Σε μια δυσοίωνη για το μέλλον της δημοσιογραφίας κίνηση, ετοιμάζεται να προχωρήσει η γερμανική Bild. Η εφημερίδα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, σχεδιάζει να απολύσει δημοσιογράφους για να τους αντικαταστήσει με προγράμματα Τεχνητής Νοημοσύνης ώστε να εξοικονομήσει 100 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον Guardian.
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της εφημερίδας, η Axel Springer, σε email προς το προσωπικό, αναφέρει ότι «δυστυχώς θα αποχωριστεί συναδέλφους που έχουν καθήκοντα, τα οποία στον ψηφιακό κόσμο εκτελούνται από Τεχνητή Νοημοσύνη ή/και αυτοματοποιημένες διαδικασίες».
Σύμφωνα με το email, στους εργαζόμενους που θα αντικατασταθούν, βρίσκονται συντάκτες, επιμελητές κειμένων, διορθωτές και προσωπικό επεξεργασίας φωτογραφιών.
Λίγοι θα επιβιώσουν
Προέβλεψε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι σύντομα καλύτερη στη «συγκέντρωση πληροφοριών» από τους ανθρώπους δημοσιογράφους και δήλωσε ότι μόνο οι εκδότες που θα μπορούν να δημιουργήσουν «το καλύτερο πρωτότυπο περιεχόμενο» – όπως η ερευνητική δημοσιογραφία και τα πρωτότυπα σχόλια – θα επιβιώσουν.
Η Bild δεν είχε καμία άμεση εκτίμηση για τον αριθμό των θέσεων εργασίας που μπορεί τελικά να χαθούν από την τεχνητή νοημοσύνη.
H εταιρεία Springer δεν είναι ο πρώτος εκδότης που εξετάζει την χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Το BuzzFeed ανακοίνωσε φέτος ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για να «βελτιώσει» το περιεχόμενο και τα διαδικτυακά κουίζ, ενώ η Daily Mirror και η Daily Express στο Ηνωμένο Βασίλειο διερευνούν επίσης τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης.
Το Men’s Journal και ο τεχνολογικός ιστότοπος Cnet χρησιμοποιούν επίσης τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία άρθρων που αργότερα σαρώνονται για την ακρίβειά τους από ανθρώπους συντάκτες – αν και το Cnet παραδέχθηκε τον Ιανουάριο ότι το έργο είχε περιορισμούς μετά από αναφορές ότι περισσότερα από τα μισά άρθρα έπρεπε να διορθωθούν.
Πηγή:cnn.gr