Σχολικό άγχος: Πώς μπορούν να το αναγνωρίσουν οι γονείς

Εάν πήρατε βαθμούς στο σχολείο του παιδιού και οι μόνες παρατηρήσεις που σας προβλημάτισαν ήταν πως το παιδί σας φαίνεται συνεχώς αγχωμένο για τις επιδόσεις του τότε το άρθρο αυτό θα σας βοηθήσει.

Το σχολικό άγχος μπορεί να είναι λειτουργικό και παραγωγικό δίνοντας ώθηση στο παιδί να προσπαθήσει ακόμη περισσότερο για να πετύχει τον στόχο του. Υπάρχει όμως και το δυσλειτουργικό άγχος που μπλοκάρει τον μαθητή και δημιουργεί πολλά προβλήματα στην καθημερινότητά του.

Ένα παιδί που δυσκολεύεται από το σχολικό άγχος σε πολλές περιπτώσεις φοβάται πώς δε θα πετύχει το στόχο του –και το στόχο των γονέων του- και αυτό αυτομάτως θα χαλάσει την εικόνα του στα μάτια τους ή ακόμη στα μάτια των σημαντικών φίλων και καθηγητών. Συνήθως, πίσω από τα παιδιά που παρουσιάζουν έντονο σχολικό άγχος βρίσκεται μια οικογένεια που έχει μεγάλες φιλοδοξίες, γονείς που είναι απόλυτοι και έχουν μία άποψη πως η επιτυχία ενός ανθρώπου κρίνεται με συγκεκριμένα κριτήρια και μόνο. Άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν αρνητικά είναι οι ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, η τραυματική παιδική ηλικία, οι μαθησιακές δυσκολίες που προϋπήρχαν αλλά και η χαμηλή αυτοπεποίθηση του εφήβου που αναμένει πάντα την αποτυχία σε ότι κι αν κάνει.

Τι μπορεί να κάνει ο γονιός για να βοηθήσει το παιδί του;

  1. «Ακούστε» το παιδί σας. Μιλήστε του μόλις επιστρέψει από το σχολείο, συζητήστε για την ημέρα του και αν αντιληφθείτε πως έχει πιεστεί με κάτι μην το αγνοήσετε. Προσπαθήστε να κατανοήσετε τι είναι εκείνο που του δημιουργεί την πίεση.
  2. Είναι σημαντικό να καθησυχάζετε το παιδί, να τον στηρίζετε και να κατανοείτε την δική του πραγματικότητα ώστε να σας αισθανθεί κοντά του- ο διάλογος αναδεικνύει τις λύσεις στα προβλήματα.
  3. Βοηθήστε τα παιδιά σας να οργανωθούν και αφήστε τα να κάνουν διαλείμματα, να βγουν για ένα περίπατο, να πιούν ένα καφέ με τους φίλους τους, να «αδειάσουν» από τις τόσες πληροφορίες που καλούνται να συγκρατήσουν- όταν επιστρέψουν θα είναι περισσότερο συγκεντρωμένα στην μελέτη τους.
  4. Βοηθήστε το παιδί να οργανώσει το διάβασμα του. Είναι σημαντικό να δείξετε στο παιδί πώς να οργανωθεί, κοιτάζω το πρόγραμμα της επόμενης μέρας, αδειάζω τη τσάντα μου, διαβάζω ένα ένα τα μαθήματα μου.
  5. Καθίστε κοντά του όταν διαβάζει. όταν το παιδί ξεκινήσει το διάβασμα μπορείτε να καθίσετε κοντά του και να διαβάσετε μερικές σελίδες από το αγαπημένο σας βιβλίο.
  6. Να είστε πρόθυμοι να βοηθήσετε. Όταν το παιδί διαβάζει είναι λογικό να έχει απορίες ή να δυσκολευτεί, είναι σημαντικό να είστε εκεί να το βοηθήσετε όποτε χρειαστεί.
  7. Μην υπερβάλλετε στη διάρκεια του διαβάσματος . Η συγκέντρωση ενισχύεται με μικρά διαλείμματα.
  8. Τέλος μην ξεχνάμε την καλή διατροφή. Ξεκούραση, καλός ύπνος, σωστή διατροφή και προγραμματισμός, είναι αυτά που θα βοηθήσουν τον μικρό αλλά και τον μεγαλύτερο μαθητή να «πάει» καλά στα μαθήματα του και στα διαγωνίσματα, χωρίς εκνευρισμό και άγχος. Και βέβαια θα έχει περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τις εξωσχολικές δραστηριότητες που ο καθένας αγαπά.

Το άρθρο συντάχθηκε παρέα με την ομάδα του brainy. Στο brainy, στηρίζουν τα παιδιά σε όποιο σημείο της Ελλάδας κι αν βρίσκονται να κατακτήσουν το μέλλον που τους ανήκει!!!

 

ΠΗΓΗ: https://www.paidorama.com/sholiko-aghos-pos-mporoyn-na-anagnorisoyn-oi-goneis