Ένα μαθητικό κυλικείο πρότυπο στην Ελλάδα, αλλάζει για πάντα τα σχολικά γεύματα

«Χριστιάνα, τι καλό έχει σήμερα»;
 -«Φρεσκοκομμένη φρουτοσαλάτα, σπανακόπιτα και σπιτικό κέικ. Μισό λεπτό να δω τον κατάλογο…. Α! Ναι, σήμερα έχει επίσης, γαλατόπιτα, μικρά τυροπιτάκια και αραβική πίτα».
 -«Τέλεια, διψάω, τι θα πιεις»;
 -«Φρεσκοστυμένο χυμό πορτοκάλι φυσικά τι άλλο»!
 Είναι λίγο δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ο παραπάνω διάλογος έγινε στο προαύλιο ενός σχολείου. Στο Δημοτικό Σχολείο Συκαμίνου Ωρωπού γεννήθηκε πριν από κάποιους μήνες μια καταπληκτική ιδέα η οποία κατέληξε σε μια προσπάθεια στην οποία συμμετείχαν, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.
 Η Διευθύντρια του σχολείου και η εκπαιδευτικός της Ε’ Δημοτικού μας εξηγούν:
 «Η ιδέα μας γεννήθηκε από την ανάγκη μας για τη λειτουργία κυλικείου στο σχολείο μας. Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι θα ήταν χρήσιμο να δουν οι μαθητές μας βιωματικά τη λειτουργία του κυλικείου για ένα τρίμηνο. Παράλληλα, στο μάθημα της Γλώσσας την περίοδο αυτή μιλούσαμε για τη διατροφή. Ήταν λοιπόν ευκαιρία να μιλήσουμε για το τι πρέπει να έχει ένα σχολικό κυλικείο και μέσα από αυτό τα παιδιά να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες. Έτσι ξεκινήσαμε τη Δράση αυτή.Κάθε εβδομάδα μία ομάδα αναλάμβανε τη λειτουργία του κυλικείου η οποία ήταν επιφορτισμένη για την παρασκευή των προϊόντων, τα οποία κατά ένα μεγάλο μέρος τα παρασκεύαζαν οι γονείς. Το πρωί στην προσευχή δύο παιδιά από την ομάδα ανακοίνωναν τι θα έχει το κυλικείο ενώ στο ταμείο υπήρχαν ειδικές αποδείξεις με τη φωτογραφία και την τιμή του προϊόντος. Η εκπαιδευτικός της τάξης που είχε αναλάβει και την οργάνωση της Δράσης συντόνιζε και την ομάδα.
Τα οφέλη ήταν πολλαπλά:
     Έμαθαν κανόνες υγιεινής για την παρασκευή των τροφίμων.
    ● Βελτιώθηκαν οι επιδόσεις τους στα Μαθηματικά και συνειδητοποίησαν ότι τα Μαθηματικά είναι στη ζωή μας.
    ● Οι γονείς συμμετείχαν ενεργά και αυτό έδωσε χαρά όχι μόνο στους ίδιους αλλά και στα ίδια τα παιδιά.
    ● Έμαθαν να διαχειρίζονται χρήματα, να κρατάνε Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων.
    ● Απέκτησαν συνήθειες καταναλωτή, όπως να δίνουν και να ζητάνε ή να περιμένουν τη σειρά τους για να εξυπηρετηθούν χωρίς να διαμαρτύρονται.
    ● Ανακάλυψαν το δυνατό πεδίο δράσης τους και τονώθηκε η αυτοπεποίθησή τους.
    ● Έγιναν υπεύθυνα.
    ● Όλα γίνονταν με πολύ κέφι, μεράκι, όρεξη και χαρά. Όλα τα παιδιά του σχολείου περίμεναν με ανυπομονησία την ημέρα του κυλικείου. Ήταν όλα ευτυχισμένα!!!!!
 
Η δράση αυτή θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά και μακάρι και το πρόγραμμα αυτό να υλοποιηθεί και σε άλλα σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

 

You May Also Like

«Δεν θα βρεις ποτέ ένα ουράνιο τόξο αν κοιτάς κάτω»: 20 πολύτιμες φράσεις του Τσάρλι Τσάπλιν

«Δεν θα βρεις ποτέ ένα ουράνιο τόξο αν κοιτάς κάτω»: 20 πολύτιμες…

Σαν σήμερα το 1831 δολοφονείται ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας

Σαν σήμερα το 1831 δολοφονείται ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας Ιωάννης Καποδίστριας

Γιατί ναρκισσιστές και ψυχοπαθείς βρίσκονται σε θέσεις εξουσίας

Υπάρχουν πολλά στοιχεία ότι άτομα με προσωπικότητα της «σκοτεινής τριάδας» προσελκύονται στον…

Γιατί οι Εβραίοι και οι Μουσουλμάνοι δεν τρώνε χοιρινό;

Γιατί οι Εβραίοι και οι Μουσουλμάνοι δεν τρώνε χοιρινό;

«Σταματήσαμε να ζούμε και μόνο τρέχουμε»: Ένα δυνατό κείμενο για τις ψυχικές διαταραχές που προβληματίζει

Table of Contents Hide «Σταματήσαμε να ζούμε και μόνο τρέχουμε»: Ένα δυνατό…

Προειδοποιεί ο Elon Musk – «Αυτό θα έπρεπε να μας απασχολεί πολύ περισσότερο»

Και ίσως μας αποτρέψει από το να επεκταθούμε στον Άρη

Εριξε… βόμβα ο Παύλος Χαϊκάλης: Εγκαταλείπει οριστικά την υποκριτική και μετακομίζει στο χωριό του

“Αποχωρώ για να είναι όλοι ευχαριστημένοι”, τονίζει ο Παύλος Χαϊκάλης μετά την…

Ξέσπασμα Χατζηνικολάου: «Χυδαία επίθεση λάσπης εναντίον μου επειδή τόλμησα τη δημοσιοποίηση της δράσης τους»

Χατζηνικολάου: «Χυδαία επίθεση λάσπης εναντίον μου – Θέλουν να με εξοντώσουν»

Osho – Ο δάσκαλος του Ζεν εξηγεί γιατί οι άντρες και οι γυναίκες δεν μπορούν να είναι φίλοι

Osho – Ο δάσκαλος του Ζεν εξηγεί γιατί οι άντρες και οι…