Βοήθεια μαθητών με μαθησιακές διαταραχές κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας: Βοηθητικές συστάσεις για τους εκπαιδευτικούς από την Δρ Μόσχου Καλλιόπη

 

**Παρακάτω ακολουθούν βοηθητικές συστάσεις για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

  • Προσπαθήστε να επαινείτε τους μαθητές όπου αυτό είναι δυνατό και να τους ενθαρρύνετε
  • Πρέπει να σιγουρευτείτε ότι καταλαβαίνουν και κυρίως, ότι θυμούνται τις οδηγίες που τους δίνετε
  • Μπορείτε να τους δίνετε γραπτές ή προφορικές περιλήψεις με επικεφαλίδες και υποκεφαλίδες, νοηματικούς χάρτες ή ερωτήσεις πριν τις γραπτές εργασίες
  • Ενθαρρύνετε τη χρήση λεξικών (κυρίως σε Β’ και Γ’ Λυκείου μα και στο Γυμνάσιο)
  • Βιβλιοδείκτες ή χάρακες είναι χρήσιμοι σε αντίστοιχες περιπτώσεις μαθητών, ώστε να βλέπουν τι διαβάζουν (π.χ. τα πολύχρωμα μαρκαδοράκια για να σημειώνουν τα σημαντικά – ενθαρρύνετε τη χρήση τους)
  • Να δίνετε άμεσες, σύντομες και επεξηγηματικές οδηγίες και να αποφεύγετε ερωτήσεις με πολλά σκέλη
  • Διδάξτε ξανά στα παιδιά πως μπορούν να αναλύουν τα σκέλη μιας ερώτησης
  • Μη γράφετε πάρα πολλά στον πίνακα! Λίγα – λίγα είναι καλύτερα. Σβήνετε συχνά τον πίνακα
  • Να δίνετε εργασίες, οδηγίες και επεξηγήσεις γραπτά – γράψτε αυτά που ζητάτε με τελείες ή αριθμούς – και πείτε τα και προφορικά. Δύο τρόποι παρουσίασης βοηθούν καλύτερα και αυξάνουν τις πιθανότητες κατανόησης και εφαρμογής
  • Συγκεκριμένα για το μάθημα της Ιστορίας, να παρέχετε εικονικές πληροφορίες – με χρονολογικούς πίνακες, γραφικά, χάρτες, φωτογραφίες. Διδάξτε συγκεκριμένες αναγνωστικές ικανότητες ερμηνεύοντας εικονικές πληροφορίες
  • Προσπαθήστε να καταλάβετε τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν οι συγκεκριμένοι μαθητές. Πολλοί μαθητές με Απροσεξία ή αδυναμία συγκέντρωσης έχουν περισσότερο σφαιρικό τρόπο μάθησης σε αντίθεση με τη συστηματική διδασκαλία που δέχονται – να κάνετε συχνές ανακεφαλαιώσεις
  • Στα κείμενα που δίνετε απλοποίησε τη γλώσσα, χρησιμοποιήστε τίτλους και υπότιτλους, μειώστε τις πολλές λεπτομέρειες, χρησιμοποιήστε σχεδιαγράμματα
  • Η προσοχή στην τάξη μπορεί εύκολα να διατηρηθεί με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα και γενικά των πολλών χρωμάτων – πολύχρωμοι μαρκαδόροι, κ.λπ.

Σε κάθε περίπτωση, αποφύγετε τη χρήση Διαγνωστικής Ορολογίας στους γονείς και παραπέμψτε αν υπάρχει οποιαδήποτε υπόνοια στους αντίστοιχους ειδικούς.

Δρ. Μόσχου Δ. Καλλιόπη, M.sc., P.HD. – Εκπαιδευτική Σύμβουλος

You May Also Like

Συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με τη Σχολή ΣΑΧΕΤΙ, στη Νότιο Αφρική

Για τον σχεδιασμό Προγράμματος Ελληνικών Σπουδών στην Σχολή ΣΑΧΕΤΙ

Τι ώρα θα λειτουργήσουν αύριο τα σχολεία στο Νομό Καστοριάς

Τι θα ισχύσει με τη λειτουργία Παιδικών, Βρεφικών Σταθμών και ΚΔΑΠ του Δήμου Καστοριάς.

Μια υπέροχη εξόρμηση στον πανέμορφο χώρο του Λιμναίου Οικισμού στο Δισπηλιό!

Μια υπέροχη εξόρμηση στον πανέμορφο χώρο του Λιμναίου Οικισμού στο Δισπηλιό! Ξεκινήσαμε…

Σχολεία: Εθνικό Απολυτήριο στο Λύκειο φέρνει «μίνι πανελλαδικές σε κάθε τάξη»

Σφοδρότατη επίθεση κατά της κυβέρνησης εξαπολύουν οι καθηγητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

ΚΠΕ: Στην συνοικία Ντολτσό με το Δημοτικό Σχολείο Χιλιοδένδρου

Περιήγηση των μαθητών στην παραδοσιακή συνοικία της Καστοριάς

Εργαστήριο «Τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση»

Η Ε’ και η ΣΤ’ του 3ου Δημοτικού Σχολείου Καστοριάς επισκέφθηκε το 2ο Γυμνάσιο Καστοριάς για να παρακολουθήσει το εργαστήριο «Τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση»