#image_title

Οι επισκέπτες απολαμβάνουν μια μίνι έκθεση με πρωτότυπα και αντίγραφα ενός συστήματος ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, με πηγάδια και δεξαμενές που βρέθηκαν στις ανασκαφές

Άρθρο του Reuters περιγράφει τους εντυπωσιακούς νέους σταθμούς του μετρό στον Πειραιά: «Τα πλήθη συγκεντρώνονται σε ένα πέρασμα που θυμίζει θόλο και μελετούν το ψηφιδωτό δάπεδο μέσα από το γυάλινο πάτωμα όπου στέκονται. Το ψηφιδωτό χρονολογείται από τον 4ο αιώνα π.Χ. και δίπλα του βρίσκονται κεραμικά και αντικείμενα οικιακής χρήσης από την ίδια περίοδο. Δεν είναι επισκέπτες ενός μουσείου, αλλά οι επιβάτες του νέου σταθμού του μετρό στον Πειραιά».

Όπως υπογραμμίζει το άρθρο, αυτός ο νέος σταθμός ενώνει το λιμάνι με το αεροδρόμιο της χώρας. Εκεί θα βρουν οι επισκέπτες μια μίνι έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τα πρωτότυπα αλλά και αντίγραφα ενός συστήματος ύδρευσης της αρχαίας πόλης του Πειραιά, με πηγάδια και δεξαμενές που βρέθηκαν στις ανασκαφές.

Για το αποτέλεσμα αυτό, συνεργάστηκε η εταιρία Αττικό Μετρό πολύ στενά με αρχαιολόγους, καθώς κατά τη διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, της μεγαλύτερης που έγινε ποτέ στην πόλη του Πειραιά, αποκαλύφθηκαν κατασκευές σχετιζόμενες με αρχαία υδροσυστήματα, χαρακτηριστικές της αρχαίας πόλης του Πειραιά.


Το άρθρο φιλοξενεί τις δηλώσεις της αρχαιολόγου Στέλλας Χρυσουλάκη. “Ο επιβάτης θα έχει μια μικρή γεύση μιας καθημερινής στιγμής του Πειραιώτικου σπιτιού, του σπιτιού – που όπως και ολόκληρη η πόλη, βρίσκεται ακριβώς κάτω από την πόλη του”.

Το ζήτημα της κατασκευής του μετρό στην Ελλάδα είναι ένα ευαίσθητο θέμα, λόγω του ότι κάτω κάτω από το έδαφος βρίσκεται και είναι κρυμμένη τόση ιστορία. Το άρθρο θυμίζει πως οι πρώτες γραμμές εγκαινιάστηκαν το 2000.

Ο Ευάγγελος Κολοβός, Διευθυντής Έργων Γραμμή ΙΙΙ στο Αττικό Μετρό, επίσης μίλησε στο Reuters και υπογράμμισε πως “αποδείξαμε εδώ στον Πειραιά πως η ιστορία και το σύγχρονο μπορούν να συνυπάρξουν. Πάντα υπάρχει τρόπος”. Η ομάδα του κ. Κολοβού χρειάστηκε να προσαρμοστεί και να συνυπολογίσει τις ανάγκες και τα αιτήματα της αρχαιολογικής ομάδας, χωρίς να υπάρξουν καθυστερήσεις αλλά και χωρίς να ξεπεραστεί ο προϋπολογισμός των 730 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι ανασκαφές διήρκησαν 10 χρόνια και κάλυψαν έκταση 7.500 τετραγωνικών μέτρων. Η σήραγγα προεκτάθηκε κατά 7,6 χιλιόμετρα.

ΠΗΓΗ: https://www.protothema.gr

You May Also Like

Κόπωση στο Χόλιγουντ από το #MeToo

Οι παραγωγοί ταινιών γυρίζουν την πλάτη σε ισότητα και ετερογένεια To κίνημα…

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεται για το πρόγραμμα του Κοινωνικού  Τουρισμού  2020 – 2021

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεται για το πρόγραμμα του Κοινωνικού  Τουρισμού  2020…

ΟΑΕΔ: Έρχεται πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για 6.300 ανέργους

ΟΑΕΔ: Έρχεται πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για 6.300 ανέργους

ΚΚΕ(μ-λ): Περί «αντικειμενικής» (ή αντικειμενικά προβοκατόρικης) ενημέρωσης

Για εμάς δεν υπάρχει θέση στις ειδήσεις και στις ραδιοτηλεοπτικές συζητήσεις

Ο ΕΟΔΥ εξέτασε τους ωφελούμενους της Δομής Αστέγων του Δήμου Αθηναίων και το προσωπικό της

Ο ΕΟΔΥ εξέτασε τους ωφελούμενους της Δομής Αστέγων του Δήμου Αθηναίων και…

Καρέλιας: 15ος μισθός σε όλους τους εργαζόμενους – Έκτακτες παροχές 5 εκατ. ευρώ

Για ακόμη μία χρονιά η Καρέλιας «χρύσωσε» τους εργαζομένους της, με τον διευθύνοντα σύμβουλο…

Και ξαφνικά η… Κίνα σχολιάζει τα ελληνοτουρκικά – Καλεί τις δύο χώρες να αποφεύγουν την ένταση στη Μεσόγειο

Θέση για τις εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας πήρε το υπουργείο Εξωτερικών…

Περσείδες: Αύριο και μεθαύριο το βράδυ κορυφώνεται η εντυπωσιακή βροχή από «πεφταστέρια»

Οι διάττοντες Περσείδες, η πιο εντυπωσιακή καλοκαιρινή βροχή από «πεφταστέρια», θα κορυφωθούν…