Κατά 88% αναμένεται να αυξηθεί η επιβατική κίνηση το 2022 και κατά 105% το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις.

Ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα στοιχεία που προκύπτουν για τα αεροπορικά ταξίδια, από τη στιγμή που ανοίγουν ξανά τα σύνορα, ως αποτέλεσμα της αύξησης των εμβολιασμών και των ψηφιακών πιστοποιητικών εμβολιασμού / δοκιμών, που τίθενται σε ισχύ.

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) και το Tourism Economics, εξέφρασαν απόψεις, για την ανάκτηση της ζήτησης επιβατών μετά τον COVID-19, οι οποίες δείχνουν ότι οι άνθρωποι παραμένουν πρόθυμοι να ταξιδέψουν βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, για να διασφαλιστεί ότι η αεροπορία μπορεί να αποφέρει βιώσιμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη, είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να εντείνουν την υποστήριξή τους στις επιχειρήσεις και να προωθήσουν την ενεργειακή μετάβαση.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 2021, η ταξιδιωτική κίνηση των επιβατών αναμένεται στο 52% του επιπέδου πριν από το COVID-19 (2019), το 2022 θα φθάσει στο 88% και το 2023 αναμένεται να ξεπεράσει κατά 105%, το επίπεδο πριν την πανδημία.

Επίσης, έως το 2030, ο παγκόσμιος αριθμός αεροπορικών ταξιδιωτών, αναμένεται να αυξηθεί στα 5,6 δισεκατομμύρια, ήτοι 7% κάτω από την πρόβλεψη πριν από την πανδημία, εξαιτίας της απώλειας ανάπτυξης των 2-3 ετών λόγω του COVID-19.

Πάντως, μετά το 2030, τα αεροπορικά ταξίδια αναμένεται να επιβραδυνθούν, λόγω των ασθενέστερων δημογραφικών στοιχείων και μιας βασικής παραδοχής για περιορισμένη απελευθέρωση της αγοράς, δίνοντας μέση ετήσια αύξηση μεταξύ 2019 και 2039, στο 3,2%. Η πρόβλεψη ανάπτυξης της IATA, πριν από την πανδημία, για την ίδια περίοδο, ήταν 3,8%.

Επίσης, η ανάκαμψη του αριθμού των επιβατών είναι ελαφρώς ισχυρότερη από την ανάκαμψη της ζήτησης που μετριέται σε έσοδα ανά χιλιόμετρα επιβατών (RPK), η οποία αναμένεται να αυξηθεί με ετήσιο μέσο όρο κατά 3%, μεταξύ 2019 και 2039. Αυτό οφείλεται στη δυναμική των εγχώριων αγορών, όπως στην Κίνα, με μεγάλο αριθμό επιβατών και μικρότερες αποστάσεις.

Ως προς τα γενικά συμπεράσματα, η ζημιά της κρίσης COVID-19 θα γίνει αισθητή στα επόμενα χρόνια, αλλά όλα δείχνουν ότι οι άνθρωποι έχουν διατηρήσει την ανάγκη και την επιθυμία τους να ταξιδέψουν.

Οποιαδήποτε δυνατότητα ανοίγματος των συνόρων αντιμετωπίζεται με μια άμεση αύξηση των κρατήσεων. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, είναι η αύξηση 100 ποσοστιαίων μονάδων στις κρατήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς την Πορτογαλία, όταν ανακοινώθηκε η «πράσινη λίστα» του Ηνωμένου Βασιλείου στις αρχές Μαΐου.

Η οικονομία είναι ισχυρή και μπορεί να τροφοδοτήσει την ανάπτυξη των ταξιδιών. Τον Φεβρουάριο του 2021, τα επίπεδα βιομηχανικής παραγωγής ανήλθαν στο 2%, πάνω από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2019

Οι καταναλωτές έχουν συσσωρεύσει χρήματα κατά το lockdown, που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν το 10% του ΑΕΠ.

Τα ποσοστά εμβολιασμού στις ανεπτυγμένες χώρες (με την αξιοσημείωτη εξαίρεση της Ιαπωνίας), αναμένεται να υπερβούν το 50% του πληθυσμού, έως το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Ως προς τη βιωσιμότητα, η αεροπορική βιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει τις καθαρές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, που αντιστοιχούν στο μισό του 2005. Ηδη, βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα τροφοδοτούν σήμερα τα αεροσκάφη, και εντείνονται δοκιμές ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα αεροσκάφη. Και υπάρχουν πολλά περισσότερα που μπορούν να γίνουν με την υποδομή – τα αεροδρόμια και τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας – για τη λειτουργία με μέγιστη απόδοση και ελάχιστες εκπομπές.

ΠΗΓΗ:https://www.news247.gr/