Orizontes
  • Categories
  • Features
    • Galleries
    • Shortcodes
    • Content Formatting
    • Contact Form
    • Inline Posts
  • Sample Page
  • Documentation
  • Buttons
  • Alerts
  • Tabs & Pills
  • Accordions
  • Progress Bars
  • Separators
  • Social Links
  • Facebook Fanpage
  • Instagram Feed
  • Twitter Feed
  • Pinterest Board
  • Subscription Forms
  • Drop Caps
  • Content Blocks
  • Styled Lists
  • Numbered Headings
ΤΟΠΙΚΑ
  • Τοπικά
  • Νομός Καστοριάς
  • Άργος Ορεστικό
  • Εκδηλώσεις
  • Αστυνομικά
  • Νεστόριο
  • Δυτική Μακεδονία
News
  • Arts
  • Economy
  • Fashion & Style
  • Food
  • Health
  • Lifestyle
  • Politics
  • Science
  • Sports
  • Technology
  • Travel
Opinion
  • Today’s Opinion
  • Op-Ed Columnists
  • Editorials
  • Contributing Writers
  • Op-Ed Contributors
  • Opinionator
  • Letters
  • Sunday Review
  • Taking Note
  • Room for Debate
  • Public Editor
Most Popular
  • Art & Design
  • World
  • Blog
  • Business
  • Culture
  • Lifestyle
  • N.Y.
  • Newspaper
  • Photos
  • Post
Orizontes
  • Τοπικά
    • Νομός Καστοριάς
    • Άργος Ορεστικό
    • Εκδηλώσεις
    • Αστυνομικά
    • Νεστόριο
    • Δυτική Μακεδονία
  • Επικαιρότητα
  • Οικονομία
  • Υγεία
    • Tips
    • Ομορφιά
    • Διατροφή
    • Παιδί
    • Ψυχική Υγεία
    • Σπίτι
  • Απόψεις
  • Διεθνή
  • Υγεία
  • Business - επιχειρήσεις
  • Ελλάδα
  • Οικονομία

Άκτωρ: Πώς χτίζεται ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος κατασκευών στην Ελλάδα

Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Άκτωρ από την Ιντρακάτ
    Up next
    Αλλάζουν όλα στο αυτοκίνητο μετά την απόφαση του Σαββάτου
    Published on 27 Μαρτίου 2023
    Author
    Α. Μ.
    Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της Άκτωρ από την Ιντρακάτ – Από τον μετοχικό εμφύλιο και το ναυάγιο των διεθνών δραστηριοτήτων σε κοινή πορεία με την Ιντρακάτ για την δημιουργία ενός ενιαίου ομίλου με κατασκευές, ενέργεια, ακίνητα και παραχωρήσεις

    ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ

    Το βελούδινο διαζύγιο που σύναψαν το Μάιο του 2022 οι κύριοι Αλέξανδρος Εξάρχου και οι εφοπλιστές Δ. Μπάκος και Γ. Καϋμενάκης με την Ολλανδική Reggeborgh Invest για να τερματίσουν τη μεταξύ τους πολύμηνη και επεισοδιακή μετοχική διαμάχη στην Ελλάκτωρ, δεν προμήνυε ότι μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, οι τελευταίοι θα επέστρεφαν ως θριαμβευτές, εξαγοράζοντας  τον κατασκευαστικό πυλώνα των δραστηριοτήτων, την εταιρεία Άκτωρ.

    Το επικείμενο ντιλ, που θα ανακοινωθεί επισήμως εντός των ημερών σφραγίζει με συνοπτικές διαδικασίες τις αλλεπάλληλες μετοχικές εξελίξεις στην Ελλάκτωρ την τελευταία πενταετία και σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα για την κατασκευαστική εταιρεία που τα τελευταία χρόνια βρέθηκε από το ζενίθ της επιχειρηματικής της πορείας ως ένας ισχυρός πόλος των κατασκευών στο ναδίρ, χάνοντας από την ΤΕΡΝΑ την πρωτοκαθεδρία στην αγορά.

    Οι απανωτές σφοδρές διαμάχες στην κορυφή της διοικητικής ομάδας που κουβαλάει  σαν κατάρα ο όμιλος την τελευταία δεκαετία, οι λανθασμένες επενδυτικές επιλογές, τα έργα με χαμηλά περιθώρια κέρδους και η ανεπιτυχής έξοδος σε διεθνείς αγορές όπως στη Ρουμανία, την Αυστραλία και την Μέση Ανατολή έπεσαν σαν χιονοστιβάδα στις πλάτες της τεχνικής εταιρείας, το όνομα της οποίας συνδέθηκε με μερικά από τα πιο εμβληματικά κατασκευαστικά έργα της χώρας.

