Βασιλάκης – Aegean: “Καίμε χρήμα” για να συνεχίζουμε να πετάμε. Η χειρότερη χρονιά στην ιστορία μας

Απαντήσεις στο πως διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα για την Aegean έδωσε το απόγευμα της Δευτέρας ο πρόεδρος της Ευτύχιος Βασιλάκης.

Πτώση της τάξης του 98% παρουσιάζει στην μετακίνηση επιβατών τους μήνες Απρίλιο και Μάιο η Aegean όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ευτύχιος Βασιλάκης σε ενημέρωση επενδυτών το απόγευμα της Δευτέρας. Για τον ίδιο το δεύτερο τρίμηνο είναι η μία περίοδος που η Aegean που θα συνεχίσει να “καίει χρήματα” καθώς η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί ιδιαίτερα τον Ιούνιο. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι εταιρεία καίει 40 εκατ. ευρώ τον μήνα καθώς μόνο τα σταθερά μηνιαία έξοδα είναι της τάξης των 25 εκατ. ευρώ.

Η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean

Σύμφωνα με ένα “αισιόδοξο” σενάριο που τρέχει, τον Ιούλιο η κίνηση θα βρίσκεται στο 25% της συνηθισμένης κίνησης ενώ το Σεπτέμβριο υπάρχει η “ελπίδα” να φτάσει στα επίπεδα του 50%, χαρακτηρίζοντας ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι σαφώς καλύτερο από το δεύτερο αλλά πολύ μακριά από τα μεγέθη προηγούμενων χρονιών, χαρακτηρίζοντας το 2020 την χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean. “Η χρονιά αυτή θα αποτελέσει πρόκληση στην ικανότητα μας να προσαρμοζόμαστε και να επιβιώνουμε”.

“Ξεκινήσαμε ιδιαίτερα δυναμικά το πρώτο τρίμηνο, σε συνέχεια ένα ενός πολύ δυναμικού 2019. Τα πράγματα πήγαιναν καλά και παρουσιάζαμε διψήφια άνοδο μέχρι και τις αρχές Μαρτίου όμως κατέληξε στο τρίμηνο να έχουμε μείωση της τάξης 15% η οποία οφείλεται στην μείωση πάνω από 50% που είχαμε τον Μάρτιο”.

Ο κ. Βασιλάκης μίλησε για ένα πρωτόγνωρο φαινόμενο στον χώρο των αερομεταφορών καθώς η δραστηριότητα άγγιξε για πρώτη φορά το μηδέν. “Δεν υπήρξε τομέας που να έχει σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες που να μην επηρεάστηκε, είτε λίγο είτε περισσότερο. Το θετικό είναι ότι από αυτή την κρίση ότι το brand της Ελλάδας βγαίνει πιο ισχυρό”.

Το 70% των εργαζομένων σε καθεστώς αναστολής

Όπως ανέφερε ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της αεροπορικής, το 70% των εργαζομένων έχει τεθεί από τον Μάρτιο σε καθεστώς αναστολής κάνοντας χρήση του σχετικού προγράμματος της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη η Aegean αναμένει στις επόμενες ημέρες ανακοίνωση από την κυβέρνηση νέου προγράμματος ώστε να σχεδιάσει την πολιτική της σε ότι αφορά το εργατικό της δυναμικό.

Σε ότι αφορά στους πιλότους η εταιρεία δεν προχώρησε σε ανανέωση συμβάσεων σε περίπου 300 περιπτώσεις ενώ όπως σημειώθηκε ο αριθμός θα μειωθεί συνολικά κατά 20% με το ποσοστό αυτό να προέρχεται από την μη ανανέωση συμβολαίων με ξένους πιλότους.

Σε ότι αφορά τον “κρατικό παράγοντα” ο κ. Βασιλάκης, αφού απέκλεισε το σενάριο της κρατικοποίησης, αναφέρθηκε σε εργαλεία που ήδη έχουν αναπτυχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπως το εργαλείο δανεισμού με κρατική εγγύηση ως τρόπο ενίσχυσης της ρευστότητας καθώς και στην προαναφερθείσα επιδότηση εργασίας.

Ο πρόεδρος της αεροπορικής σημείωσε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι πρόκειται για μία ισχυρή εταιρεία πριν την κρίση. “Κάνουμε ότι μπορούμε και δεν είναι δυνατό να μην στραφούμε για βοήθεια και στο κράτος, πολύ περισσότερο όταν άλλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη το έχουν πράξει και μάλιστα με μεγάλα κεφάλαια. Ακόμη και αν υπήρχε η σκέψη να μη στραφούμε σε κρατική ενίσχυση, δεν θα ήταν δίκαιο, από την στιγμή που το πράττουν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη”.

Η επόμενη ημέρα

Για το 2021 ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι οι εκτιμήσεις της εταιρείας είναι ότι θα βρίσκεται στο 75%-80% των μεγεθών του 2019, δηλαδή περίπου 30% σε σχέση με τις εκτιμήσεις προ πανδημίας. “Πρέπει να μειώσουμε το κόστος ανά μονάδα γιατί θα είμαστε μικρότεροι και αν δεν μειώσουμε τα κόστη θα είμαστε πολύ λιγότερο αποδοτικοί”.

Σε ότι αφορά την συμφωνία με την Airbus επισήμανε ότι θα πρέπει να κάνει δεκτές τις αλλαγές που έχει προτείνει καθώς όπως είπε “πρέπει να εκτιμηθεί ο τρόπος που έχουμε ανταποκριθεί μέχρι σήμερα στις δεσμεύσεις μας, και ότι δεχτήκαμε να παραλάβουμε τα αεροσκάφη που ήδη έχουν κατασκευαστεί”.

Τέλος σημείωσε ότι υπάρχει ταμειακή ροή ύψους 120 εκατ. ευρώ το οποίο μοιράζεται ισόποσα από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Aegean ήταν από τους πρωταγωνιστές στην χρηματιστηριακή συνεδρίαση της Δευτέρας εμφανίζοντας άνοδο κατά 5,42% ξεπερνώντας η τιμή της μετοχής ξανά τα 5 ευρώ.

Κωστής Χριστοδούλου/news247.gr

Φωτογραφία:  Ευτύχιος Βασιλάκης, Πρόεδρος της Aegean Airlines (ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ) EUROKINISSI