Αρχική Διατροφή Γκρέιπφρουτ: Θρεπτικό και πλούσιο σε αντιοξειδωτικά Από την ενίσχυση της υγείας της...

Γκρέιπφρουτ: Θρεπτικό και πλούσιο σε αντιοξειδωτικά Από την ενίσχυση της υγείας της καρδιάς έως την υποστήριξη του ανοσοποιητικού σας συστήματος, τα οφέλη για την υγεία που δίνει αυτό το φρούτο είναι πολλά.

Παρασκευή 4/12/20 9:00 ΜΜ

Γκρέιπφρουτ: Θρεπτικό και πλούσιο σε αντιοξειδωτικά

Από την ενίσχυση της υγείας της καρδιάς έως την υποστήριξη του ανοσοποιητικού σας συστήματος, τα οφέλη για την υγεία που δίνει αυτό το φρούτο είναι πολλά.

Ένα από τα πιο υγιεινά εσπεριδοειδή – και ένα από τα χαμηλότερα σε θερμίδες – το γκρέιπφρουτ, είναι ένα γλυκόπικρο φρούτο με πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Από την ενίσχυση της υγείας της καρδιάς έως την υποστήριξη του ανοσοποιητικού σας συστήματος, τα οφέλη για την υγεία που δίνει το γκρέιπφρουτ μπορούν να αποδοθούν στην περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.

Ο διατροφολόγος Rob Hobson, επικεφαλής της διατροφής στο Healthspan, μιλά για τα οφέλη του γκρέιπφρουτ:

Το γκρέιπφρουτ είναι εξαιρετικά θρεπτικό

Σε ένα γκρέιπφρουτ μέσου μεγέθους – περίπου 160 γραμμάρια – θα βρείτε 54 θερμίδες και 2,4 γραμμάρια ινών, που αντιστοιχούν στο 9,3% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Το γκρέιπφρουτ επίσης περιέχει:

Το 72% της ΣΗΠ για βιταμίνη C

Το 21% της ΣΗΠ γιαφυλλικό οξύ

Το 13% της ΣΗΠ για βιταμίνη Α

Το 16% της ΣΗΠ για κάλιο

«Το γκρέιπφρουτ περιέχει επίσης λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και λυκοπένιο, τα οποία ανήκουν στην οικογένεια των καροτενοειδών», λέει ο Hobson. «Αυτές οι φυτικές ενώσεις είναι υπεύθυνες για το χρώμα των φρούτων και επίσης δρουν ως αντιοξειδωτικά».

Το γκρέιπφρουτ περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά

Παράλληλα με τη λουτεΐνη, τη ζεαξανθίνη και το λυκοπένιο, οι βιταμίνες Α και C δρουν επίσης ως αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην προστασία των κυττάρων από τις βλάβες που προκαλούνται από τις πολλές ελεύθερες ρίζες, εξηγεί ο Hobson.

Το γκρέιπφρουτ έχει εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι υπεύθυνη για πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού – από την επούλωση τραυμάτων έως την προώθηση της αποτελεσματικής απορρόφησης σιδήρου – οπότε είναι απαραίτητο να παίρνετε όση χρειάζεστε. Το γκρέιπφρουτ είναι μια ιδιαίτερα καλή πηγή αυτής της βιταμίνης, με 58mg σε κάθε μεσαίου μεγέθους φρούτο.

«Η βιταμίνη C εμπλέκεται στη σύνθεση του κολλαγόνου το οποίο αποτελεί βασικό συστατικό του δέρματος, των οστών, των δοντιών και των τριχοειδών αγγείων και είναι απαραίτητη για την επούλωση των πληγών», λέει ο Hobson.

Το γκρέιπφρουτ βοηθά στην προστασία της υγείας των ματιών

Η λουτεΐνη έχει μελετηθεί για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της, λέει ο Hobson, ειδικά σε ό,τι σχετίζεται με τη βελτίωση και την πιθανή πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας. Αυτή η οφθαλμική νόσος είναι η κύρια αιτία μόνιμης απώλειας όρασης σε άτομα άνω των 60 ετών.

Αυτά τα καροτενοειδή βοηθούν στην προστασία της ωχράς κηλίδας, επειδή φιλτράρουν το επιβλαβές μπλε φως και παρέχουν αντιοξειδωτική προστασία.

Το γκρέιπφρουτ μειώνει την αρτηριακή πίεση

Μια μελέτη έδειξε ότι τα άτομα που έτρωγαν τακτικά γκρέιπφρουτ τρεις φορές την ημέρα για έξι εβδομάδες παρουσίασαν σημαντική βελτίωση της αρτηριακής πίεσης.

«Πρόκειται για μεγάλη ποσότητα γκρέιπφρουτ», αναγνωρίζει ο Hobson. «Η βελτίωση είναι πιθανώς αποτέλεσμα των υψηλών επιπέδων καλίου που βρίσκονται στο φρούτο, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της ισορροπίας υγρών στο σώμα. Αυτό το μέταλλο βοηθά επίσης τον καρδιακό μυ να λειτουργεί σωστά».

Το γκρέιπφρουτ υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σας σύστημα

Η κατανάλωση γκρέιπφρουτ θα μπορούσε να βοηθήσει στην προστασία των κυττάρων σας από επιβλαβή βακτήρια και ιούς, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες – ειδικά τη βιταμίνη Α, η οποία είναι γνωστό ότι ωφελεί το ανοσοποιητικό προστατεύοντας τον οργανισμό σας από φλεγμονή και τη βιταμίνη C, η οποία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο κρυολογήματος και επίσης τη διάρκεια της λοίμωξης σύμφωνα με έρευνα», λέει ο Hobson.

Το γκρέιπφρουτ αποτρέπει την αντίσταση στην ινσουλίνη

Η τακτική κατανάλωση γκρέιπφρουτ ίσως και να μπορεί να αποτρέψει την αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία συμβαίνει όταν τα κύτταρα σταματούν να ανταποκρίνονται στην ινσουλίνη. Αυτό οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα ινσουλίνης και σακχάρου στο αίμα, τα οποία είναι βασικοί παράγοντες κινδύνου για διαβήτη τύπου 2. «Μελέτη διαπίστωσε ότι η συμπερίληψη μισού γκρέιπφρουτ την ημέρα στη διατροφή βοήθησε στη βελτίωση της αντίστασης στην ινσουλίνη, αν και ο μηχανισμός πίσω από τη βελτίωση είναι άγνωστος», λέει ο Hobson.

Το γκρέιπφρουτ μειώνει τον κίνδυνο πέτρας στα νεφρά

Οι πέτρες στα νεφρά αναπτύσσονται λόγω της συσσώρευσης «αποβλήτων» που δημιουργούνται ως υποπροϊόντα του μεταβολισμού. Αυτά τα απόβλητα συνήθως φιλτράρονται μέσω των νεφρών και αποβάλλονται μέσω των ούρων, αλλά μερικές φορές κρυσταλλώνονται στα νεφρά – συνήθως ως πέτρες οξαλικού ασβεστίου. «Η έρευνα έχει δείξει ότι το κιτρικό οξύ που βρίσκεται στο γκρέιπφρουτ μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της νεφρολιθίασης δεσμεύοντας το ασβέστιο στο νεφρό και βοηθώντας τον οργανισμό να το αποβάλει», λέει ο Hobson.

iatronet.gr