Την Παρασκευή 30 Ιουνίου, με αφορμή το “αλαλούμ” που έχει δημιουργεί σχετικά με το θέμα της κατασκευής των νέων διοδίων, το Νομικό Πρόσωπο της ΑΔΕΔΥ της Π.Ε. Καστοριάς και Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Καστοριάς συγκάλεσαν “ανοιχτό διάλογο” με τον Πρόεδρο της Εγνατίας Οδού Α.Ε.  Απόστολο Αντωνούδη, έχοντας ως σκοπό την ενημέρωση των φορέων και του κόσμου επί του θέματος.

Της Χρύσας Κοσμίδου

Ο Πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού  Κέντρου  Καστοριάς Γεώργιος Μαλέας, επεσήμανε πως πλέον το θέμα των διοδίων έρχεται  πρώτο σε ιεράρχηση όσον αφορά τα προβλήματα της Π.Ε. Καστοριάς.  Επιπλέον σε μια φράση περιέγραψε την κατάσταση «Έχει γίνει ένα αλαλούμ με τα διόδια».

Σύμφωνα με τον κ. Μαλέα, δεν πραγματοποιήθηκε καμία απολύτως ενημέρωση ως προς το θέμα των διοδίων, για αυτό και αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί “ανοιχτός διάλογος”, «Προβληματιζόμαστε πώς πρέπει να προχωρήσουμε, τι πρέπει να ιεραρχήσουμε και τι πρέπει να κυνηγήσουμε».

Παρόντες στην ενημερωτική εκδήλωση ήταν ο Δήμαρχος Άργους Ορεστικού Παναγιώτης Κεπαπτσόγλου, ο  Δήμαρχος  Νεστορίου Πασχάλης Γκέτσιος, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καστοριάς Χαράλαμπος Καραταγλίδης και εκπρόσωποι φορέων. Ωστόσο, για άλλη μια φορά οι πολίτες της Καστοριάς απείχαν από τα κοινά «Ο κόσμος νομίζει ότι απέχοντας κερδίζει» τόνισε ο κ. Μαλέας και συνέχισε λέγοντας πως «Δυστυχώς η αποχή σημαίνει χάσιμο και ένα χειρότερο αύριο». 

Πρωταρχικό ρόλο της συζήτησης  έπαιξε η πλήρης πληροφόρηση σχετικά με το τι ακριβώς σημαίνει η τοποθέτηση των διοδίων στη Σιάτιστα. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε επίσης ως προς το κόστος των διοδίων «Πρέπει να κυνηγήσουμε το αντίτιμο να είναι ανάλογο με τα διόδια που διανύει ο κάθε οδηγός. Δεν μπορεί να πληρώνει τα ίδια ένας που  διανύει 100 χλμ και ένας που διανύει 5 χλμ. Είναι παράλογο να δεσμεύεις το δρόμο σε μια περιοχή, όπου ένας οδηγός μπορεί να βγει και πέντε φορές σε αυτόν. Με βάση λοιπόν αυτό το σκεπτικό, ζητάμε την αναλογική χρέωση. Φυσικά, αντιλαμβάνομαι, ότι υπάρχουν ορισμένα έξοδα, τα οποία και πρέπει να καλυφθούν, ωστόσο δεν ξέρω εάν οι οδικοί άξονες μπορούν να τίθενται προς πώληση και προς τη διάθεση των ιδιωτών. Θα πρέπει κάποτε να σοβαρευτούμε. Στην Ελλάδα της κρίσης πρέπει να ιεραρχήσουμε τα ζητήματα που μας απασχολούν και να τα διεκδικήσουμε με το σωστό τρόπο», δήλωσε ο κ. Μαλέας.

Χιλιόμετρο και ευρώ!

