#image_title

Της Ελένης Μπότα

“Καμία συνάντηση μεταξύ στελεχών του Υπουργείου και Παραχωρησιούχων, δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα για το θέμα της αύξησης της τιμής των διοδίων”. Αυτό ξεκαθαρίζουν στο Capital.gr, αρμόδιες πηγές, παραδεχόμενες ωστόσο ότι η αύξηση θα τεθεί εκ των πραγμάτων στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μεταξύ του Υπουργείου και των Παραχωρησιούχων μέσα στο επόμενο διάστημα”. 

Και αυτό γιατί φέτος, στο τέλος του έτους -όπως και κάθε χρόνο-, οι διαχειριστές των μεγάλων αυτοκινητόδρομων προχωρούν σε αυξήσεις, καθώς οι οδικές παραχωρήσεις είναι συνδεδεμένες με τον Τιμάριθμο και ακολουθούν τις πληθωριστικές τάσεις όπως αυτές καταγράφονται στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Πέρυσι, οι τιμές των διοδίων αυξήθηκαν από 0,10 έως 0,80 ευρώ, ενώ φέτος λόγω υψηλού πληθωρισμού οι αυξήσεις θα είναι πολύ μεγαλύτερος. Αυτό άλλωστε (σ.σ την μεγάλη αύξηση των διοδίων) θέλει να αποφύγει το Υπουργείο, με τον Υφυπουργό Υποδομών Γ. Καραγιάννη να απευθύνει προσφάτως μήνυμα, μέσω συνέντευξής του σε κυριακάτικη εφημερίδα, στην πλευρά των διαχειριστριών των μεγάλων αυτοκινητόδρομων ότι οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν υψηλότερα διόδια σε αυτήν τη συγκυρία.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, “σήμερα, όλοι οι Ελληνες, όπως και όλοι οι Ευρωπαίοι, βιώνουμε το σοκ των ανατιμήσεων και της αύξησης του ενεργειακού κόστους. Οσες παρεμβάσεις και αν γίνουν, μπορούν απλώς να απαλύνουν τις οικονομικές επιπτώσεις ενός πολέμου στην Ευρώπη μετά από δεκαετίες και μάλιστα μεταξύ δύο χωρών που τροφοδοτούσαν όλη την ήπειρο με ενέργεια και πρώτες ύλες. Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές για όλους, οι πάντες πρέπει να δείξουν υπευθυνότητα και να αναλάβουν το μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που τους αναλογεί.

Θα είμαι σαφής. Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σ’ αυτήν τη συγκυρία. Αυτή είναι μια σαφής κυβερνητική άποψη και ένα μήνυμα προς την πλευρά των διαχειριστριών εταιρειών των μεγάλων αυτοκινητόδρομων”.

Το μπρα ντε φερ

Στελέχη της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των Παραχωρησιούχων και του Υπουργείου θα είναι “δύσκολες” προκειμένου να βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση. 

Οι διαχειρίστριες εταιρείες των οδικών αξόνων, επικαλούνται εκτός των άλλων και σημαντική αύξηση στο κόστος συντήρησης των δρόμων. Να σημειωθεί ότι το χρηματοοικονομικό μοντέλο κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων της χώρας βασίζεται πάνω σε συγκεκριμένες παραμέτρους (κόστος συντήρησης, κυκλοφορία κ.λπ.). Αυτός ήταν άλλωστε και ο λόγος που οι εταιρείες αποζημιώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω των μειωμένων μετακινήσεων ή παραχωρησιούχοι να αποζημιώνονται καθώς δεν έχουν φτάσει τους κυκλοφοριακούς φόρτους με βάση τους οποίους σχεδιάστηκε και χρηματοδοτήθηκε η κατασκευή του οδικού άξονα που διαχειρίζονται.

Ωστόσο, αύξηση διοδίων σε μία χρονιά που εκτός των άλλων θα γίνουν και εκλογές, είναι κάτι που θέλει να αποφύγει η κυβερνηση. 

Κάτι ανάλογο είχε γίνει το 2019, όταν μία εβδομάδα πριν από τις βουλευτικές εκλογές της 7ης Ιουλίου, η Αττική Οδός ανακοίνωσε αυξήσεις διοδίων.

