Adina Valean: Η Ελλάδα ηγείται της παγκόσμιας ναυτιλίας, ευτύχημα για τη χώρα αλλά και την ΕΕ

Η μεγαλύτερη εκδήλωση στην ιστορία της διοργάνωσης των Ποσειδωνίων άνοιξε τις πύλες της, με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού και την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών, Adina Valean να κόβουν την κορδέλα μετά τις εναρκτήριες ομιλίες τους.

“Σας καλωσορίσουμε στη συνάντηση κορυφής της παγκόσμιας ναυτιλίας” είπε η Μελίνα Τραυλού και καταχειροκροτήθηκε από τους παρευρισκόμενους. Τα Ποσειδώνια 2022 είναι τα πιο σύγχρονα και πιο επιδραστικά στην ιστορία του θεσμού ανέφερε η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και συνέχισε πως αποτελούν πρόσκληση συνεργασίας για τις εξελίξεις το κλάδου. Σε αυτά τα 4 χρόνια που πέρασαν, η ναυτιλία απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι είναι… παντός καιρού! Σε περίοδο ειρήνης, σε περίοδο παγκόσμιων κρίσεων, σε περίοδο πολέμου, η ναυτιλία και οι άνθρωποί της, σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της, κατάφεραν, όχι μόνο να αντιμετωπίζουν το ασταθές, κρίσιμο αυτό περιβάλλον, αλλά και να προστατεύουν καθοριστικά τη λειτουργία του παγκόσμιου οικοσυστήματος”.

Η κ. Τραυλού ευχαρίστησε πολύ θερμά τους Έλληνες ναυτικούς και τις οικογένειές τους που ανταποκρίθηκαν στις πρωτόγνωρες καταστάσεις που βιώνουν.

Η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε χαρακτηριστικά την ανάγκη οι διεθνείς οργανισμοί και φορείς να θέσουν συνομιλητή τους την ναυτιλιακή κοινότητα. “Κράτη, διεθνείς οργανισμοί, κέντρα λήψης αποφάσεων, οφείλουν να το λαμβάνουν υπόψη τους. Οφείλουν να συνεργάζονται στενά με τη ναυτιλιακή κοινότητα για την προάσπιση της λειτουργίας της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οικονομίας. Οφείλουν να διασφαλίζουν την ομαλή διαβίωση των πολιτών σε ολόκληρο τον κόσμο”.

Η ΈΕΕ ξεκινάει άμεσα νέα καμπάνια ενημέρωσης, όπως έκανε γνωστό η Πρόεδρος από το βήμα του συνεδρίου. “Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, δεσμευόμαστε ότι ο παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, η ελληνική ναυτιλία, θα συμβάλλει έμπρακτα και δυναμικά, στην υιοθέτηση βιώσιμων πολιτικών, προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης. Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκινάμε μία παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης με ένα σαφές, ηχηρό, οικουμενικό μήνυμα: “Navigating the Future of Sustainable Shipping”. Σας προσκαλώ να συμμετέχετε ως αγγελιοφόροι της πρωτοβουλίας αυτής. Σας καλώ να στηρίξετε την αναγκαιότητα της συντονισμένης ενεργοποίησης, όλων των συμμετεχόντων στην αλυσίδα της ναυτιλιακής δραστηριότητας”.

Και κατέληξε λέγοντας πως “ως υπερήφανη Ελληνίδα, σας καλωσορίζω στην έδρα του μεγαλύτερου στόλου του πλανήτη, στην πατρίδα των 5.500 πλοίων”.

Η Ευρωπαία Επίτροπος, Adina Valean, τόσο στον χαιρετισμό των εγκαινίων όσο και στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, σημείωσε: “Η Ελλάδα ηγείται της παγκόσμιας ναυτιλίας, χάρη στους πρώτους Έλληνες που καινοτόμησαν στη θάλασσα πριν από χιλιάδες χρόνια, αλλά και χάρη στους σημερινούς της επιχειρηματίες. Αυτό αποτελεί ευτύχημα για την Ελλάδα αλλά και για την υπόλοιπη ΕΕ, η οποία επωφελείται από έναν ακμάζοντα ναυτιλιακό κλάδο που περιλαμβάνει ναυτιλιακές εταιρείες, ναυπηγεία όπου δοκιμάζονται, ναυπηγούνται και επισκευάζονται πλοία, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, παρόχους ψηφιακών υπηρεσιών, νηογνώμονες διεθνούς κύρους και εταιρείες διαχείρισης πλοίων”.

Σε σχέση με την πρόκληση στην απανθρακοποίηση, η Επίτροπος σημείωσε χαρακτηριστικά πως “η μείωση των εκπομπών ρύπων θα ήταν εύκολη εάν είχαμε μια ενιαία τεχνολογία απανθρακοποίησης που να ικανοποιεί ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο. Κάτι τέτοιο όμως δεν υπάρχει. Σε κάθε δραστηριότητα και τύπο σκάφους ταιριάζουν διαφορετικές τεχνολογίες. Δεν μπορούμε να τρέφουμε την ελπίδα ότι οι νέες θαλάσσιες τεχνολογίες θα αναπτυχθούν αποκλειστικά στα εργαστήρια. Πρέπει και οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές των πλοίων να αρχίσουν να κάνουν τις επιλογές τους. Πρέπει να δοκιμάσουμε λύσεις και να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα που έχουμε ήδη στη διάθεσή μας, συμπεριλαμβανομένων των βιώσιμων βιοκαυσίμων και του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η μετάβαση θα διαρκέσει πολλά χρόνια και γι’ αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε τώρα.

“Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα καθαρά καύσιμα. Δεν έχουμε πολλές εναλλακτικές λύσεις αντί των σημερινών καυσίμων, και όσες υπάρχουν είναι ακριβές. Για να αποφύγουμε έναν φαύλο κύκλο, όπου η έλλειψη ζήτησης προκαλεί έλλειψη προσφοράς και τούμπαλιν, είναι αναγκαίος ο συντονισμός μεταξύ των προμηθευτών, των διανομέων και της ζήτησης. Η πρότασή μας “FuelEU Maritime” ενθαρρύνει αυτό το εγχείρημα, δημιουργώντας σταδιακά ζήτηση για τα καύσιμα αυτού του είδους. Ο κανονισμός για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, τον οποίο προτείναμε, είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να εξασφαλίσει τον εξοπλισμό των λιμανιών με τις κατάλληλες υποδομές, ενώ η οδηγία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας απαιτεί την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών σε επαρκείς ποσότητες”, ανέφερε η Ευρωπαία Επίτροπος.

Και κατέληξε πως “πιστεύω στη δύναμη της αγοράς να επιλέγει τις καλύτερες τεχνολογίες για ένα συγκεκριμένο σκοπό. Ο δικός μας ρόλος, ως ρυθμιστικών αρχών, είναι να ορίσουμε τον στόχο και την ακολουθητέα πορεία. Εναπόκειται στον κλάδο να επιλέξει την καλύτερη τεχνολογία για τα σκάφη και τις δραστηριότητές του. Τεχνολογίες υπάρχουν πολλές, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να εφαρμοστούν σε μεγάλη κλίμακα”.

Σε σχέση με την Ρωσο-Ουκρανική κρίση, η Ευρωπαία Επίτροπος ανέφερε πως “θα ήθελα από το βήμα αυτό, μπροστά στην ελίτ της παγκόσμιας ναυτιλίας, να πω λίγα λόγια για μία από τις τελευταίες πρωτοβουλίες μας: τις λωρίδες αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας. Όπως όλοι γνωρίζετε, ο αποκλεισμός των λιμανιών του Ευξείνου Πόντου από τη Ρωσία έχει διαταράξει σοβαρά τις ουκρανικές εξαγωγές γεωργικών προϊόντων, θέτοντας σε κίνδυνο την επισιτιστική ασφάλεια πολλών χωρών που εξαρτώνται από αυτές. Η παροχή βοήθειας στην Ουκρανία για την εξαγωγή από το έδαφός της 5 εκατ. τόνων σιτηρών τον μήνα αποτελεί σημαντική πρόκληση, καθώς απαιτεί φορτηγά, βαγόνια, εμπορευματοκιβώτια, πλοία, ειδικό εξοπλισμό, γνώση της εφοδιαστικής και συντονισμό. Αποτελεί σημαντική πρόκληση που δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αν δεν συνεργαστούν οι παράγοντες των αγορών των μεταφορών και της εφοδιαστικής, μαζί με τις περιφερειακές, εθνικές και ευρωπαϊκές αρχές. Βασίζομαι στη συμμετοχή σας”.

ΠΗΓΗ:https://www.capital.gr/

You May Also Like

Power Pass: Αναρτήθηκαν τα ποσά στην πλατφόρμα – Πότε θα γίνει η πληρωμή

Η ενίσχυση επεκτείνεται, ώστε να καλύψει και τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος που…

«Μεγάλη Παραίτηση»: Αφήνουν δουλειές οι Έλληνες;

Table of Contents Hide Ειδική περίπτωση οι κενές θέσεις εργασίας στην Ελλάδα,…

Ξενοδοχείο στη Λευκάδα έβαλε ένα γιοτ στην πισίνα και το νοικιάζει για διαμονή!

Οι παροχές που προσφέρει είναι ιδιωτική πισίνα, wifi αλλά και ό,τι άλλο…

Το εντυπωσιακό σπίτι στη Σαντορίνη που κάποτε ήταν σπηλιά.

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Kapsimalis Architects που βάση του έχει τη Σαντορίνη, καταφέρνει και αναδεικνύει…

Εβρος: Αφησαν στην τύχη του το φράγμα που θα έσωζε την Δαδιά

Ο αναπλ. Καθηγητής του τμήματος Περιβάλλοντος του Ιονίου Παν/μίου και μέχρι πριν…

Γερμανικός Τύπος: Οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν αντιληφθεί τη ζήτηση για LNG

Τον κυρίαρχο ρόλο των Ελλήνων εφοπλιστών στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG)…

Σάμος – Ελικόπτερο: Το χρονικό της μοιραίας υδροληψίας

Δύο νεκροί από το τετραμελές πλήρωμα του πυροσβεστικού ελικοπτέρου που έπεσε κοντά…

Νίκος Παπαγεωργίου: Ένας άγνωστος ευεργέτης – Η ορφάνια, το γουνεμπόριο και η βράβευση από την Ακαδημία Αθηνών

Ο Νίκος Παπαγεωργίου είναι ένας από τους εθνικούς ευεργέτες, που η ζωή…

Βίντεο – ντοκουμέντο για τη μεγάλη φωτιά που ξέσπασε την Τρίτη στην Αττική ήρθε στο φως

Table of Contents Hide Χρ. Στυλιανίδης: Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα…

Φωτεινή Βασιλειάδου: Η “άγνωστη” κόρη της μεγάλης Γεωργίας Βασιλειάδου και η τεράστια ομοιότητα με τη μητέρα της

Φωτεινή Βασιλιάδου: Η κόρη της σπουδαίας ηθοποιού Γεωργίας Βασιλειάδου