Όπως προκύπτει από έρευνα του OPEN χαλβάς, της ίδιας εταιρείας και στην ίδια ποσότητα στην Ελλάδα πωλείται 6 ευρώ και 54 λεπτά, ενώ στη Γερμανία μόλις 4,60€. Αντίστοιχα γιαούρτι, η ίδια ακριβώς συσκευασία στην Ελλάδα κοστίζει 4,38€ με προσφορά ενώ στη Γερμανία μόλις 3,99€.

«Τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται»

Το OPEN ζήτησε μία εξήγηση από ιδιοκτήτη σούπερ μάρκετ με ελληνικά προϊόντα στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Όπως σημείωσε, ο κ. Σωτήρης Πούλος, «Κάποιες εταιρίες δίνουν αγώνα και βοηθούν πολύ το εξαγωγικό κομμάτι, προσφέρουν κάποιες καλές τιμές αγοράς, αλλά σίγουρα τόσο μεγάλες διαφορές δε δικαιολογούνται».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα φασόλια, πάντα ακριβώς ίδιας εταιρείας και ποσότητας, στην Ελλάδα πωλούνται προς 2,53€, όταν στη Γερμανία δεν ξεπερνούν τα 2,49€. Ακόμη πιο ακριβό είναι το ρύζι γλασέ των 500 γραμμαρίων, το οποίο στην Ελλάδα πωλείται προς 2,06€ ενώ στη Γερμανία μόλις 1,80€. Και όλα αυτά όταν το μέσο μισθολογικό κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλότερο από την Ελλάδα. Όπως εξηγεί ο κ. Πούλος, «εδώ μέσος όρος μισθού είναι περίπου στα 1.800, μπορεί 2.000 ή και 2.200 και μιλάω για καθαρό ποσό που παίρνει ο υπάλληλος στα χέρια του».

Πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο; Λίγες εταιρείες ελέγχουν την προσφορά από τη μία και αναποτελεσματικοί έλεγχοι από την άλλη λένε οι ειδικοί.

«Κλειδί» η δράση των καταναλωτικών ενώσεων στη Γερμανία – Τι λένε οι ειδικοί

 

Ο καθηγητής Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Μιχάλης Γκλεζάκος, τονίζει ότι, «η ευχέρεια των πολυεθνικών να πωλούν ακριβότερα στην Ελλάδα οφείλεται στην έλλειψη ουσιαστικού ελεύθερου ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει γιατί στους περισσότερους τομείς η αγορά στην Ελλάδα ελέγχεται από λίγες εταιρείες, αναποτελεσματικοί οι ελεγκτικοί μηχανισμοί», με τον καθηγητή μάρκετινγκ, Γιώργο Πανηγυράκη, να προσθέτει πως, «είναι κερδοσκοπία. Αυτό που λέμε στα σούπερ μάρκετ εδώ, τα τρία στην τιμή των δύο και μετά να κοιτάξω το ένα και να δω ότι αν πάρω τρία είναι ίδια τιμή και δεν είναι προσφορά, αυτό δε γίνεται. Του έχει κλείσει το μαγαζί».

Μία ακόμη παράμετρος για τους ειδικούς είναι η καταναλωτική συνείδηση των Γερμανών και η δράση των καταναλωτικών ενώσεων εκεί.

https://www.ethnos.gr/

You May Also Like

Το MIT ανέδειξε τον Αριστοτέλη ως την πιο διάσημη προσωπικότητα στην ιστορία της ανθρωπότητας

Το MIT ανέδειξε τον Αριστοτέλη ως την πιο διάσημη προσωπικότητα στην ιστορία…

Νέο εργασιακό: Αλλαγές σε 8ωρο, υπερωρίες, απεργίες, γονικές άδειες και συνδικαλιστές

Ριζικές αλλαγές στα εργασιακά – Τι αλλάζει σε 8ωρο, υπερωρίες, απεργίες και…

Πάνω από 2.000 αιτήσεις σε 2 μέρες για το νέο πρόγραμμα κατάρτισης και απασχόλησης

Eπιχορήγηση έως 6.132 ευρώ για κάθε θέση εργασίας

Έκθεση Κομισιόν: Συνεχόμενη μείωση στον πληθυσμό της Ελλάδας έως το 2070

Έκθεση Κομισιόν: Συνεχόμενη μείωση στον πληθυσμό της Ελλάδας έως το 2070

Κατερινόπουλος για τα νεκρά παιδιά στην Πάτρα: «Το ανθρώπινο χέρι ήξερε τι έκανε»

Κατερινόπουλος για τα νεκρά παιδιά στην Πάτρα: «Το ανθρώπινο χέρι ήξερε τι…

Η «Μήδεια» του Καλαμακίου: Στραγγάλισε τα παιδιά της με κορδόνι, γιατί την απατούσε ο άντρας της (pics)

Table of Contents Hide Ο κίτρινος φάκελος με τις φωτογραφίες Στραγγάλισε τα παιδιά…

Nέος ΚΟΚ – oι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα

Στον οδηγό και όχι στο όχημα θα αποδίδονται οι ποινές του νέου…