Η εξοικείωση των ξενοδόχων, αλλά και του συνόλου των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, είναι πλέον μονόδρομος με δεδομένο ότι το μέλλον του τουρισμού είναι στο διαδίκτυο. Το internet αποτελεί το βασικό πεδίο δράσης για την προβολή, προώθηση και πώληση υπηρεσιών μεσογειακών χωρών, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Τουρκία, που είναι ανταγωνιστικοί προορισμοί για την Ελλάδα, η οποία ωστόσο κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε σε ότι αφορά τη χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου.
Ο σημερινός τουρίστας εν δυνάμει πελάτης δεν αναζητά πλέον τον προορισμό των διακοπών του μέσω των γραφείων ή των μεγάλων τουριστικών πρακτορείων, αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό αναζητά και επιλέγει προορισμούς, ξενοδοχεία παροχή υπηρεσιών και κάθε είδους πληροφορία μέσω των έγκυρων ηλεκτρονικών μηχανών αναζήτησης. Όπως πολύ σωστά τονίζουν οι ειδικοί του χώρου «οι διακοπές σήμερα ξεκινούν από το διαδίκτυο».
Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατα στοιχεία της Google, το διαδίκτυο έχει διεισδύσει πλέον σημαντικά στον τομέα του τουρισμού, με το 51% των νοικοκυριών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να το χρησιμοποιούν για τα ταξίδια τους.
Στην Ελλάδα μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Για την ακρίβεια, μόλις το 8% των ελληνικών μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων έχει κάποια ουσιαστική παρουσία στο διαδίκτυο, ενώ οι μισές από αυτές δεν εμφανίζονται στο internet με οποιονδήποτε τρόπο.
Μια καλή σύγχρονη ιστοσελίδα με πλούσιο πληροφοριακό και φωτογραφικό υλικό, το οποίο ωστόσο θα ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αποτελεί υποχρεωτικό εργαλείο για κάθε ξενοδοχειακή μονάδα άσχετα με το δυναμικό και το μέγεθος της.
Παράλληλα όμως για τη στήριξη και διαρκή ανανέωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας απαιτείται εξειδικευμένο προσωπικό με γνώσεις και εμπειρία στην ηλεκτρονική αγορά .
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν χθες από επαγγελματίες του χώρου με πολυετή εμπειρία στον τομέα του τουρισμού, των ξενοδοχείων και του online marketing με στόχο την αναβάθμιση στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών.
Απώλειες στον ξενοδοχειακό κλάδο εξαιτίας της μη χρήσης του διαδικτύου
Σημαντικές απώλειες φαίνεται να καταγράφει η Ελλάδα στον τουριστικό τομέα σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές κρατήσεις, οι οποίες υστερούν σημαντικά σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες όπως είναι η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία.
Ως βασική αιτία για την εικόνα αυτή, που στερεί στην Ελλάδα ένα μεγάλο αριθμό επισκεπτών, οι εμπλεκόμενοι του κλάδου αναφέρουν την απουσία ενημέρωσης και κυρίως σχετικής επιμόρφωσης. Η ραγδαία ανάπτυξη του διαδικτύου, οι νέες τάσεις στον τομέα της πληροφορικής εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς και η χώρα μας είναι ουραγός σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Οι επιχειρηματίες και δη οι ξενοδόχοι δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις, με αποτέλεσμα να χάνουν ένα σημαντικό κομμάτι, την ώρα που η διαδικτυακή παρουσία τουριστικών επιχειρήσεων άλλων χωρών είναι δυναμική κατακτώντας ολοένα και περισσότερες τουριστικές αγορές.
Την παραπάνω εικόνα καταγράφουν ακαδημαϊκοί αλλά και άνθρωποι που ασχολούνται επαγγελματικά με ιστοσελίδες του διαδικτύου, που αφορούν στον τουρισμό, επισημαίνοντας την άμεση ανάγκη επιμόρφωσης των ξενοδόχων, ώστε να μπορέσουν να εκσυγχρονίσουν τις ηλεκτρονικές τους ιστοσελίδες και να προβάλλουν αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις τους, αφού όπως λένε το μέλλον του τουρισμού ανήκει στο διαδίκτυο, το οποίο σε λίγα χρόνια θα αποτελεί το πλέον χρήσιμο εργαλείο που θα έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρηματίες.