Ο Δήμος Καστοριάς, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, δημοτών του, μπορεί να θέσει σε λειτουργία μια νέα υπηρεσία του οικείου Δήμου, το «Γραφείο του Δημότη». Στην υπηρεσία αυτή να μπορούν να καλούν με αστική χρέωση ή δωρεάν, όλοι οι δημότες και πολίτες του Δήμου Καστοριάς, ούτως ώστε να γνωστοποιούν στο «Γραφείο του Δημότη» οποιοδήποτε αίτημα τους χρειάζεται άμεση αντιμετώπιση (λάμπες, λακκούβες, σκουπίδια, αδέσποτα, νερό). Το «Γραφείο του Δημότη» θα είναι Οργανωτική Μονάδα που θα υπάγεται στο Γραφείο Δημάρχου Καστοριάς και θα επιτελεί έργο κρίσιμο για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

 

Πώς λειτουργεί το «Γραφείο του Δημότη» του Δήμου Καστοριάς

 

Με τηλεφωνική λήψη του αιτήματος από το «Γραφείο του Δημότη»

στον 5ψηφιο αριθμό του Δήμου Καστοριάς, που θα αναληφθεί και θα δημοσιοποιηθεί για τον σκοπό αυτό, όπου θα μπορούν να απευθύνονται οι πολίτες για περισυλλογή από τον οικείο Δήμο ηλεκτρικών συσκευών, ογκωδών αντικειμένων, για θέματα σκουπιδιών, χαλασμένους κάδους σκουπιδιών, οδοσάρωση σε δρόμους, πλατείες, καθαριότητα, νερό και αδέσποτα. Οτιδήποτε αντιμετωπίζει ο πολίτης θα μπορεί να το γνωστοποιεί στον Δήμο Καστοριάς, προκειμένου οι υπηρεσίες αυτού να επιληφθούν. Άλλος τρόπος επικοινωνίας μπορεί να είναι ο ηλεκτρονικός, είτε με email στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Δήμου Καστοριάς είτε σε banner ιστοσελίδας «Τα Παράπονα στον Δήμαρχο» όπου o «παραπονούμενος» θα συμπληρώνει μια ειδική φόρμα με το πρόβλημα και τα στοιχεία του για επικοινωνία. Εννοείται δεν θα είναι υποχρεωτική η ταυτοποίηση (φακέλωση) του παραπονούμενου. Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει τη Δημοτική Αρχή είναι αυτό καθεαυτό το πρόβλημα και όχι ποιος το ανέδειξε! Μπορεί τέλος να υπάρχει και ο κλασικός τρόπος επικοινωνίας με αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη στο Δημαρχείο Καστοριάς σε οριζόμενο υπάλληλο για τον σκοπό αυτόν που θα διατηρεί το «Γραφείο του Δημότη».
Η καταγραφή του αιτήματος από το «Γραφείο του Δημότη» του Δήμου Καστοριάς, θα πραγματοποιείται σε ειδικό έντυπο. Πρέπει να γίνεται άμεσα ενημέρωση του Δημάρχου σχετικά με τα αιτήματα των δημοτών που είναι σημαντικά και τον αφορούν. Σε άλλη περίπτωση αυτά θα προωθούνται στους αρμόδιους Αντιδημάρχους, Προέδρους ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, Εντεταλμένους Δημοτικούς Συμβούλους και Ειδικούς Συνεργάτες του Δημάρχου. Αυτά με τη σειρά τους θα προωθούνται στην αρμόδια Διεύθυνση του Δήμου όπου από εκεί, πρέπει να υπάρχει απάντηση και συγχρόνως ενημέρωση του δημότη για την διεκπεραίωση ή την πορεία εξέλιξης του αιτήματος του. Ο Δήμαρχος Καστοριάς πρέπει να έχει πρόσβαση και ενημέρωση σε όλα τα αιτήματα, σε όλα τα αρχεία..

Αρμόδιος υπάλληλος του Δήμου Καστοριάς θα απαντάει στο τηλεφώνημα του πολίτη και αν μπορεί εκείνος να δίνει την απάντηση αμέσως. Διαφορετικά, θα δίδει απάντηση το συντομότερο δυνατό με τον ίδιο τρόπο που ενημερώθηκε, με τον οποίο είχε επικοινωνήσει ο πολίτης, δημότης με τον Δήμο Καστοριάς. Το «Γραφείο του Δημότη» πρέπει να λειτουργεί καθημερινά καθώς και Σαββατοκύριακα με βάρδιες υπαλλήλων ή εθελοντών, εάν είναι δυνατό όλο το 24ωρο.

Στόχος του νέου θεσμού «Γραφείο του Δημότη» στον Δήμο Καστοριάς

Το «Γραφείο του Δημότη» θα καταγράφει και θα παρακολουθεί την εξέλιξη των γενικών αιτημάτων των δημοτών, πολιτών Καστοριάς, θα τα διαβιβάζει στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Καστοριάς και θα ενημερώνει τους δημότες, πολίτες για την εξέλιξη και έκβαση τους. Ο νέος αυτός θεσμός να έχει ως σκοπό τη βελτίωση και αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει ο Δήμος Καστοριάς προς τους πολίτες σε όλα τα επίπεδα. Το ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα θα κρατά στατιστικά στοιχεία των αιτημάτων, παραπόνων, ώστε να είναι εύκολος ο έλεγχος της έγκαιρης ανταπόκρισης των Τμημάτων του Δήμου Καστοριάς σε αυτά.

(Φυσικά εφόσον υπήρχε στον Δήμο Καστοριάς «Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» δεν θα ήταν απαραίτητο το «Γραφείο του Δημότη» σήμερα…)

 

Γ. Πετκανάς

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.