Ο Πρόεδρος της Α.Ε. “Εγνατία Οδός ”  Απόστολος Αντωνούδης ενημέρωσε πως ο σχεδιασμός για την τοποθέτηση των διοδίων, διαμορφώθηκε από την τελευταία ΚΥΑ το Μάιο  του 2017 και προβλέπει μετωπικά διόδια στη Σιάτιστα (και όχι στον Αλιάκμονα), αλλά και πλευρικά διόδια στους κόμβους της Σιάτιστας και της Καλαμιάς «Προβλέπεται ότι ο προαναφερόμενος σχεδιασμός θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του μήνα Οκτώβρη. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφέρω πως οι ημερομηνίες είναι πολύ “σφικτές”, με αποτέλεσμα να μην κατορθώσουμε να είμαστε έτοιμοι στον προβλεπόμενο χρόνο. Πιθανότητα, θα ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός τους πρώτους μήνες του 2018».

Ειδικότερα σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Αντωνούδη, τα διόδια στην Ιεροπηγή θα είναι έτοιμα προς λειτουργία στις 31 Αυγούστου του 2017 και της Σιάτιστας το πρώτο εξάμηνο του 2018. Όσον αφορά στο κόστος τους όσο την εποπτεία έχει η Εγνατία Οδός, τότε ανά χιλιόμετρο ο οδηγός θα χρεώνεται 3 λεπτά του ευρώ. Όταν παραχωρηθεί προς εκμετάλλευση και λειτουργία ο οδικός άξονας, τότε θα υπάρξει και διαφοροποίηση στις τιμές «Η Εγνατία, βρίσκεται στις μνημονιακές υποχρεώσεις από το 2011. Τα σημερινά της έσοδα της είναι περίπου στα 70 εκατομμύρια ευρώ, μέσω των οποίων καλύπτονται οριακά οι λειτουργικές ανάγκες του δρόμου».

 

Σ. Αδαμόπουλος: «Η αναλογικότητα δεν λύνει το πρόβλημα»  

Για το ντόρο που έχει προκληθεί το τελευταίο διάστημα εξαιτίας των διοδίων έκανε λόγο και ο Αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς Σωτήριος Αδαμόπουλος, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα μεγάλο θέμα.

Ο κ. Αδαμόπουλος πραγματοποιώντας μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν ενημέρωσε πως η Π.Ε. Καστοριάς, αντέδρασε απευθείας όταν προέκυψε το θέμα της τοποθέτησης των διοδίων στον Αλιάκμονα, όπου επί της ουσίας κόβονταν στα δύο ο Δήμος Βοΐου. Βέβαια και η τελική μετακίνησή τους στη Σιάτιστά δεν λύνει το πρόβλημα «Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Καρυπίδης, πραγματοποίησε τις απαραίτητες κινήσεις, και μεταξύ των άλλων συναντήθηκε και με τους υπόλοιπους Περιφερειάρχες της  Βορείου Ελλάδος όπου προέκυψε μια κοινή απόφαση βάσει της οποίας το κόστος των διοδίων να καθορίζεται από τα χιλιόμετρα. Δηλαδή να υπάρχει η χρέωση των 3 λεπτών του ευρώ ανά χιλιόμετρο και εφόσον επιλυθεί και αυτή η παράμετρος να πραγματοποιηθεί η εγκατάσταση των διοδίων».

Σίγουρα υπάρχει η αντίρρηση στην τοποθέτηση των διοδίων, ωστόσο εφόσον πρόκειται για μια μη-αναστρέψιμη κατάσταση, θα πρέπει να εφαρμοστεί ένα δίκαιο σύστημα πληρωμής «Θεωρώ, πως η αναλογικότητα για τους πολίτες της Καστοριάς δεν λύνει το πρόβλημα» σχολίασε ο κ. Αδαμόπουλος και με ένα παράδειγμα θέλησε να τεκμηριώσει την άποψή του «Η διαδρομή από Καστοριά για Θεσσαλονίκη, κοστίζει αυτή τη στιγμή 7,5 ευρώ. Εάν εφαρμοστεί η αναλογικότητα, τότε για την ίδια διαδρομή οι οδηγοί θα πληρώνουν 12 ευρώ. Θεωρώ πως θα πρέπει να εφαρμοστεί ένα πιο δίκαιο σύστημα για εμάς. Όμως μιας  και αποφασίστηκε η αναλογικότητα, θα πρέπει να την ακολουθήσουμε».

 

 

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.