Μια από τις καλύτερες στιγμές της φετινής διοργάνωσης επιφύλασσε η βραδιά της Δευτέρας στην αίθουσα Τζον Κασαβέτις του Λιμανιού Θεσσαλονίκης όπου έκανε την πρεμιέρα της η «Φόνισσα», η πρώτη ταινία που σκηνοθέτησε η σκηνογράφος και ενδυματολόγος Εύα Νάθενα, η οποία και να ήθελε να κάνει καλύτερο ντεμπούτο στην σκηνοθεσία ταινίας μεγάλου μήκους, είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε. Τα πάντα λειτουργούν με μια λαμπρή απλότητα σε αυτή την ασκητικά ειλικρινή μεταφορα του λογοτεχνικού αριστουργήματος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη που έχει ξαναπεράσει στο παρελθόν στην μεγάλη οθόνη, όχι όμως με την ίδια δεξιοτεχνία.

Το αυτονόητο θα χρειαστεί να το ξαναπούμε: η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη πιάνει και πάλι «ταβάνι» παίζοντας την ηρωίδα του τίτλου, την βασανισμένη αλλά συγχρόνως αγέρωχη χωριάτισσα Χαδούλα, μια χήρα, πολύτεκνη μάνα και γιαγιά, η οποία προκειμένου τα νεογέννητα (και όχι μόνο) κορίτσια του άγονου νησιού στο οποίο ζει να μην περάσουν αυτά που πέρασε η ίδια, φτάνει στο σημείο να τα σκοτώνει. Σπανιως βλέπουμε στο ελληνικό σινεμά μια τόσο επιτυχημένη μείξη σκληρότητας – τρυφερότητας, όμως το πρόσωπο της Καραμπέτη αυτό βγαζει. Οσοι γνωρίζουν την δουλειά της κορυφαίας Ελληνίδας ηθοποιού σε όλα τα μέσα (θέατρο, κινηματογράφος, τηλεόραση), ακόμα και χωρις να έχουν δει την ταινία, μπορούν να υποψιαστούν ότι για μια ακόμα φορά έχει διαπρέψει. Δεν θα πέσουν έξω.

Η Εύα Ναθενα, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης στην πρεμιέρα της «Φόνισσας» την Δευτέρα το βράδυ στην αίθουσα Τζον Κασαβέτις

Όμως όλη η παραγωγή της «Φόνισσας» είναι υποδειγματική. Η καθαρή φωτογραφία του Παναγιώτη Βασιλάκη, η μινιμαλιστική στους διαλόγους σεναριακή διασκευή της Κατερίνας Μπέη, το μιξάζ του Κώστα Βαρυμποπιώτη, το μοντάζ της Αγγέλας Δεσποτίδου, ο φυσικός σκηνικός χώρος της Λακωνικής Μάνης, της Κρήτης , τα κοστούμια που επιμελήθηκε η ίδια η Νάθενα, η ευφάνταστη μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου που αναμιγνύει το παραδοσιακό με τον μοντέρνο ήχο – τα πάντα σε αφήνουν άφωνο με την αβίαστη αρτιότητά τους. Τίποτα δεν γίνεται επιτηδευμένα, κανένα συναίσθημα δεν βγαίνει εκβιαστικά, και κάθε τι στην ταινία είναι προσεγμένο με σχολαστικότητα.

Στην ταινία συμπρωταγωνιστούν οι Μαρία ΠρωτόπαππαΈλενα ΤοπαλίδουΠηνελόπη ΤσιλίκαΓεωργιάννα ΝταλάραΧρήστος ΣτέργιογλουΣτάθης ΣταμουλακάτοςΔημήτρης ΉμελλοςΧριστίνα ΜαξούρηΌλγα ΔαμάνηΑγορίτσα ΟικονόμουΜιχάλης ΟικονόμουΒερόνικα ΔαβάκηΝίκη ΠαπανδρέουΜάνια Παπαδημητρίου, Μαρία ΣκουλάΓιάννης Τσορτέκης και η Γαλήνη Χατζηπασχάλη. Μια ακόμη μεγάλη επιτυχία της εταιρείας παραγωγής Tanweer μετά την «Ευτυχία» και την «Σμύρνη μου αγαπημένη», την οποία ο κόσμος δικαίως θα αναζητήσει στις αίθουσες όπου θα αρχίσει να διανέμεται από την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου.

tovima.gr

You May Also Like

Όταν ο Σωτήρης Μουστάκας έχασε το Όσκαρ για 2 λεπτά

Ο Σωτήρης Μουστάκας έκανε τον ντεμπούτο του στην ταινία «Ζορμπάς» ενσαρκώνοντας τον τρελό του χωριού.

Netflix: Το τέλος των δανεικών κωδικών έφτασε σε 103 χώρες

Προβλέπει έξτρα χρέωση για όσους μοιράζονται τον κωδικό

Στο Netflix οι ταινίες του Σμαραγδή «El Greco», «Καζαντζάκης» και «Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι»

Του πολυβραβευμένου σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή

Η ζωή είναι ωραία (La vita è bella): Ένα πραγματικό αριστούργημα (Εικόνες , Βίντεο)

Ύμνος στην αγάπη και στην ανθρώπινη δύναμη ψυχής

«Ευτυχία»: Στο Netflix η βραβευμένη ταινία του Άγγελου Φραντζή

Διαθέσιμη στην πλατφόρμα από τις 15 Αυγούστου.

Όταν οι Έλληνες θεατές… δεν αγαπούσαν τις ταινίες του Λάνθιμου

Μπορεί σήμερα όλοι να τον αποθεώνουν, ωστόσο δεν ήταν πάντα έτσι τα πράγματα για τον Γιώργο Λάνθιμο στην Ελλάδα

«Maestro in Blue»: Παγκόσμια επιτυχία για την ελληνική σειρά στο Netflix

Η σειρά βρίσκεται στη λίστα με τα 10 μη αγγλόφωνα (non-english) προγράμματα που προβλήθηκαν περισσότερο

Βραβεία Όσκαρ 2024: «Σάρωσε» με 11 υποψηφιότητες το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου-13 για το Oppenheimer

Το Χόλιγουντ και όλος ο πλανήτης μπαίνει σε ρυθμούς Όσκαρ

ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΪΣΙΟ ΣΤΟ MEGA

Ένας σύγχρονος Άγιος. Μία εμβληματική φυσιογνωμία που φώτισε με τον πνευματικό του λόγο πλήθος ανθρώπων.