Tέλη κυκλοφορίας στην καραντίνα: Τι αλλάζει – Πώς και τι πληρώνουμε – Η παράταση

Eίναι κάπως περίεργο να μιλάμε για τέλη κυκλοφορίας όταν υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας και περιορισμός στις μετακινήσεις. Παρ’ όλα αυτά τα αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια από την ΑΑΔΕ για τα τέλη κυκλοφορίας του 2021. Τυπικά δεν έχουν αλλαγές σε σχέση με τα τέλη του 2020.

Από εκεί και πέρα χρήσιμο για όλους είναι να γνωρίζουμε πώς και τι πληρώνουμε για τα οχήματα μας.
Συγκεκριμένα:  Φέτος, ανεξαρτήτως τους χρόνου πληρωμής υπάρχει μια ακόμη δυνατότητα: Η πληρωμή με QR code μέσω της ηλεκτρονική πληρωμής με το κινητό τηλέφωνο. Σκανάρετε τον κωδικό που βρίσκεται πάνω στο ειδοποιητήριο μπορείτε να πληρώσετε εύκολα τα τέλη μέσω mobile banking χωρίς καν να γράφεται  τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.

Μάλιστα, η ΑΑΔΕ συνιστά στους υπόχρεους να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων για να αποφευχθεί ο συνωστισμός.  Παράλληλα, όσοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών.

Να σημειωθεί ότι συνεχίζεται η δυνατότητα πληρωμής μέσω web banking, που από φέτος πραγματοποιείται μέσω κωδικού RF, για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.

Πώς κατεβάζουμε το ειδοποιητήριο των τελών κυκλοφορίας:

Στο site της ΑΑΔΕ, www.aade.gr, επιλέγουμε τους παρακάτω τρόπους:

  • Αν έχουμε κωδικούς στο  myTAXISNET ακολουθούμε αυτή τη διαδικασία: Πολίτες -> οχήματα -> τέλη κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet ή
    Επιχειρήσεις -> φορολογικές υπηρεσίες -> οχήματα -> τέλη κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet
  • Αν δεν έχουμε κωδικούς στο myTAXISNET: Πολίτες -> οχήματα -> τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet Επιχειρήσεις -> φορολογικές υπηρεσίες -> οχήματα -> τέλη κυκλοφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet

α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
  Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 225
ΣΤ’ 1.549-1.738 250
Ζ’ 1.739-1.928 280
Η’ 1.929-2.357 615
Θ’ 2.358-3.000 820
Γ 3.001-4.000 1.025
Κ’ 4.001 και άνω 1.230
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 240
ΣΤ’ 1.549-1.738 265
Ζ’ 1.739-1.928 300
Η’ 1.929-2.357 630
Θ’ 2.358-3.000 840
I’ 3.001-4.000 1.050
Κ’ 4.001 και άνω 1.260
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22
Β’ 301-785 55
Γ’ 786-1.071 120
Δ’ 1.072-1.357 135
Ε’ 1.358-1.548 255
ΣΤ’ 1.549-1.738 280
Ζ’ 1.739-1.928 320
Η’ 1.929-2.357 690
Θ’ 2.358-3.000 920
I’ 3.001-4.000 1.150
Κ’ 4.001 και άνω 1.380

β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:

ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ)
0-90 0
91-100 0,90
101-120 0,98
121-140 1,20
141-160 1,85
161-180 2,45
181-200 2,78
201-250 3,05
Άνω των 251 3,72
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): 140 Ευρώ