Τον πλέον γερασμένο στόλο οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση διαθέτει η Ελλάδα, με τη θλιβερή «πρωτιά» να αφορά τόσο τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά αυτοκίνητα. Από τα στοιχεία, επίσης, της Ενωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προκύπτει ότι στην Ελλάδα πάνω από 3 στα 4 αυτοκίνητα είναι βενζινοκίνητα, με το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων να παραμένει το χαμηλότερο στην Ε.Ε. Καθοριστικό ρόλο βεβαίως σε αυτή την εξέλιξη διαδραμάτισε η οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά και η επιδότηση της πετρελαιοκίνησης τα πρώτα χρόνια της κρίσης.

Μπορεί λοιπόν ένας άνθρωπος 17 ετών να είναι πολύ νέος, ούτε καν έχει ενηλικιωθεί, όμως δεν ισχύει το ίδιο για τα αυτοκίνητα. Ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. στην Ελλάδα ήταν το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η ACEA, 17,3 έτη, ο υψηλότερος μεταξύ των «27» και πολύ μακριά από τον μέσο όρο στην Ε.Ε. που είναι τα 12,3 έτη. Κοντά στην επίδοση της Ελλάδας βρίσκεται μόνο η Εσθονία, με τον μέσο όρο ηλικίας των Ι.Χ. να διαμορφώνεται το 2023 σε 16,6 έτη.

Για να αντιληφθεί κάποιος καλύτερα την κατάσταση που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους, πέρα από τα όσα αντιμετωπίζουμε σε καθημερινή βάση, αρκεί ίσως να πούμε ότι το 2023 ηλικίας άνω των 10 ετών ήταν 4,5 εκατ. Ι.Χ. ή το 82% του συνόλου.

Στον αντίποδα βρίσκεται το Λουξεμβούργο με μέσο όρο ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων τα 7,9 έτη, ενώ κοντά βρίσκονται η Αυστρία και η Δανία με μέσο όρο ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων τα 8,9 έτη.

Ακόμη χειρότερη, υπό την έννοια ότι έχουν συμπληρώσει ακόμη και πάνω από 20 χρόνια ζωής, είναι η κατάσταση με τα επαγγελματικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Στα βαν ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 21,4 έτη, έναντι 12,5 ετών που είναι ο μέσος όρος ηλικίας στην Ε.Ε. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε καμία άλλη χώρα ο μέσος όρος ηλικίας των βαν δεν υπερβαίνει τα 20 έτη και μάλιστα σε όλες τις άλλες, πλην της Πορτογαλίας (15,5 έτη) και της Ρουμανίας (15,8 έτη), είναι κάτω από τα 15 έτη.

Τη θλιβερή «πρωτιά» κατέχουμε και στα φορτηγά, με τον μέσο όρο ηλικίας τους να είναι τα 23 έτη, όταν την ίδια ώρα στην Ε.Ε. ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών είναι τα 13,9 έτη. Μόνο η Εσθονία από τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε. έχει αντίστοιχα γερασμένο στόλο φορτηγών, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 20,9 έτη.

Η Ελλάδα διαθέτει δυστυχώς και τον πιο γερασμένο στόλο λεωφορείων, με ό,τι αυτό σημαίνει για την ασφάλεια οδηγών και επιβατών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι 18,8 έτη, όταν στην Ε.Ε. ο αντίστοιχος μέσος όρος είναι 12,5 έτη. Το 92% των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι ηλικίας άνω των 10 ετών.

Τέλος, το 2023 το 89,6% των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ήταν βενζινοκίνητα (50,6% στην Ε.Ε.), το 8,7% πετρελαιοκίνητα (40,8% στην Ε.Ε.), το 1,2% υβριδικά και μόλις το 0,2% αμιγώς ηλεκτρικά.

https://www.moneyreview.gr/

 

You May Also Like

Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τις καινοτομίες του Υπουργείου Παιδείας

Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς μάς βρίσκει εν μέσω μίαςανεξέλεγκτης παγκόσμιας…

Θεσσαλία: Τρία αδέρφια στρατιωτικοί, βίαζαν και βασάνιζαν επί τρία χρόνια τον 5χρονο γιο του ενός

Θεσσαλία: Τρία αδέρφια στρατιωτικοί, βίαζαν και βασάνιζαν επί τρία χρόνια τον 5χρονο…

Εκλογική άδεια: Τι ισχύει στον ιδιωτικό τομέα

Δημοσιεύθηκε η απόφαση

Άγγιξε τα σπίτια: Ο πιλότος της Ολυμπιακής που έσωσε 418 επιβάτες επειδή έσπασε το πρωτόκολλο

Η «κινηματογραφική» ιστορία ενός πιλότου που μια πτήση του έμεινε στην ιστορία.…

Η κυβέρνηση της Ν.Δ δημιουργεί ευνοϊκό περιβάλλον για επενδύσεις και ανάπτυξη

Ολοήμερη περιοδεία στο Νομό Κοζάνης ως μέλος κυβερνητικού κλιμακίου.Επισκεφθήκαμε την εξαιρετική εξαγωγική…

Εκστασιασμένοι Μπίμπερ, Φεράνι και Τζόνσον: Παγκόσμια διαφήμιση οι αναρτήσεις τους για τη… φάβα και τα ελληνικά νησιά

Table of Contents Hide Τζάστιν Μπίμπερ: Κρουαζιέρα με τη σύζυγό του στα…

Κεραμέως: Αν δεν είχαν ανοίξει τα σχολεία, δεν θα εντοπίζαμε τα 15.500 κρούσματα

Η υπουργός Παιδείας μίλησε για την πρώτη ημέρα επαναλειτουργίας των σχολείων μετά…

Αγρότες: “Δεν έχουμε χέρια για δουλειά και οι Αλβανοί εγκλωβίστηκαν στην Αλβανία “

Αγρότες: “Δεν έχουμε χέρια για δουλειά και οι Αλβανοί εγκλωβίστηκαν στην Αλβανία…

Μονοκλωνικά αντισώματα: Σκέψεις να διευρυνθούν τα κριτήρια – ΒΙΝΤΕΟ

Μονοκλωνικά αντισώματα: Σκέψεις να διευρυνθούν τα κριτήρια – ΒΙΝΤΕΟ