Βοήθεια μαθητών με μαθησιακές διαταραχές κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας: Βοηθητικές συστάσεις για τους εκπαιδευτικούς από την Δρ Μόσχου Καλλιόπη

 

**Παρακάτω ακολουθούν βοηθητικές συστάσεις για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

  • Προσπαθήστε να επαινείτε τους μαθητές όπου αυτό είναι δυνατό και να τους ενθαρρύνετε
  • Πρέπει να σιγουρευτείτε ότι καταλαβαίνουν και κυρίως, ότι θυμούνται τις οδηγίες που τους δίνετε
  • Μπορείτε να τους δίνετε γραπτές ή προφορικές περιλήψεις με επικεφαλίδες και υποκεφαλίδες, νοηματικούς χάρτες ή ερωτήσεις πριν τις γραπτές εργασίες
  • Ενθαρρύνετε τη χρήση λεξικών (κυρίως σε Β’ και Γ’ Λυκείου μα και στο Γυμνάσιο)
  • Βιβλιοδείκτες ή χάρακες είναι χρήσιμοι σε αντίστοιχες περιπτώσεις μαθητών, ώστε να βλέπουν τι διαβάζουν (π.χ. τα πολύχρωμα μαρκαδοράκια για να σημειώνουν τα σημαντικά – ενθαρρύνετε τη χρήση τους)
  • Να δίνετε άμεσες, σύντομες και επεξηγηματικές οδηγίες και να αποφεύγετε ερωτήσεις με πολλά σκέλη
  • Διδάξτε ξανά στα παιδιά πως μπορούν να αναλύουν τα σκέλη μιας ερώτησης
  • Μη γράφετε πάρα πολλά στον πίνακα! Λίγα – λίγα είναι καλύτερα. Σβήνετε συχνά τον πίνακα
  • Να δίνετε εργασίες, οδηγίες και επεξηγήσεις γραπτά – γράψτε αυτά που ζητάτε με τελείες ή αριθμούς – και πείτε τα και προφορικά. Δύο τρόποι παρουσίασης βοηθούν καλύτερα και αυξάνουν τις πιθανότητες κατανόησης και εφαρμογής
  • Συγκεκριμένα για το μάθημα της Ιστορίας, να παρέχετε εικονικές πληροφορίες – με χρονολογικούς πίνακες, γραφικά, χάρτες, φωτογραφίες. Διδάξτε συγκεκριμένες αναγνωστικές ικανότητες ερμηνεύοντας εικονικές πληροφορίες
  • Προσπαθήστε να καταλάβετε τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν οι συγκεκριμένοι μαθητές. Πολλοί μαθητές με Απροσεξία ή αδυναμία συγκέντρωσης έχουν περισσότερο σφαιρικό τρόπο μάθησης σε αντίθεση με τη συστηματική διδασκαλία που δέχονται – να κάνετε συχνές ανακεφαλαιώσεις
  • Στα κείμενα που δίνετε απλοποίησε τη γλώσσα, χρησιμοποιήστε τίτλους και υπότιτλους, μειώστε τις πολλές λεπτομέρειες, χρησιμοποιήστε σχεδιαγράμματα
  • Η προσοχή στην τάξη μπορεί εύκολα να διατηρηθεί με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα και γενικά των πολλών χρωμάτων – πολύχρωμοι μαρκαδόροι, κ.λπ.

Σε κάθε περίπτωση, αποφύγετε τη χρήση Διαγνωστικής Ορολογίας στους γονείς και παραπέμψτε αν υπάρχει οποιαδήποτε υπόνοια στους αντίστοιχους ειδικούς.

Δρ. Μόσχου Δ. Καλλιόπη, M.sc., P.HD. – Εκπαιδευτική Σύμβουλος

You May Also Like

1η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας από το Εν.Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Καστοριάς

1η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας από το Εν.Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο Καστοριάς

Πανελλήνιες 2024: Νωρίτερα από άλλες χρονιές ξεκινούν φέτος

Αναλυτικά το πρόγραμμα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας

Αγγλόφωνο πρόγραμμα εξειδικευμένης επιμόρφωσης μαιών/μαιευτών

Αγγλόφωνο πρόγραμμα εξειδικευμένης επιμόρφωσης μαιών/μαιευτών

Η Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης Θεσσαλονίκης με το ΕΤΑΚ της Καστοριάς στο Βίτσι!

Η Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης Θεσσαλονίκης με το ΕΤΑΚ της Καστοριάς στο Βίτσι!(φωτογραφίες)

Ιδιωτικά πανεπιστήμια: Κατάληψη φοιτητών στην πρυτανεία του ΕΚΠΑ

Σε κατάληψη της Πρυτανείας του ΕΚΠΑ προχώρησαν οι φοιτητικοί σύλλογοι Αθήνας

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής στα τμήματα μάθησης του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) Δήμου ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής στα τμήματα μάθησης του Κέντρου Διά Βίου Μάθησης…