Συγεκριμένα, στις 14 Ιουνίου η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι τα διόδια θα αυξηθούν κατά 50 λεπτά του ευρώ μέσα σε διάστημα έξι μηνών. Το σχέδιο ήταν από την 1η Ιουλίου 2019 τα διόδια να αυξάνονταν από τα 2,80 στα 3 ευρώ και την 1η Ιανουαρίου 2020 από 3 στα 3,30 ευρώ.

Οι ανακοινώσεις είχαν προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου είχε παγώσει τις αυξήσεις, ενώ και ο -μετέπειτα Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών- Κ. Καραμανλής είχε εκφράσει τη δυσαρέσκεια του, αντιδρώντας έντονα στο ενδεχόμενο να αυξηθούν οι τιμές. 

Οι καλά γνωρίζοντες υποστηρίζουν ότι η χρυσή τομή, εν μέσω δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, μεταξύ του Υπουργείου και των παραχωρησιούχων θα βρεθεί, καθώς υπάρχουν αρκετά θέματα που είναι ανοιχτά και αναμένεται να τεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων το επόμενο διάστημα. 

ΠΗΓΗ: https://www.capital.gr

You May Also Like

Νεκρό ελάφι στην Πάρνηθα από ανθρώπινη απερισκεψία – Το τάισαν πατατάκια και τυρόπιτες

Νεκρό ελάφι στην Πάρνηθα από ανθρώπινη απερισκεψία – Το τάισαν πατατάκια και…

Μόσχα κατά Δύσης: Βοηθούν στο «στήσιμο» των fake news για εγκλήματα πολέμου

Μόσχα κατά Δύσης: Βοηθούν στο «στήσιμο» των fake news για εγκλήματα πολέμου

Επιχειρησιακό πρόγραμμα ελέγχου ετοιμότητας, εκπαίδευσης & ασκήσεων του ΕΚΑΒ στους Υγειονομικούς Σχηματισμούς της Νησιωτικής χώρας

Επιχειρησιακό πρόγραμμα ελέγχου ετοιμότητας, εκπαίδευσης & ασκήσεων του ΕΚΑΒ  στους Υγειονομικούς Σχηματισμούς…

Ο Άρης Σκλαβενίτης είναι ο Καλύτερος Έλληνας Οινοχόος (και) για το 2023

Ο sommelier του Oinoscent Wine Bar έχει λάβει τον τίτλο ακόμη δύο φορές

Δήμητρα της Λέσβου: Τραγικός επίλογος – Έπεσε θύμα τροχαίου, ταυτοποιήθηκε η σορός

Η Δήμητρα είχε χαθεί από τις 6 Απριλίου από το ΨΝΑ Δρομοκαΐτειο

ΕΣΠΑ παιδικοί σταθμοί 2019-2020: Από τις 7 Ιουνίου ξεκινούν οι αιτήσεις για τις εγγραφές

ΕΣΠΑ παιδικοί σταθμοί 2019-2020: Από τις 7 Ιουνίου ξεκινούν οι αιτήσεις για…

Σχολεία ανοικτά με μαθήματα σε βάρδιες και τουρίστες με… πιστοποιητικό καλής υγείας

Σχολεία ανοικτά με μαθήματα σε βάρδιες και τουρίστες με… πιστοποιητικό καλής υγείας

Δεύτερο «γιοκ» στον Μητσοτάκη από τον Ερντογάν – «Δεν θα δεχτώ να τον συναντήσω στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ»

Δεύτερο «Μητσοτάκης γιοκ» από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πριν από τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη…

Δ. Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κ.Ε.Δ.Ε. : H επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας στους Δήμους της χώρας είναι αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία τους

  Δ. Παπαστεργίου, Πρόεδρος Κ.Ε.Δ.Ε. : H επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας στους Δήμους…

Η «ναυμαχία» της ξαπλώστρας στη Ρόδο – Παράνομο και «σφραγισμένο» από το 2016 το μπιτς μπαρ

Εκκρεμεί από το 2017 απόφαση κατεδάφισής του, ενώ κάθε χρόνο οι παρανομίες «αυγατίζουν»