Γιατί τα αεροπλάνα θα έχουν πλέον έναν πιλότο

Εάν κάποιος επιβιβαζόταν σε ένα αεροπλάνο το 1950 και κρυφοκοίταζε προς το πιλοτήριο, θα έβλεπε πέντε άτομα: δύο πιλότους, έναν ασυρματιστή, έναν πλοηγό και έναν μηχανικό πτήσης. 

Με τα χρόνια, όμως, οι τεχνολογικές εξελίξεις μείωσαν την ανάγκη για ένα τόσο πολυπληθές πιλοτήριο, με αποτέλεσμα να χρειάζονται μόλις δύο άτομα. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου. 

Αυτός ήταν ο κανόνας στον κλάδο της επιβατικής αεροπορίας για περίπου 30 χρόνια. 

Σύντομα, όμως, τα πράγματα θα απλοποιηθούν έτι περισσότερο, καθώς ο συγκυβερνήτης αναμένεται να καταστεί περιττός, αφήνοντας στο πιλοτήριο μόνο τον πιλότο. 

Κάτι που ήδη ισχύει, εδώ και χρόνια, σε μικρότερα αεροπλάνα ή σε στρατιωτικά αεροσκάφη. 

«Η μετάβαση από ένα πιλοτήριο των δύο πιλότων σε ένα πιλοτήριο ενός πιλότου θα είναι πολύ πιο δύσκολη σε σχέση με τη μετάβαση από ένα πιλοτήριο των πέντε ατόμων σε ένα πιλοτήριο των δύο ατόμων» αναφέρεται σε μια πρόσφατη μελέτη της NASA. 

Επομένως, πώς ακριβώς θα γίνει με ασφάλεια και αποτελεσματικό τρόπο αυτή η ριζική αλλαγή; 

  1. Ένας τρόπος είναι να αυξηθεί σημαντικά η αυτοματοποίηση στο πιλοτήριο, με τους υπολογιστές να αναλαμβάνουν μεγαλύτερο φόρτο εργασίας. 
  2. Ένας δεύτερος τρόπος είναι οι ίδιες εργασίες, αντί για το πιλοτήριο, να εκτελούνται από το έδαφος, μέσω της λεγόμενης απομακρυσμένης βοήθειας. 

Η τελευταία προσέγγιση, σύμφωνα με τους ειδικούς, φαίνεται πιο εφικτή, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.  

Σε ένα σενάριο εργασίας της NASA, ο πιλότος θα υποστηρίζεται από έναν «σούπερ αποστολέα» στο έδαφος, δηλαδή έναν δεύτερο πιλότο, οι οποίος θα επιβλέπει πολλές διαφορετικές πτήσεις ταυτόχρονα. Αυτός ο «σούπερ αποστολέας», μάλιστα, θα έχει την ικανότητα να ελέγχει πλήρως το αεροπλάνο εξ αποστάσεως, σε περίπτωση που κάτι συμβεί στον πιλότο. 

Μια άλλη επιλογή αφορά τον λεγόμενο «πιλότο του λιμανιού», έναν πιλότο, ο οποίος θα είναι εξειδικευμένος σε ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο και ο οποίος θα μπορούσε να προσφέρει βοήθεια σε πολλαπλά αεροπλάνα κατά την απογείωση ή την προσγείωση τους.

Και τι γίνεται με το κόστος;

Η ύπαρξη ενός πιλότου στο αεροσκάφος, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές, θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση χρημάτων για τις αεροπορικές εταιρείες, αλλά μόνο εφόσον οι νέοι χειριστές εδάφους και τα προηγμένα υπολογιστικά συστήματα δεν κοστίζουν περισσότερο. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN

You May Also Like

30.000 λαμπάκια, 98 διακόπτες: Το σπίτι με στολισμό – υπερπαραγωγή φωτίστηκε ξανά για τα Χριστούγεννα

Έχει 30.000 χριστουγεννιάτικα λαμπάκια στο σπίτι του και πρέπει να πατήσει 98…

Κιμ Καρντάσιαν: Νεκρή η σωσίας της μετά από πλαστική επέμβαση – Έπαθε ανακοπή

Η Κριστίνα Άστεν Γκουρκάνι «έφυγε» στα 34 της, βυθίζοντας στο πένθος την οικογένειά της

Η ζωή είναι ωραία (La vita è bella): Ένα πραγματικό αριστούργημα (Εικόνες , Βίντεο)

Ύμνος στην αγάπη και στην ανθρώπινη δύναμη ψυχής

Πού καταλήγουν τα κέρματα που ρίχνουν οι τουρίστες στη Φοντάνα ντι Τρέβι;

Περίπου 4.000 ευρώ συλλέγονται ημερησίως από το διάσημο σιντριβάνι της Ρώμης

Δολοφονία Τζορτζ Φλόιντ: Ο Τραμπ απειλεί με επέμβαση του στρατού

Δολοφονία Τζορτζ Φλόιντ: Ο Τραμπ απειλεί με επέμβαση του στρατού

Ο Προφήτης Ηλίας και οι 4 ίπποι, συμβολικοί των αρετών του, που τον ανέβασαν “ως εις τον Ουρανόν”

Ο Προφήτης Ηλίας και οι 4 ίπποι, συμβολικοί των αρετών του, που…

Καναδάς: Συγκρούστηκαν αεροσκάφη στην Οτάβα – Το ένα συνετρίβη

Δύο αεροσκάφη συγκρούστηκαν στον αέρα, κοντά στην Οτάβα και το ένα από…

Ταραντίνο για την δέκατη και τελευταία ταινία της καριέρας του

«Ήρθε η ώρα να τελειώσει το σόου»

Πανεπιστήμιο Οξφόρδης: Ναι στο μέλι, όχι σε φάρμακα και αντιβιoτικά

Πανεπιστήμιο Οξφόρδης: Ναι στο μέλι, όχι σε φάρμακα και αντιβιoτικά