Θυμάστε μια εποχή όπου επτά στις δέκα γυναίκες έξω στο δρόμο κρατούσαν μια τσάντα με το λογότυπο LV τυπωμένο παντού πάνω της; Μερικές ήταν αυθεντικές Louis Vuitton, οι περισσότερες φτηνές απομιμήσεις, το αποτέλεσμα όμως ήταν το ίδιο: ένας στυλιστικός αχταρμάς που πλήγωνε ανεπανόρθωτα την αισθητική όποιου τον κοιτούσε, έστω και φευγαλέα. Σήμερα το εν λόγω trend έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Και απ’ ότι φαίνεται, μάλλον πρέπει να ευχαριστήσουμε την Κίνα για αυτό.

Η τρομακτική δημοτικότητα που απέκτησαν σχεδόν εν μία νυκτί οι συγκεκριμένες τσάντες δεν παρατηρήθηκε μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές άλλες χώρες παγκοσμίως. Μόνο που στην Κίνα, οι πραγματικά πλούσιοι πολίτες, αυτοί που ανήκουν στην «καθαρόαιμη ελίτ» της κινέζικης κοινωνίας, αποφάσισαν να τραβήξουν τη γραμμή όταν είδαν πως η κατάσταση είχε αρχίσει να ξεφεύγει. Όταν δηλαδή συνειδητοποίησαν πως η πολυτελής φίρμα είχε γίνει πλέον η αγαπημένη της μεσαίας τάξης. Έτσι, σταμάτησαν να αγοράζουν τις τσάντες του οίκου Louis Vuitton και άρχισαν να αγοράζουν πολύ πιο ακριβές τσάντες από πολύ πιο ακριβούς οίκους μόδας. Γιατί, απλούστατα, μπορούν.

«Ο Louis Vuitton ξεκίνησε να σημειώνει τρομερή επιτυχία στην Κίνα γύρω στο 2003, όταν οι πωλήσεις του οίκου κορυφώθηκαν στην Ιαπωνία», γράφει ο διευθύνων σύμβουλος της HSBC, Ewan Rambourg, στο βιβλίο του «The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun», εξηγώντας: «Ενώ όμως η ελίτ της Ιαπωνίας δεν ανησύχησε ιδιαίτερα με το γεγονός πως η φίρμα έγινε mainstream, η ελίτ της Κίνας είχε διαφορετική άποψη πάνω στο θέμα της εξεζητημένης πολυτέλειας. Οι Ιάπωνες αγόραζαν πάντα πολυτελή προϊόντα για μπορέσουν να γίνουν μέλη μιας ανώτερης κοινότητας. Οι Κινέζοι, αντίθετα, αγόραζαν τα ακριβά αγαθά για να ξεχωρίσουν από τους υπόλοιπους».

Με τα προϊόντα του οίκου Louis Vuitton να έχουν γίνει πλέον τόσο «συνηθισμένα» ώστε να μπορεί να τα αποκτήσει ο καθένας, οι πλούσιοι Κινέζοι στρέφουν την προσοχή τους σε πιο ακριβές και δυσπρόσιτες από τον μέσο αγοραστή φίρμες, όπως η Chanel ή η Bottega Veneta. H φίρμα του Louis Vuitton στην Κίνα είναι πια «μια φίρμα για γραμματείς», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Rambourg στο βιβλίο του.

Βέβαια, όπως σχολιάζει ο Business Insider, αυτή η τροπή στην αγορά δεν είναι και τόσο αρνητική. Η μεσαία τάξη της Κίνας είναι ίσως η μεγαλύτερη αγορά με συνεχή ανάπτυξη που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Τώρα, το μόνο που έχει να κάνει ο Louis Vuitton, είναι να κρατήσει όλους τους νέους «μεσοαστούς» πελάτες του, ενώ ταυτόχρονα θα προσπαθεί να κερδίσει πίσω την ελίτ που έχασε. Μια καλή αρχή θα ήταν να σταματήσει να γεμίζει τα προϊόντα του με κιτς μονογράμματα.

https://www.huffingtonpost.gr/

You May Also Like

Πέθανε ο πιο μικρόσωμος άνθρωπος του κόσμου

Ο πιο μικρόσωμος άνθρωπος του κόσμου, που είχε την ικανότητα να βαδίζει, άφησε την τελευταία του πνοή στις 17-01-2020, σε ηλικία μόλις 27 ετών, σε νοσοκομείο του Νεπάλ, όπως ανακοίνωσε η οικογένειά του.

«Επιστολή ΕΣΕΕ για συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών θέτοντας δύο προαπαιτούμενα επιβίωσης των Μμε»

Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, εκφράζοντας την μεγάλη ανησυχία της αγοράς,…

Νέα ανακάλυψη χειρόγραφων της Νεκράς Θάλασσας 60 χρόνια μετά

Table of Contents Hide Νέα ανακάλυψη χειρόγραφων της Νεκράς Θάλασσας 60 χρόνια…

Ο Αμαζόνιος από πνεύμονας της Γης έγινε ρυπαντής

Εκπέμπει περισσότερο CO2 από αυτό που απορροφά

Αποκλειστική συνέντευξη με τον Πρόεδρο της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού Παναγιώτη Κατσαμπάνη: «Για να έρθει η ανάπτυξη πρέπει να υπάρχει σταθερή φορολογία και να εξαλειφθεί η γραφειοκρατία»  

Αποκλειστική συνέντευξη με τον Πρόεδρο της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού Παναγιώτη Κατσαμπάνη:…

Η φυλή Αμαζονίου κέρδισε αγωγή εναντίον εταιρείας πετρελαίου και σώζει χιλιάδες στρέμματα τροπικού δάσους

Η φυλή Αμαζονίου κέρδισε αγωγή εναντίον εταιρείας πετρελαίου και σώζει χιλιάδες στρέμματα…

Πώς ντύνεται ένας δισεκατομμυριούχος; Όχι όπως νομίζετε

«Η ιδέα είναι ότι αν έχεις συνηθίσει να έχεις χρήματα, δεν χρειάζεται να τα επιδεικνύεις»

Titan: Στο «φως» ανατριχιαστικό ηχητικό ντοκουμέντο από τη στιγμή της έκρηξης (βίντεο)

Το Λιμενικό των ΗΠΑ είχε «ακούσει» την καταστροφική έκρηξη αλλά άργησε να ειδοποιήσει την αμερικανική ακτοφυλακή

Νέο βίντεο ντοκουμέντο από το μακελειό στη Ρωσία με δεκάδες πτώματα στο εμπορικό κέντρο

Τρία παιδιά μεταξύ των θυμάτων – Το Ισλαμικό Κράτος και η προειδοποίηση από τις ΗΠΑ

Ανοίγουν οι παμπ στη Βρετανία: Ο Τζόνσον ζητά από τους πολίτες υπευθυνότητα

Ανοίγουν οι παμπ στη Βρετανία: Ο Τζόνσον ζητά από τους πολίτες υπευθυνότητα