Οι νέες ρυθμίσεις που βρίσκονται επί τάπητος

Μέχρι το τελος της χρονιάς φιλοδοξούν τα συναρμόδια υπουργεία να έχουν ολοκληρώσει την ψηφιοποίηση της διαδικασίας βεβαίωσης και είσπραξης των προστίμων που επιβάλλονται για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Πρόκειται για μία από τις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών, η οποία συζητήθηκε διεξοδικά την Τρίτη στο πλαίσιο της δεύτερης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια.

kuv_1.jpg

Συγκεκριμένα, στο υπουργείο επανεξετάζεται ήδη το πλαίσιο που αφορά στη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία, να αναβαθμιστεί η επικοινωνία των συναρμόδιων υπηρεσιών και να βελτιωθεί η εισπραξιμότητα.

Για τον σκοπό αυτό, οι εργασίες της Επιτροπής θα επικεντρωθούν:

  • Στην απλούστευση των διαδικασιών
  • Στην πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας είσπραξης
  • Στον προσδιορισμό του τρόπου απόδοσης των συγκεκριμένων ποσών στους Δήμους
  • Στην ενίσχυση της χρήσης οπτικοακουστικών μέσων (καμερών) κατά τους ελέγχους

Παράλληλα σημαντικές αλλαγές προωθούνται και στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών, πιο γνωστό ως point system με τους χρεωμένους πόντους των οδηγών να φτάνουν ως μήνυμα στο κινητό τους τηλέφωνο, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά που ξεκινά τον Σεπτέμβριο θα είναι υποχρεωτική η διδασκαλία του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία με ταυτόχρονη αναβάθμιση της πλατφόρμας «e-drive academy».

Αλλαγές σε πρόστιμα, παραβάσεις και Point System

Ολες οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να ενσωματωθούν στο υπό κατάρτιση νομοσχέδιο του υπουργείου για την αναθεώρηση του ΚΟΚ, το οποίο θα είναι έτοιμο το φθινόπωρο.

Βασικοί άξονες του νέου ΚΟΚ θα είναι:

  • η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων του ΚΟΚ με βάση το βαθμό επικινδυνοτητας και συχνότητας,
  • ο διαχωρισμός των κυρώσεων με βασικό κριτήριο διαφοροποίησης την οδηγική συμπεριφορά ή την κατάσταση του οχήματος,
  • η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα στις κατοικημένες περιοχές,
  • η διασφάλιση της επιβολής και είσπραξης των προστίμων
  • η καθιέρωση ηλεκτρονικής διαδικασίας για την παρακολούθηση των παραβάσεων του ΚΟΚ.

Σε ό,τι αφορά το Point System οι αλλαγές συναποφασίζονται με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο, θα εισαχθεί πρόβλεψη ώστε η ευθύνη για την παράβαση που επιβάλλεται απουσία του οδηγού (με κάμερες ή ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος. Θα δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e-banking ή ΑΤΜ, ενώ στην βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής θα ενημερώνεται το TAXIS.

Για την επίτευξη της εισπραξιμότητας των προστίμων, όπως προβλέπει το Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, θα δημιουργηθεί το Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα αποτελεί νομικό πρόσωπο και θα τελεί υπό υπό την εποτεία του υπουργείου Εσωτερικών με τη συμμετοχή εκπροσώπων των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών και της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ).

Θα αποτελεί τον βασικό μηχανισμό υποδοχής των χρημάτων που προέρχονται από τα πρόστιμα του ΚΟΚ. Στη συνέχεια θα προχωρεί στην κατανομή των ποσών στου δήμους. Οι δήμοι θα δινουν αναφορά στο Ταμειο για τις δράσεις οδικής ασφάλειας που υλοποιούν π.χ. στο πλαίσιο των ΣΒΑΚ. Το ταμείο θα εγκαθιδρύει μηχανισμό εποπτείας των δράσεων στη βάση δεικτών επίτευξης/επίδοσης και θα παρέχει τεχνογνωσία και συμβουλτικό ρόλο στους δήμους.

Το υπουργείο Μεταφορών προχωρεί στην καθιέρωση ηλεκτρονικών διαδικασιών ελέγχου και παρακολούθησης παραβάσεων συγκεκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ΄έξιν παραβατών στηριζόμενο στα εξής βήματα:

  • Ανασχεδιασμό του συστήματος ώστε ο παραβάτης να γνωρίζει ότι οι προβλεπόμενοι πόντοι θα καταγράφονται μέσα σε εύλογο χρόνο.
  • Αμεση online ενημέρωση των οδηγών ακόμα και μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο για την καταγραφή των παραβάσεών τους και των πόντων που έχουν στο Point System.
  • Δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης της Τροχαίας για την οδηγική συμπεριφορά όλων των οδηγών.

Ταυτόχρονα ήδη προωθείται η ενεργοποίηση του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα έχει στόχο τη συλλογή δεδομένων καλής ποιότητας για την ενιαία και συστηματική καταγραφή των ατυχημάτων

Το Παρατηρητήριο θα συλλέγει κάθε χρόνο τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα και όπως επεσήμανε και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής ο καθηγητής του ΕΜΠ, Γιώργος Γιαννής, προβλέπεται η οργάνωση συλλογής στοιχείων από κάθε έναν από τους εμπλεκόμενους φορείς, η υποστήριξη της συλλογής δεδομένων με συγκεκριμένες μεθοδολογίες και ο συντονισμός των δράσεων των φορέων για την υποστήριξη του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας.

