Πριν από λίγους μήνες δεν ξέραμε ούτε το ΤΕΜU ούτε τον ιδρυτή του, τον Φίλιπ Χουάνγκ, και όμως και η εταιρία του και ο ίδιος εξελίσσονται σε ένα οικονομικό επιχειρηματικό φαινόμενο. Σκεφτείτε ότι και η εταιρία πάει να επισκιάσει, να εκτοπίσει την Amazon.
Πρόκειται για μία εταιρία που ιδρύθηκε το 2022, άρα είναι πάρα πολύ φρέσκια και καινούργια, παρόλα αυτά έχει προκαλέσει παγκόσμια φρενίτιδα. Υπάρχει σε 47 χώρες και επεκτείνεται μέρα με τη μέρα. Κερδίζει πάρα πολλούς συνδρομητές γιατί είναι μια εφαρμογή, την κατεβάζεις. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα διαδικτυακό ισότοπο, ένα μαγαζί, που σε αυτό βρίσκεις τα πάντα, ό, τι μπορείς να φανταστείς. Το ερώτημα είναι τι δεν βρίσκεις. Υπάρχουν τα πάντα και το πολύ εντυπωσιακό είναι οι τιμές. Κάτι που σε άλλες πλατφόρμες το βρίσκεις με 10 ή 20 δολάρια, εκεί το βρίσκεις με ενάμιση.
- Και οι Έλληνες έχουν γοητευτεί από τη συγκεκριμένη εφαρμογή. Μόνο στην Ελλάδα ο ημερήσιος τζίρος ξεπερνάει τα 250.000 ευρώ.
- Σύμφωνα με τις μετρήσεις, καθημερινά μπαίνουν στην εφαρμογή 10.000 άτομα, μένουν 8 λεπτά, που είναι πάρα πολύς χρόνος για να μπεις και να σερφάρεις κάπου, και κατά μέσο όρο αγοράζουν πράγματα αξίας 25 ευρώ.
Οι εκπρόσωποι του ΤΕΜU υποστηρίζουν ότι μπορούν και έχουν αυτές τις τιμές γιατί έχουν εξαλείψει τους μεσάζοντες ανάμεσα στον καταναλωτή και στον κατασκευαστή. Είναι όμως πολλά τα ερωτήματα που εγείρονται. Διότι πίσω από το ΤΕΜU υπάρχει ένας άνθρωπος, ο ιδρυτής της, για τον οποίο δεν ξέρουμε πολλά. Είναι ο 46χρονος Κόλιν Χουάνγκ.
Μεγάλωσε στην Κίνα, σε μια πολύ φτωχή κινεζική επαρχία και είναι παιδί αγροτών που δεν ήξεραν να διαβάζουν.
Πήγαινε σε ένα σχολείο που, όπως έχει πει σε μία από τις πολύ σπάνιες συνεντεύξεις του, ήταν ένα σχολείο που δεν υπήρχε καμία ευκαιρία για τους μαθητές.
Ένας δάσκαλος έκανε την διαφορά
Όμως, ένας δάσκαλος του που πίστεψε στις ικανότητές του τον έπεισε να δώσει σε ένα μαθηματικό διαγωνισμό και αυτό ήταν το εισιτήριο του να πάει σε ένα σχολείο που πήγαιναν οι προνομιούχοι, ένα δυτικού τύπου σχολείο, όπου έμαθε και ξένες γλώσσες. Μετά σπούδασε πληροφορική σε ένα πολύ καλό πανεπιστήμιο της Κίνας και κατόπιν έφυγε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου δούλεψε στην Google.
Είναι ο άνθρωπος που με την ομάδα που έφερε την Google το 2007 στην Κίνα και αποφάσισε μετά από λίγα χρόνια να κάνει τη δική του εταιρεία. Την έκανε, ασχολήθηκε πάλι με το διαδικτυακό εμπόριο, όμως αυτή η πρώτη του εταιρία πάτωσε όταν έχασε σε ένα βράδυ 23 δισεκ. δολάρια. Στους Φαϊνάνσιαλ Τάιμς ήταν το βασικό τους θέμα, πώς μπόρεσε ένας άνθρωπος σε ένα βράδυ να χάσει 23 δισεκ. Μετά έπαθε και μια πολύ σοβαρή μόλυνση στο αυτί του και για ένα χρόνο δεν μπόρεσε να εργαστεί και όλοι είπαν, πάει τελείωσε το «χρυσό παιδί» του εμπορίου. Όμως αυτός το 2022 επανέρχεται με το ΤΕΜU και φανταστείτε ότι μέσα στον Νοέμβριο η προσωπική του περιουσία πήγε από τα 7 δισεκ. στα 44 δισεκ. και είναι αυτή τη στιγμή ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα και 25ος σε όλο τον κόσμο.
10 εκατ. την ημέρα για διαφήμιση
Η οικονομική ανάλυση που έκαναν οι New York Times λέει ότι ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας ακολουθεί μια μέθοδο που λέγεται lossleader, δηλαδή ενώ έχει εκατομμύρια, έχει κάνει τρομερό τζίρο, έχει εκατομμύρια συνδρομητές, σημειώνει πάρα πολλές ζημιές. Η εταιρία λέει ότι οι ζημιές θα είναι κοντά στο ένα δισεκ. η αγορά λέει ότι θα είναι στα 3 δισεκ. Κι αυτό γιατί δίνουν καθημερινά 10 εκατομμύρια δολάρια μόνο στην Google για διαφήμιση!
- Όταν οι εκπρόσωποι της εταιρίας ρωτήθηκαν ποια είναι η λογική τους, γιατί το κάνουν αυτό, απάντησαν ότι εμείς θέλουμε να κερδίσουμε την μερίδα του λέοντος στην αγορά. Μετά θα έρθουν και τα κέρδη.
Ρεπορτάζ: Νεφέλη Λυγερού