Πλαφόν 413 ευρώ ανά μήνα τίθεται στην παρακράτηση για τους συνταξιούχους που εργάζονται. Για όσους έχουν μισθωτή απασχόληση, ο ασφαλιστικός πόρος θα είναι το 10% του μισθού και έως τα 413 ευρώ

Γεωργιάδης: Τα ένσημα της δεύτερης δουλειάς θα υπολογίζονται στη σύνταξη

Αναλυτικά, στην περίπτωση που ο συνταξιούχος αναλάβει μισθωτή εργασία, η παρακράτηση θα είναι στο 10% επί του ακαθάριστου μισθού του, και αυτή θα επιμερίζεται κατά 7,7% και 2,3% σε κύρια και επικουρική ασφάλιση. Ετσι, για μισθό 750 ευρώ μεικτά, θα παρακρατείται επιπλέον των ασφαλιστικών εισφορών ποσό της τάξης των 75 ευρώ τον μήνα. Αντίστοιχα, στην περίπτωση που η απασχόληση αφορά ελεύθερο επάγγελμα, για το οποίο δεν προβλέπεται επικουρική ασφάλιση, ο επιπλέον πόρος που θα κρατείται, θα αντιστοιχεί στο 50% της ασφαλιστικής κλάσης που έχει επιλέξει για κύρια ασφάλιση ο συνταξιούχος. Ετσι, στην πράξη, η εισφορά θα ξεκινάει από τα 255 ευρώ (έναντι 169,95 ευρώ που αντιστοιχεί στην εισφορά που θα πλήρωνε κάποιος μη μισθωτός που δεν λαμβάνει σύνταξη και επιλέγει την πρώτη ασφαλιστική κατηγορία) και θα σταματάει τον «κόφτη» των 413 ευρώ. Εάν η επιλογή αφορά –που θεωρείται το πλέον πιθανό– την πρώτη ασφαλιστική κατηγορία, τότε η επιπλέον εισφορά θα είναι της τάξης των 85 ευρώ.

Εφόσον βέβαια κάποιος συνταξιούχος αναλαμβάνει εργασία, η ασφάλιση της οποίας περιλαμβάνει και επικούρηση, το νέο «πέναλτι» θα αντιστοιχεί σε κρατήσεις που θα επιμερίζονται σε επιπλέον 40% της κλάσης επιλογής του για κύρια ασφάλιση και επιπλέον 40% της κλάσης για επικουρική ασφάλιση. Ετσι, με δεδομένο πάντα ότι οι περισσότεροι θα επιλέξουν, όπως και οι εν ενεργεία ασφαλισμένοι, την πρώτη ασφαλιστική κλάση, οι εισφορές για τους εργαζόμενους συνταξιούχους, σε θέσεις όπως δικηγόροι, μηχανικοί κ.λπ., θα ανέρχονται σε 297,7 ευρώ τον μήνα, έναντι 212,7 ευρώ που πληρώνει ένας που δεν εργάζεται. Ητοι, επιπλέον επιβάρυνση της τάξης των 85 ευρώ, επίσης. Και σε αυτήν την περίπτωση πάντως, το ποσό δεν θα ξεπερνάει τα 413 ευρώ τον μήνα.

Κάτω από 900 ευρώ οι μισές συντάξεις

Από την επιβολή του ειδικού αυτού φόρου θα εξαιρούνται οι συνταξιούχοι αγρότες, όσοι συνταξιούχοι εκτός π. ΟΓΑ έχουν εισόδημα από αγροτικές εργασίες έως 10.000 ευρώ ετησίως και άλλες μικρότερες ομάδες συνταξιούχων με κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνοι, ψυχικά ασθενείς κ.λπ.).

https://www.kathimerini.gr/

You May Also Like

ΥΠΕΣ-Καραντίνα: Τι ισχύει για υπαλλήλους και υπηρεσίες Δημοσίου & ΟΤΑ (εγκύκλιος)

Table of Contents Hide ΥΠΕΣ-Καραντίνα: Τι ισχύει για υπαλλήλους και υπηρεσίες Δημοσίου…

Επανεμφάνιση κρουσμάτων Covid – 19 στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Τρία στην Κοζάνη, δύο στην Πτολεμαΐδα

Επανεμφάνιση κρουσμάτων Covid – 19 στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.Τρία στην Κοζάνη, δύο…

Καιρός – Κολυδάς: Ποιες περιοχές θα «ντυθούν» στα λευκά το Σαββατοκύριακο

Γιατί δεν έρχονται πολλά χιόνια

Κορονοϊός: Η Τουρκία ανακοίνωσε δικό της εμβόλιο με τυμπανοκρουσίες Ερντογάν

Κορονοϊός: Η Τουρκία ανακοίνωσε δικό της εμβόλιο με τυμπανοκρουσίες Ερντογάν

Ε. Συναδινός: «Προειδοποιώ τους Βουλευτές όλων των κομμάτων, ότι σε περίπτωση επικύρωσης της συμφωνίας Τσίπρα-Ζάεφ, να είναι έτοιμοι για μια νέα Βαστίλη – ένα νέο Γουδί»

Ε. Συναδινός: «Προειδοποιώ τους Βουλευτές όλων των κομμάτων, ότι σε περίπτωση επικύρωσης…

Στιγμές τρόμου στου Ζωγράφου: Επίθεση άνδρα με ματσέτα- Τραυμάτισε περαστικούς

Όλοι είναι ελαφρά τραυματισμένοι και διακομίστηκαν σε νοσοκομεία για τις πρώτες βοήθειες.

Ολυμπία Τελιγιορίδου: Το Πολυτεχνείο ζει στους αγώνες του σήμερα

Ολυμπία Τελιγιορίδου: Το Πολυτεχνείο ζει στους αγώνες του σήμερα

Αυτή είναι η απόφαση για την λοταρία του υπουργείου Οικονομικών

Η λοταρία θα διανείμει κέρδη 1.000 ευρώ σε 1.000 φορολογουμενους κάθε μήνα.