Πώς βοηθάμε το παιδί να χάσει κιλά χωρίς να βάλουμε σε κίνδυνο την υγεία του

Δεν έχει πολύ καιρό που η είδηση του θανάτου ενός 14χρονου κοριτσιού μετά από εγχείρηση τοποθέτησης δακτυλίου στο στομάχι σόκαρε το πανελλήνιο. Εντύπωση προκάλεσε και η επιλογή αυτής της λύσης για ένα παιδί στην εφηβεία, τόσο από τη μεριά του γιατρού όσο και από εκείνη των γονιών, τους οποίους οδήγησε η απόγνωση για την ψυχολογική κατάσταση της κόρης τους. Δυστυχώς, τα περιττά κιλά μπορούν να γίνουν τεράστιο βάρος στην ψυχή ενός παιδιού, ειδικά αν δέχεται και μπούλινγκ γι’ αυτά. Οι παρεμβατικές λύσεις όμως, φαρμακευτικές ή άλλες, δεν είναι η ορθή οδός για σωματική και ψυχική υγεία. Υπάρχει πιο σωστός δρόμος, χωρίς κινδύνους για το παιδί.

Έχουμε το νου μας να μη φτάσει στην παχυσαρκία

Το να έχει ένα παιδί κάποια παραπάνω κιλά δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι παχύσαρκο και πρέπει να κάνει άμεσα κάτι γι’ αυτό. Είναι όμως σημαντικό, όταν το παιδί έχει τη σχετική προδιάθεση και καθώς το σώμα του αλλάζει από ηλικία σε ηλικία, να έχουμε το νου μας ώστε να αποτρέψουμε το να κυλίσει στην παχυσαρκία, για την γενικότερη υγεία του πρωτίστως.

Ειδικά όταν περνάει στην εφηβεία, η εικόνα που έχει για τον εαυτό του προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό και από αυτό που βλέπουν οι άλλοι, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχική του υγεία.

Εφαρμόζουμε σωστή διατροφή με τις οδηγίες ειδικού

Εάν φτάσουμε στο σημείο που πρέπει να αντιμετωπίσουμε ριζικά την ύπαρξη παραπανίσιων κιλών ή την παχυσαρκία, καλό είναι να ξεκινήσουμε από κάποιες αλλαγές στον τρόπο ζωής του παιδιού. Να απευθυνθούμε δηλαδή σε κάποιον ειδικό σε θέματα διατροφής και με την καθοδήγησή του να βελτιώσουμε τις διατροφικές συνήθειες του παιδιού μας.

Το να αλλάξει ο τρόπος που τρέφεται το παιδί δεν είναι όσο εύκολο ακούγεται (όπως δεν είναι και για έναν μεγάλο), είναι όμως ο καλύτερος τρόπος να χάσει κιλά σταδιακά, με μέτρο και με πολλαπλά οφέλη για την υγεία του.

Ενθαρρύνουμε την άσκηση (έστω και το απλό περπάτημα)

Μια ακόμη πολύ σημαντική αλλαγή στον τρόπο ζωής του παιδιού είναι η εισαγωγή της καθημερινής άσκησης, έστω και με τη μορφή ενός απλού περίπατου στη γειτονιά. Τα παιδιά που έχουν παραπανίσια κιλά, τείνουν να αποσύρονται από αθλητικές δραστηριότητες και πολύ ενεργητικό παιχνίδι κι αυτό επιβαρύνει την σωματική τους κατάσταση.

Η καθημερινή άσκηση, βέβαια, απαιτεί ένα βαθμό πειθαρχίας που είναι δύσκολο για ένα παιδί να επιβάλλει στον εαυτό του, ειδικά αν δεν είναι καλά ψυχολογικά. Μια λύση είναι να περπατάμε ή να αθλούμαστε μαζί του, ώσπου να βρει το κίνητρο για να το κάνει μόνο του.

Ζητάμε τη βοήθεια ειδικού ψυχικής υγείας

Πέρα απ’ τη σωματική του υγεία, όταν ένα παιδί είναι παχύσαρκο ή θεωρεί τον εαυτό του παχύσαρκο λόγω περιττών κιλών, οφείλουμε να δώσουμε βάρος και στην ψυχική. Είναι σημαντικό να μιλήσουμε, εμείς και το παιδί, με έναν παιδοψυχολόγο ώστε να εντοπίσουμε και να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα πριν γιγαντωθεί και δηλητηριάσει την ψυχή του.

Η ενεργητική αντιμετώπιση του πάχους είναι μια διαδικασία παράλληλη με την αντιμετώπιση των επιπτώσεών του στην ψυχολογική κατάσταση του παιδιού και δεν πρέπει να την πάρουμε ελαφρά, ειδικά κατά τη διάρκεια της εφηβείας.

Στηρίζουμε το παιδί μας με όλες μας τις δυνάμεις

Σε όλη αυτήν τη διαδρομή και τον αγώνα του παιδιού, έχει ζωτική σημασία να γνωρίζει ότι είμαστε δίπλα του σε κάθε βήμα, δύσκολο ή εύκολο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πώς ό,τι και αν γίνει, εμείς είμαστε η άγκυρά του και σε μας θα απευθυνθεί για στήριξη, βοήθεια και λίγα λόγια ενθάρρυνσης όταν νιώσει πως θέλει «να το βάλει κάτω».

Για να γίνει αυτό, θα χρειαστεί να αλλάξουμε κι εμείς τις διατροφικές μας συνήθειες, να βάλουμε στη ζωή μας την άσκηση ή, ακόμη, να μιλήσουμε κι εμείς με τον ψυχολόγο για το πώς βιώνουμε το πρόβλημα του παιδιού μας και πώς μπορούμε να το στηρίξουμε καλύτερα.

ΠΗΓΗ:https://www.mama365.gr/