Το 2024, ο κλάδος της πολυτέλειας εμφανίζει σαφή πτώση σε σύγκριση με την «έκρηξη» που σημειώθηκε μετά την πανδημία. Ο πληθωρισμός, η πολιτική αβεβαιότητα και η οικονομικές αναταράξεις σημαίνουν ότι οι καταναλωτές «σφίγγουν» τα λουριά και ξοδεύουν πολύ λιγότερα απ’ ό,τι συνήθιζαν μέχρι πριν μερικά χρόνια σε προϊόντα πολυτελείας.
Η φετινή πτώση είναι η τρίτη που καταγράφεται τα τελευταία 20 χρόνια, σύμφωνα με σχετική έκθεση της Bain & Company για την αγορά πολυτελείας. Υπάρχει, όμως ένας τομέας όπου οι δαπάνες πολυτελείας συνεχίζουν κανονικά: στα ταξίδια. Ειδικότερα, οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο φαίνεται πως προτιμούν πλέον να ξοδεύουν σε πολυτελείς εμπειρίες αντί για πολυτελή προϊόντα και βέβαια πολλές εταιρείες προσπαθούν ήδη να εκμεταλλευτούν αυτή την τάση.
«Σκοπός της εταιρείας μας είναι να προσφέρουμε την αληθινή παριζιάνικη εμπειρία και να κάνουμε τους πελάτες μας να αισθανθούν στ’ αλήθεια Παριζιάνοι όσο βρίσκονται εδώ», σχολίασε ο Maxime Lallement, επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας Highstay, η οποία διαθέτει πάνω από 40 ξεχωριστά διαμερίσματα στο Παρίσι με υπηρεσίες πολυτελείας. Πρόκειται για ένα από τις πολλές εταιρείες καταλυμάτων στην Ευρώπη, που προσφέρουν μια εναλλακτική στα ξενοδοχεία, καθώς στο μεταξύ πληθαίνουν οι πελάτες που προτιμούν να μένουν σε σπίτια και διαμερίσματα αντί για πεντάστερα όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό.
«Αν ταξιδεύεις από τη Σαγκάη στη Νέα Υόρκη, θα βρεις το ίδιο δωμάτιο ξενοδοχείου…Ενα δωμάτιο είναι ένα δωμάτιο, ακόμα και σε ένα πολύ καλό ξενοδοχείο. Εχεις το μίνι μπαρ σου, έχεις το κρεβάτι σου, έχεις το κλιματιστικό σου και κάθε μέρα βλέπεις ανθρώπους στο λόμπι και δεν είναι προσωποποιημένο», πρόσθεσε ο Lallement.
«Αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό εξ αρχής σε εμάς είναι ανεξαρτήτως του καταλύματος να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι στη χώρα όπου έχεις ταξιδέψει», σχολίασε από την πλευρά της η Mélie Dunod, συνιδρυτής της εταιρείας August, η οποία προσφέρει υπηρεσίες συνιδιοκτησίας σε συγκροτήματα πολυτελείας με ιδιαίτερη ιστορία ή ξεχωριστό χαρακτήρα, όπου μπορεί κανείς να περνά ολόκληρες εβδομάδες κάθε χρόνο. «Δεν θέλουμε να έχεις στη Μαγιόρκα την ίδια εμπειρία που είχες στη Νότια Γαλλία. Οταν είσαι στην Τοσκάνη, θέλουμε να αισθάνεσαι στ’ αλήθεια ότι είσαι στην Ιταλία», συμπλήρωσε η ίδια.
Τέτοιου είδους εταιρείες αξιοποιούν τη νέα τάση προς την απόκτηση εμπειριών: προσφέρουν μεν τις υπηρεσίες πολυτελείας που διαθέτει ήδη ένα συνηθισμένο ξενοδοχείο, όπως προτάσεις για ιδιαίτερες δραστηριότητες στην πόλη ή κρατήσεις σε εστιατόρια, αλλά παράλληλα επιτρέπουν στον πελάτη να έχει και πιο προσωπικές και ήσυχες εμπειρίες.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Quartz