Με μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς του εμπορικού και όχι μόνο κόσμου πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη ( 1/10 ) το πρωί στο δημοτικό μέγαρο Καστοριάς η ημερίδα που διοργάνωσε ο Δήμος Καστοριάς σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα με την Αντιδημαρχία Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της γενικότερης αναπτυξιακής τουριστικής πολιτικής που εφαρμόζει ο δήμος Καστοριάς   στοχεύοντας σε μία κοινή στρατηγική πορεία που θα συμβάλλει στην τουριστική προβολή κι ανάδειξη των δύο περιοχών ιδιαίτερα προς το εξωτερικό.

Για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Καστοριάς, η Αντιδημαρχία Τουρισμού σε συνεργασία με το Τμήμα Τουρισμού Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον Αντιδήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Σπύρο Πέγκα και τα στελέχη του τμήματος Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς και με εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες κι εκπροσώπους φορέων και επαγγελματιών του τουριστικού τομέα Θεσσαλονίκης συζήτησαν και αναφέρθηκαν εκτενώς στους άξονες τους οποίους θα πρέπει να κινηθούν σε συνεργασία πάντα οι δύο δήμοι για να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα. Οι βασικοί άξονες της ημερίδας ήταν οι εξής:

  1. Παρουσίαση στρατηγικής προώθησης του τουριστικού προϊόντος Θεσσαλονίκης
    2. Προτάσεις για υιοθέτηση καλών πρακτικών στην τουριστική προώθηση της Καστοριάς
    3. Εύρεση κοινών στόχων για τους δύο δήμους (Θεσσαλονίκη-Καστοριά)
    4. Συναντήσεις μεταξύ των φορέων και εξειδικευμένων επιχειρηματιών του κλάδου από τις δύο περιοχές

Σήμερα σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από την παγκοσμιοποίηση και την οικονομική κρίση, οι πόλεις αναζητούν νέους τρόπους προκειμένου να γίνουν ανταγωνιστικές προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματά τους. Η ανταγωνιστικότητα μιας πόλης όμως δεν μπορεί να ενισχυθεί μόνο μέσω κανονιστικών διατάξεων χωρικού σχεδιασμού. Για το λόγο αυτό πάγια στρατηγική των πόλεων στον αγώνα τους να καθιερωθούν στις προτιμήσεις των χρηστών τους είναι η διατήρηση, η ανάδειξη και η προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους που τις καθιστούν μοναδικές. Όπλα τους το στρατηγικό σχέδιο Μάρκετινγκ Πόλης που στοχεύει στη βελτίωση της εικόνας της πόλης.

Το Μάρκετινγκ Πόλης δεν είναι απλώς ένα μέσο για την προβολή μιας πόλης σε ένα ευρύ κοινό. Είναι ένα εργαλείο που μπορεί να δώσει διέξοδο σε περιπτώσεις πόλεων που είναι αποπροσανατολισμένες όσον αφορά την ταυτότητά τους, κατευθύνοντας έτσι την ανάπτυξή τους σύμφωνα με ένα κοινό όραμα. Το Μάρκετινγκ Πόλης σήμερα είναι πιο χρήσιμο από κάθε άλλη εποχή.

 

Έχοντας λοιπόν ως οδηγό το σύγχρονο ορισμό του σχεδίου Μάρκετινγκ Πόλης, ο δήμος Καστοριάς θα προσπαθήσει σε συνεργασία με τον δήμο Θεσσαλονίκης την εκπόνηση ενός σχεδίου Μάρκετινγκ για την πόλη και γενικότερα τον Νομό Καστοριάς. Μέσω αυτού του σχεδίου διατυπώθηκαν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της πόλης Καστοριάς όπως επίσης οι ανάγκες και οι επιθυμίες όλων των εμπλεκόμενων πληθυσμιακών ομάδων αυτής ούτως ώστε να διατυπωθεί το όραμα, οι αντικειμενικοί στόχοι και οι στρατηγικές υλοποίησης αυτών.

Το επιστέγασμα όλων αυτών, ήταν η δημιουργία του brand-name της πόλης, το οποίο σκοπό έχει να προβάλλει την ταυτότητα της πόλης της Καστοριάς.

Οι ομιλητές της ημερίδας κατέθεσαν την τεχνογνωσία τους δείχνοντας τον σωστό δρόμο σε φορείς και επιχειρηματικό κόσμο του τουρισμού της Καστοριάς προς τον εκσυγχρονισμό τόσο του προϊόντος όσο και της προβολής του.

Ο Αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής του Τμήματος Τουρισμού Θεσσαλονίκης τόνισε ότι η πόλη της Καστοριάς αποτελεί έναν ακόμη σταθμό αυτής της δράσης ανάδειξης του τουριστικού προϊόντος αφού, σύμφωνα με τον κ. Πέγκα, έχουν προηγηθεί ανάλογες επισκέψεις σε Βέροια, Νάουσα και Ιωάννινα.

Ο Αντιδήμαρχος Καστοριάς ευχαρίστησε τον κ. Πέγκα για την ανταπόκρισή του στην πρόσκληση που απηύθυνε ο δήμος και γνωστοποίησε ότι υπήρξαν διμερείς επαφές ανάμεσα σε επιχειρηματίες, εκπροσώπους ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών γραφείων από τις δύο πόλεις. Αντίστοιχες συναντήσεις μεταξύ επιχειρηματιών αναμένεται να πραγματοποιηθούν και σε επικείμενη επίσκεψη αντιπροσωπείας από το Δήμο Καστοριάς στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο και της διπλωματίας των πόλεων και με σκοπό να αναζητηθούν νέες μορφές συνεργασίας στο χώρο του τουρισμού.

‘’ Στοχεύουμε σε μια συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης για να αναπτύξουμε και εμείς το θρησκευτικό τουρισμό στην περιοχή μας” ανέφερε ο κ. Πετρόπουλος. Παράλληλα σχολίασε ότι το τουριστικό προϊόν του τόπου περιλαμβάνει ακόμη τα περίφημα αρχοντικά στην παλιά πόλη, τα μονοπάτια που ενδείκνυνται για περιπατητικό τουρισμό, τη λίμνη, τα γουναράδικα, τον λιμναίο οικισμό στο Δισπηλιό, τη σπηλιά του Δράκου και το ενυδρείο γλυκού νερού που είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια.

Πριν την έναρξη των ομιλιών χαιρετισμό απηύθυνε ο Δήμαρχος Καστοριάς Ανέστης Αγγελής, αλλά και η βουλευτής της Ν.Δ. Μαρία Αντωνίου που παρακολούθησε την ημερίδα. Μετά το τέλος των ομιλιών πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις των εκπροσώπων της αποστολής με επιχειρηματίες του τουρισμού από την Καστοριά.

Σπύρος Πέγκας: ‘’ Διπλωματία των Πόλεων με στόχο τη συνεργασία μεταξύ προορισμών της χώρας ‘’

Ο Αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας, επικεφαλής του Τμήματος Τουρισμού Θεσσαλονίκης έκανε λόγο για «Διπλωματία των Πόλεων» με στόχο τη συνεργασία μεταξύ προορισμών της χώρας ώστε να δημιουργηθούν κοινές δράσεις, κοινά τουριστικά πακέτα   ‘’ Εμείς τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούμε μια μεγάλη προσπάθεια στο κομμάτι του τουρισμού ώστε να προκαλέσουμε ανάπτυξη, να προκαλέσουμε άνοδο του τουριστικού ρεύματος. Έχουμε επιτύχει κάποια πράγματα την τελευταία τετραετία και αρχίζουμε σιγά σιγά και απλωνόμαστε στην ευρύτερη περιφέρεια. Μας ενδιαφέρουν πάρα πολύ οι συμπράξεις με άλλους δήμους, με άλλους προορισμούς για να μπορέσουμε να αυξήσουμε τον χρόνο παραμονής των επισκεπτών που περνούν μέσα από το αεροδρόμιο Μακεδονία ή μέσα από άλλες πύλες εισόδου και χρειαζόμαστε την ευρύτερη περιφέρεια , χρειαζόμαστε δήμους σαν την Καστοριά που έχουν ένα πλούσιο τουριστικό προϊόν για να μπορέσουμε να βγούμε πιο δυναμικά στο εξωτερικό.’’

Για τους βασικούς άξονες της συνεργασίας μεταξύ των δύο δήμων ο κ. Πέγκας ανέφερε ‘’ Είναι η πρώτη μας επίσκεψη στην πόλη και τον δήμο Καστοριάς και ήρθαμε γιατί θέλουμε να δείξουμε και να παρουσιάσουμε τον τρόπο που κινηθήκαμε στο κομμάτι του τουρισμού. Τα τελευταία χρόνια έχουμε φτάσει πια στο σημείο να εξασκούμε την ‘’ διπλωματία των πόλεων ‘’ όπως τη λέμε διαλέγουμε δηλαδή κάθε χρόνο κάποιους συγκεκριμένους προορισμούς 6 με 7 πόλεις στις οποίες πάμε μαζί με τους επαγγελματίες και παρουσιάζουμε τον τουρισμό Θεσσαλονίκη. Θέλουμε αυτή τη γνώση μας να τη μεταδώσουμε και στην Καστοριά και να μάθουμε εμείς να πληροφορηθούμε τι υπάρχει ακριβώς εδώ πέρα, τι μπορούμε να συνδυάσουμε, ενδεχομένως τη βυζαντινή τέχνη και τις βυζαντινές εκκλησίες που είναι ένας μεγάλος πλούτος και για τις δύο πόλεις και να δημιουργήσουμε ενδεχομένως κοινά τουριστικά πακέτα. Για αυτό έχουμε και τους επαγγελματίες μαζί είναι οι άνθρωποι του τουρισμού, οι τουριστικοί πράκτορες, οι ξενοδόχοι θέλουμε να έρθουμε σε επαφή και να γνωριστούμε με τους επαγγελματίες της περιοχής σας για να πάρουν οι ίδιοι τη σκυτάλη και να προχωρήσουν αυτοί το άνοιγμα το οποίο κάνουμε εμείς. ‘’

