Σε πειραματικό εργαστήριο μετατράπηκε η αίθουσα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από τους 17 μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων Αμμοχωρίου και Βαρικού Φλώρινας που προσκλήθηκαν από τον Υπουργό Νίκο Φίλη για να τους συγχαρεί και να επιβραβεύσει την πρωτιά τους στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα «Let’s talk about nano» .

Οι μικροί μαθητές αφού δέχθηκαν τα συγχαρητήρια του Υπουργού και του Γ.Γ . του Υπουργείου Γιάννη Παντή, δεν παρέλειψαν να δείξουν τις ικανότητές τους πραγματοποιώντας ένα σχετικό αυτοσχέδιο πείραμα με τη συμμετοχή και του ίδιου του Υπουργού, αφήνοντας μια σταγόνα νερού να πέσει από ένα καλαμάκι σε χαρτί προκειμένου να διαπιστώσουν  αν είναι υδροφοβικό ή υδρόφιλο το υλικό του χαρτιού.

Τα παιδιά ετοίμασαν και παρουσίασαν στον διαγωνισμό ταινία με κεντρικό θέμα τη Νανοτεχνολογία. Πρόκειται για το πρώτο φιλμ της κοινότητας μάθησης «Florinano», που δημιουργήθηκε στη Φλώρινα το 2012, και έχει στόχο την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της Nανοτεχνολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση και την οποία συγκροτούν μαθητές δημοτικών σχολείων, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, φοιτητές και ερευνητές της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Στην ταινία με τίτλο «Florinano» οι μαθητές περιγράφουν το φυσικό φαινόμενο που σχετίζεται με την υπερ-υδροφοβικότητα των φύλλων του λωτού, γνωστό ως το «φαινόμενο του λωτού». Παράλληλα παρουσιάζονται εφαρμογές της Nανοτεχνολογίας, όπως είναι τα υπερ-υδροφοβικά ξύλα και υφάσματα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν και οι αφηγήσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών, οι οποίοι όπως είπαν, αποκόμισαν οφέλη από τη συμμετοχή τους στην κοινότητα και την επαφή τους με τους μαθητές η οποία λειτούργησε ως πρακτική άσκηση για τους ίδιους.

Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευαν τα παιδιά αναφέρθηκαν στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την υλοποίηση του εγχειρήματος λόγω της έλλειψης υποδομών και μέσων.

Ο Υπουργός που μίλησε με τα παιδιά και τους συνοδούς καθηγητές  δεσμεύτηκε ότι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν σήμερα,  το Υπουργείο θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που υπάρχουν ώστε να συνεχίσουν ανάλογες δράσεις.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γιάννης  Παντής  τόνισε  ότι η συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με τα δημοτικά σχολεία της Φλώρινας είναι μια δραστηριότητα που μας δείχνει το δρόμο  συνεργασίας μεταξύ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μιας συνεργασίας  που είναι αναγκαία για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών  καινοτομιών, που τόσο έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι κοινότητες  μάθησης  εντάσσονται στο πλαίσιο των καλών πρακτικών που στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

You May Also Like

Νίκος Παπαγεωργίου: Ένας άγνωστος ευεργέτης – Η ορφάνια, το γουνεμπόριο και η βράβευση από την Ακαδημία Αθηνών

Ο Νίκος Παπαγεωργίου είναι ένας από τους εθνικούς ευεργέτες, που η ζωή…

Πυρκαγιά σε αγροτική περιοχή κοντά στην Κορησό

Μεγάλη φωτιά ξέσπασε χωρίς να γνωρίζει ακόμη κανείς τα αίτιά της την…

2ο Ενημερωτικό Σεμινάριο – Αναδυόμενος πολιτιστικός και περιπατητικός τουρισμός – Cult2Routes

2ο Ενημερωτικό Σεμινάριο – Αναδυόμενος πολιτιστικός και περιπατητικός τουρισμός  – Cult2Routes

  Ο ναός της Αγίας Παρασκευής {έτ. 1899} στη συνοικία Ντολτσό Καστοριάς

  Ο ναός της Αγίας Παρασκευής {έτ. 1899} στη συνοικία Ντολτσό Καστοριάς

Σύλληψη 34χρονου ημεδαπού σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε απόφαση δικαστηρίου στη Φλώρινα

Σύλληψη 34χρονου ημεδαπού σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε απόφαση δικαστηρίου στη Φλώρινα

Ο Δημήτρης Κοεμτζόπουλος στην TIF Helexpo

Το Διεθνές εκθεσιακό & συνεδριακό κέντρο Θεσσαλονίκης – TIF Helexpo επισκέφτηκε ο…

Συνελήφθη 48χρονος σε περιοχή της Φλώρινας για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης

Συνελήφθη 48χρονος σε περιοχή της Φλώρινας για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης