπανάνα μόλις περιέχει το 20% του καλίου που χρειαζόμαστε στην ημέρα μας. Με λίγα λόγια, οι μπανάνες είναι από τις σημαντικότερες πηγές καλίου στη διατροφή μας.

Είναι τέλειο σνακ για όσους γυμνάζονται

Μετά τη γυμναστική, οι μύες μας χρειάζονται λίγα σάκχαρα για να επανέλθουν – και ακόμα καλύτερα σε συνδυασμό με λίγη πρωτεΐνη. Αυτό σημαίνει πως ένα μικρό μπολ γιαούρτι με μια κομμένη μπανάνα μέσα θα κάνει περισσότερο καλό από ένα ακριβό (και πιθανώς με ζάχαρη μέσα) sports drink.

Ανακουφίζουν από τους μυϊκούς πόνους λόγω γυμναστικής

Ένας άλλος ρόλος του καλίου και του μαγνησίου στον οργανισμό είναι ότι δρουν ως ηλεκτρολύτες, ρυθμίζοντας τις ισορροπίες που χάνονται όταν ιδρώνουμε πολύ και αφυδατωνόμαστε.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως υποκατάστατο ζάχαρης

Ή και αλευριού. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιήσουμε πολτοποιημένη μπανάνα ως βάση για τηγανίτες, έχουμε γλιτώσει πολλούς απλούς υδατάνθρακες που θα μας πρόσφεραν απλώς θερμίδες.

Είναι από τα πιο βολικά φρούτα

Ανθεκτικές, καθώς δεν παρα-ωριμάζουν αμέσως. Δεν λερώνουν, επειδή η φλούδα τους είναι χοντρή και τις προστατεύει. Ανοίγουν εύκολα χωρίς να χρειάζονται ξεφλούδισμα με το χέρι. Και, ακόμα καλύτερα, λόγω του πόσο χοντρή είναι η φλούδα τους, το φρούτο μέσα, σχεδόν ποτέ δεν περιέχει μεγάλες ποσότητες φυτοφαρμάκων.

 iatronet.gr