Για το επόμενο βήμα της συνάντησης των δύο δήμων με αφορμή την ημερίδα για τον τουρισμό ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Θεσσαλονίκης τόνισε ‘’ Το επόμενο βήμα είναι να έρθουν κάποιοι άνθρωποι στη Θεσσαλονίκη από την Καστοριά αυτό είναι που θέλουμε να πραγματοποιήσουμε και εκεί κάποιο ανάλογο ραντεβού να δουν και οι άνθρωποι της Καστοριάς τον πλούτο που διακρίνει την πόλη της Θεσσαλονίκης και να μπορέσουμε να κάνουμε αυτή τη σχέση διαρκή. ‘’


Δημήτρης Πετρόπουλος: ‘’ Πρέπει να εκσυγχρονιστεί η προβολή και προώθηση του προορισμού τόσο στον εσωτερικό τουρισμό αλλά, κυρίως, στο εξωτερικό ‘’

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας του Δήμου Καστοριάς, Δημήτρης Πετρόπουλος, επεσήμανε την ανάγκη να αναδειχθεί η Καστοριά και εμφανίστηκε αισιόδοξος για τα αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας. Ο κ. Πετρόπουλος έδωσε μεγάλο βάρος στα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να εκσυγχρονιστεί η προβολή και προώθηση του προορισμού τόσο στον εσωτερικό τουρισμό αλλά, κυρίως, στο εξωτερικό ‘’ Θεωρώ ότι θα αποδώσει το εγχείρημα αυτής της προσπάθειάς μας γιατί και τεχνογνωσία θα μας δώσει και να αναφερθώ στη δουλειά που έχει γίνει τα προηγούμενα χρόνια στη Θεσσαλονίκη που στο κομμάτι του τουρισμού είχαν μία πάρα πολύ μεγάλη αύξηση και από αυτό καταλαβαίνετε και αντιλαμβάνεστε ότι έχει γίνει μία πάρα πολύ καλή δουλειά στη Θεσσαλονίκη και αυτό το πράγμα θεωρούμε χωρίς να μας διακατέχει εσωστρέφεια ούτε εμάς , αλλά ούτε τον δήμο Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα την Αντιδημαρχία μέσα από αυτή τη συνεργασία να βρούμε εκείνες τις γραμμές που θα δώσουν τα μέγιστα και θα συμβάλουν στο τουριστικό κομμάτι.’’

Σε ερώτηση για το τι στοιχεία που αφορούν του τουρισμό της Καστοριάς παρέδωσαν σαν δήμος στον Αντιδήμαρχο Θεσσαλονίκης και τους συνοδούς του ο κ. Πετρόπουλος τόνισε ‘’ Δυστυχώς δεν είχαμε προηγούμενα δεδομένα καθόλου σαν δήμος. Αντιλαμβάνεστε ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να βρεις εκείνα τα στατιστικά στοιχεία για να δεις από πού έχεις επισκεψιμότητα, πόσο καιρό μένει ο κόσμος στην Καστοριά, πόσο μένει στην Καστοριά, από πού είναι από ποια πόλη, τι έρχονται να δούνε, τι είναι αυτό που τους κεντρίζει το ενδιαφέρον , δεν έχουμε τέτοια στατιστικά στοιχεία. Στην προσπάθεια που κάναμε τον τελευταίο καιρό θέλω να σας πω ότι στην έρευνα είδαμε και νομίζω είναι λογικό είναι οι πρώτοι σε επισκεψιμότητα στην πόλη της Καστοριάς να είναι από την Ρωσία, να ακολουθεί η Ιταλία, η Γερμανία, το Ισραήλ, η Ολλανδία και η Τουρκία ώστε να πάμε στοχευμένα και να δούμε πως μπορούμε με διαφορετικό τρόπο να απευθυνθούμε στις διάφορες χώρες για να έχουμε ανάλογο κόσμο που εκδηλώνει ενδιαφέρον για την περιοχή της Καστοριάς.’’

Τέλος, για το υπάρξουν προτάσεις και προς άλλους δήμους της χώρας μας για ανάλογες συμπράξεις που θα έχουν στόχο τον τουρισμό ο Αντιδήμαρχος ήταν ξεκάθαρος ‘’ Είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες. Όπως γνωρίζεται τα Ιωάννινα είναι κοντά στην Καστοριά μέσω της Εγνατίας Οδού και να τονίσω ότι δεν διακατέχει αυτή τη δημοτική αρχή η εσωστρέφεια. Στο κομμάτι του τουρισμού υπάρχει μία πάρα πολύ καλή συνεργασία και με την Π.Ε. Καστοριάς και με την Περιφέρεια ώστε να πάμε όλοι μαζί σε ένα επιχειρησιακό σχέδιο στοχευμένα.’’

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.