Με βάση τις καταγραφές αυτές θα μπορέσει να δημιουργηθεί μία βάση δεδομένων, η οποία θα περιλαμβάνει για πρώτη φορά ποιοτικά στατιστικά στοιχεία για το είδος και τη συχνότητα της παραβατικότητας των Ελλήνων οδηγών.

Η οδική ασφάλεια στα σχολεία

Η θεματική ενότητα Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, η οποία εντάχθηκε στο ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων της χώρας για το έτος 2020-2021 με εκπαιδευτικό υλικό, το περιεχόμενο της πλατφόρμας «e-drive academy» του υπουργείου Μεταφορών, θα εμπλουτιστεί με την «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων» που εφαρμόστηκε αρχικά πιλοτικά.

Η πλατφόρμα ανασχεδιάζεται ώστε να γίνει περισσότερο σύγχρονη και διαδραστική. Οι χρήστες με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες θα μπορούν να εκπαιδευτούν από οποιοδήποτε μέσο διαθέτει ο καθένας (Tablet, Υπολογιστή, κινητό).

Προωθείται η διαδικασία μεταφοράς του υλικού σε ανασχεδιασμένο ψηφιακό χώρο, ώστε το υλικό που μέχρι σήμερα ήταν καταχωρημένο σε φυλλάδια και PDF να μετατραπεί σε διαδραστικά «video animation» για παιδιά. Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα να δημιουργηθούν έξυπνα διαδραστικά παιχνίδια quiz, ώστε να επαληθεύουν οι χρήστες τη γνώση τους μέσα από το παιχνίδι.

Επίσης, μέσω της αξιοποίησης παιχνιδομηχανών (gamification) οι χρήστες θα μαζεύουν «πόντους ή σήματα» ανάλογα με τις επιδόσεις τους και θα επιβραβεύονται για την εξέλιξη τους.

Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας και για μαθήματα με ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση, ενώ η πλατφόρμα ικανοποιεί όλα τα πρωτόκολλα για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Υπενθυμίζεται ότι την Κυβερνητική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια απαρτίζουν ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, πρόεδρος της Επιτροπής, ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριος Οικονόμου, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ζέττα Μακρή, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς και η συντονίστρια της Εκτελεστικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια Αμαλία Πολυδωροπούλου.

ΠΗΓΗ:https://www.ethnos.gr/

You May Also Like

Γλυκά Νερά: Οι φήμες που ενόχλησαν τον 32χρονο πιλότο και η ψύχραιμη απάντηση του

Αναπάντητα ερωτήματα περιπλέκουν την υπόθεση της δολοφονίας της Καρολάιν στα Γλυκά Νερά. Μάλιστα, τα σενάρια αφορούν…

«Chroming»: Νεκρός 11χρονος στη Βρετανία από τη νέα τρέλα στο TikTok

Η οικογένεια του Tόμι Λι ζητά από το TikTok να κλείσει για ανήλικους

Γ. Πλακιωτάκης: Δεν επετράπη η επιβίβαση σε 11.000 άτομα – Υποχρεωτικά self-test για επιστροφή από τα νησιά (video)

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης μίλησε στην ΕΡΤ για τους ελέγχους των ταξιδιωτών…

Τέμπη: Φοιτητές με λουλούδια απέτισαν φόρο τιμής στα θύματα

Φοιτητές από τα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης, της Θεσσαλίας και της Αθήνας έχουν έρθει στον τόπο της τραγωδίας

Αναβάθμιση της πλατφόρμας e-Παράβολο – Μη διαθεσιμότητα της υπηρεσίας τη Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022 από τις 19:00 και έως τις 21:00

Αναβάθμιση της πλατφόρμας e-Παράβολο – Μη διαθεσιμότητα της υπηρεσίας τη Δευτέρα 21…

Τι ισχύει από τη Δευτέρα 4 Ιουνίου για τα capital controls

Τι ισχύει από τη Δευτέρα 4 Ιουνίου  για τα capital controls

Νομοθετική ρύθμιση για τη συνέχιση καταβολής του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας

Νομοθετική ρύθμιση για τη συνέχιση καταβολής του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας

«Έτσι έριξα την πύλη του Πολυτεχνείου». Ο αξιωματικός του τανκ μιλά για τη νύχτα που συγκλόνισε την Ελλάδα. Τι κατέθεσε η Ρηγοπούλου που έπεσε πάνω της η πόρτα…

Η πολύκροτη δίκη του Πολυτεχνείου ξεκίνησε στις 16 Οκτωβρίου του 1975, σε ειδικά…

Πότε και ποιοι κινδυνεύουν να τους «κλειδώσει» η εφορία τον ΑΦΜ

Μέσα στο 2022 «μπλοκαρίστηκαν» 147 ΑΦΜ – Ποιες συναλλαγές «παγώνουν»

Νέα μαρτυρία σοκ για το γηροκομείο στα Χανιά: “Έτρωγα πολύ ξύλο – Τέτοια πείνα δεν έχω ζήσει ξανά” [βίντεο]

Γροθιά στο στομάχι οι περιγραφές – Αποκαλούσαν “νεκροταφείο” το γηροκομείο στα Χανιά…