    Κάπως έτσι το βαρύ όνομα των έργων υποδομής άρχισε να ξεθωριάζει, οι σκελετοί να βγαίνουν από τα ντουλάπια και οι ζημιές να εκτινάσσονται κοντά στα 500 εκατ. ευρώ με την κατασκευαστική να παίρνει ένα επικίνδυνο κατήφορο. Τα έργα άρχισαν να μην παραδίδονται στην ώρα τους, τα εργοτάξια να υπολειτουργούν, υπεργολάβοι και προμηθευτές να μένουν απλήρωτοι, με την κυβέρνηση να πιέζει για άμεσες λύσεις προκειμένου να τρέξουν κρίσιμα έργα.

    Μια παρόμοια εικόνα παρουσιάζουν και σήμερα άνθρωποι που είναι πολύ κοντά στην εταιρεία, υποστηρίζοντας ότι αν δεν διανύαμε προεκλογική περίοδο και αν δεν είχε συμβεί το ατύχημα στα Τέμπη που έφερε μεγάλες πολιτικές αναταράξεις και αλλαγή σκυτάλης στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα πράγματα για το χαρτοφυλάκιο των περίπου 3 δισ. της εταιρείας θα ήταν πολύ πιεστικά.

    Ο τεμαχισμός της Ελλάκτωρ

    Το πρόσφατο άδοξο τέλος των  διαπραγματεύσεων μεταξύ της Άκτωρ, της Κυπριακής Wade Adams και της Adamas του κ. Δημήτρη Κούτρα κατέδειξε τη βούληση των μετόχων να αποχωρήσουν από τις κατασκευές.

    Αποδεικνύοντας με τον πλέον εμφανή τρόπο, το σχέδιο τεμαχισμού του ομίλου πρώτα με τα πιο κερδοφόρα κομμάτια, πουλώντας το μεγάλο χαρτοφυλάκιο στις ΑΠΕ στην Motor Oil. Και στην συνέχεια με την κατασκευή, με τίμημα που προσδιορίζεται πάνω από τα επίπεδα των 200 εκατ. ευρώ που παρά τις κινήσεις εξυγίανσης την τελευταία διετία εξακολουθεί να αποτελεί την Αχίλλειο πτέρνα της Ελλάκτωρ.

    Η αγορά περιμένει τώρα τις επόμενες κινήσεις των μετόχων στις παραχωρήσεις, θεωρώντας ότι η Ελλάκτωρ θα θελήσει να τις πουλήσει σε δεύτερο στάδιο αν όχι στο σύνολό τους, πιθανώς κομμάτι-κομμάτι, την τύχη του κλάδου των απορριμμάτων που δραστηριοποιείται μέσω της Ηλέκτωρ και τη REDS που φαίνεται να αποτελεί στρατηγικό κομμάτι των δραστηριοτήτων των μετόχων.

    Σήμερα, στις παραχωρήσεις η εταιρεία ελέγχει το 65,8% της Αττικής Οδού, το 71,7% του Μορέα (αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα), το 17% της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα, Κόρινθος, Πάτρα), το 22,2% του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (Μαλιακός Κλειδί), το 22% της Γέφυρα Ρίο –Αντίρριο και το 20% του Polis Park στην Θεσσαλονίκη. Επίσης έχει αναλάβει την εκμετάλλευση και την λειτουργία της Μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια (με option για άλλα 10 χρόνια).

    Πέρα από τις ώριμες παραχωρήσεις, η εταιρεία συμμετέχει και σε μια σειρά από έργα νέας γενιάς που πρόκειται να κατασκευαστούν σε συνεργασία με την Ιντρακάτ, από τα οποία επωφελείται το νέο σχήμα, αυξάνοντας τα ποσοστά συμμετοχής. Για παράδειγμα, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η Iντρακάτ θα αναλάβουν τα έργα στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη όταν υπογραφεί η σχετική ΣΔΙΤ. Επιπλέον, το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, από τον κόμβο Χερσονήσου μέχρι τη Νεάπολη με ανάδοχο σχήμα την κοινοπραξία Άκτωρ-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ιντρακάτ. Οι τελευταίοι έχουν αναλάβει και την επέκταση της Λ. Κύμης, η οποία κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο.

    Παρά το γεγονός ότι η Ιντρακάτ είχε υποβάλει προ τριμήνου προσφορά για την εξαγορά της Άκτωρ, εντούτοις οι μέτοχοι αποφάσισαν να  προχωρήσουν σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με την κυπριακή Wade Adams και το πρώην αφεντικό της Άκτωρ. Το επιχείρημα που χρησιμοποίησαν τότε και τώρα καλούνται να αποδείξουν ότι μπορούν να υπερπηδήσουν είναι ότι μια συμφωνία με την Ιντρακάτ, θα χρειαζόταν χρόνο για να εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και ενδεχομένως με όρους και προϋποθέσεις.

    Η πρόσδεση του Άκτωρα στην εταιρεία, χτίζει στην αγορά έναν ισχυρό κατασκευαστικό όμιλο που θα έχει ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων ύψους 4 δισ. πλασάροντας την ενιαία εταιρεία, με παρουσία στον κλάδο της ενέργειας και των ακινήτων στη δεύτερη θέση των κατασκευών μετά την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (με ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων κοντά στα 5 δις.) και μπροστά από την ΑVAX και την Μυτιληναίος με χαρτοφυλάκια 2,2 δις, και περίπου 3 δισ. αντίστοιχα.

    https://www.newmoney.gr/

    You May Also Like
    • Ελλάδα

    Έφτιαξε ξενοδοχείο στην Ξάνθη γεμάτο παραμυθένιους πύργους και οι τουρίστες κάνουν ουρά

    Έφτιαξε ξενοδοχείο στην Ξάνθη γεμάτο παραμυθένιους πύργους και οι τουρίστες κάνουν ουρά
    • Α. Μ.
    • 21/09/2021
    • Οικονομία

    «Διευκρινίσεις ΕΣΕΕ για το σχέδιο δράσης των προτεινόμενων αλλαγών της Ε.Ε. στο σύστημα ΦΠΑ»

    Στις 15 Ιουλίου 2016, συζητήθηκαν στις Βρυξέλλες μεταξύ της UEAPME και της…
    • Ορίζοντες
    • 18/07/2016
    • Ελλάδα
    • Επικαιρότητα
    • Κοινωνικά

    Αφροδίτη Μάνου: Η επίθεση στον Γιώργο Καπουτζίδη – «Τι λες βρε αχάριστο μαλ… που όλη η Ελλάδα σε αγκάλιασε;»

    Τι είπε ο Γιώργος Καπουτζίδης
    • Α. Μ.
    • 17/02/2024
    • Οικονομία

    Δύο φορές θα παίρνει τελικά ο κάθε νέος το YouthPass

    Επίδομα συνολικού ύψους 300 ευρώ
    • Μ. Κ.
    • 27/07/2023
    • Ελλάδα
    • Επικαιρότητα

    Νέα στοιχεία και μαρτυρίες για το Ναυάγιο στην Πύλο

    Τι προκύπτει από την κατάθεση του Έλληνα πλοιάρχου
    • Μ. Κ.
    • 19/06/2023
    • Εκπαίδευση
    • Ελλάδα

    Μηχανογραφικό 2022: Δέκα πράγματα που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι

    Μηχανογραφικό 2022: Δέκα πράγματα που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
    • Α. Μ.
    • 24/06/2022
    • Ελλάδα
    • Επικαιρότητα
    • Οικονομία

    Γεωργιάδης: Με το «καλάθι του Πάσχα» πετύχαμε να έχουμε τις ίδιες τιμές με πέρυσι στο αρνί

    «Ο κάθε καταναλωτής αγοράζει ανάλογα με το πορτοφόλι του».
    • Α. Μ.
    • 07/04/2023
    • Ελλάδα
    • Καιρός

    Καιρός: Έρχεται νέα ισχυρή κακοκαιρία – Πρώτες εκτιμήσεις για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά

    Ποιες περιοχές θα επηρεάσει το νέο κύμα κακοκαιρίας – Τι καιρό θα…
    • giannis stathis
    • 07/12/2022
    • Αθλητικά
    • Ελλάδα
    • Επικαιρότητα

    Τα τρία αδέλφια Ξένου έγραψαν ιστορία

    Κατέκτησαν μετάλλια στο καράτε στους Ευρωπαϊκούς Αγώνες
    • Α. Μ.
    • 26/06/2023
    • Ελλάδα
    • Επικαιρότητα
    • Οικονομία

    Ξεκινούν σήμερα οι φθινοπωρινές εκπτώσεις

    Θα διαρκέσουν έως τις 15 του μήνα – Τα καταστήματα, έχουν τη…
    • Α. Μ.
    • 01/11/2021
    IMPEL FURS
    GASSI
    Oriz
    ΚΟΕΜ
    CK FURS
    ckfurs
    ckfurs
    • Beauty & Style - ομορφιά & Στυλ
    • Κοινωνικά
    • Νομός Καστοριάς

    Fashion Gala By Panas ID σε συνεργασία με το σύλλογο “Μαζί σου”

    Όταν η μόδα γίνεται φως και η ελπίδα παίρνει μορφή !
    • 19/05/2025
    • Κοινωνικά
    • Νομός Καστοριάς
    • Υγεία

    Δράση του Κέντρου Υγείας Καστοριάς με θέμα το “Κάπνισμα μια ευχάριστη συνήθεια???”

    Δράση του Κέντρου Υγείας Καστοριάς με θέμα το "Κάπνισμα μια ευχάριστη συνήθεια???"
    • 19/05/2025
    • Άργος Ορεστικό
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά

    Εύξεινος Λέσχη Άργους Ορεστικού-Εκδήλωση μνήμης για τη Γενοκτονία

    Εκδηλώσεις μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου από την Εύξεινο Λέσχη Άργους…
    • 19/05/2025
    • Κοινωνικά
    • Νομός Καστοριάς

    Ευχαριστίες από την Έλενα Λαζαρίδου

    Ευχαριστίες από την Έλενα Λαζαρίδου
    • 19/05/2025
    logo
    Designed & Developed by Adversal