Όλο και περισσότεροι άνθρωποι μαθαίνουν «από πρώτο χέρι» τις διαταραχές του ύπνου και κυρίως την αϋπνία, καταφεύγοντας συχνά στο διαδίκτυο για να βρουν τι φταίει και χάνουν τον ύπνο τους αλλά και πώς θα καταφέρουν να τον ξανακεδρίσουν.

Κάπως έτσι θα μπορούσε μάλλον να εξηγηθεί και η φρενίτιδα για ένα βίντεο του 2021 στο TikTok, στο οποίο η 21χρονη τότε διαχειρίστρια του προφίλ σύστηνε νυσταγμένη ένα αφέψημα με μαρούλι ως λύση για όσους τα βρίσκουν σκούρα με τον ύπνο. Έκτοτε, το γιατροσόφι του βίντεο που έχουν αγαπήσει πάνω από 1,5 εκατ. χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας δοκιμάστηκε από πολλούς που, κατά τις μαρτυρίες τους, μπορούσαν μετά βίας να κρατήσουν τα μάτια τους ανοιχτά αφότου το ήπιαν.

 

Η συνταγή περιλαμβάνει το μούλιασμα μαρουλόφυλλων σε ζεστό νερό με την προσθήκη χαμομηλιού, μέντας ή άλλου βοτάνου για όποιον δεν αντέχει την, ομολογουμένως, όχι ευχάριστη γεύση. Μετά την πόση του, τον ύπνο αναλαμβάνει να φέρει το lactucarium, μια γαλακτώδης ουσία που εκκρίνουν διάφορα είδη του φυλλώδους λαχανικού με διουρητικές, καθαρτικές και χαλαρωτικές ιδιότητες, τόσο ισχυρές που αποκαλείται ενίοτε και «όπιο του μαρουλιού».

Ωστόσο, δεν πρόκειται για απλή υπόθεση. Για να επέλθει η χαλάρωση και ο ύπνος, απαιτείται μεγάλη κατανάλωση της ουσίας, σημαντικά πολλαπλάσια εκείνης από τα μαρουλόφυλλα που χώρεσαν σε μια κούπα με νερό. Έπειτα, η έρευνα για το «υπναγωγό μαρούλι» είναι περιορισμένη. Ενδεικτική είναι μια μελέτη του 2ο17 που συμπέρανε ότι το μαρούλι ρομάνα βοηθά στην καταπολέμηση της αϋπνίας, από την οποία εντούτοις δεν έλειπαν βασικές αδυναμίες όπως ότι το πείραμα πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια που είχαν ήδη λάβει το υπνωτικό πεντοβαρβιτάλη. Στην καλύτερη, τα ευρήματα έδειχναν ότι το ρόφημα μαρουλιού μπορούσε απλώς να ενισχύσει και επιταχύνει τη δράση του φαρμάκου.

Photo: Shutterstock

Θέματα ασφαλείας και συμβουλές των διατροφολόγων

Για τη διατροφολόγο Shyla Cadogan, δεν τίθεται ζήτημα ασφαλείας από το γιατροσόφι, εφόσον βέβαια έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή μιας τροφικής δηλητηρίασης. Οι έτοιμες σαλάτες φερειπείν ενοχοποιούνται από σειρά μελετών για μεγαλύτερο κίνδυνο παθογόνων που προκαλούν τροφική δηλητηρίαση όπως E coli, σαλμονέλα, listeria και cyclospora. Αντίστοιχα, το μολυσμένο νερό από συσκευασμένο ή πλημμελώς καθαρισμένο μαρούλι θα μπορούσε εξίσου να προκαλέσει τροφιμογενή λοίμωξη.

Με μεγάλες πιθανότητες οι TikTokers να έχουν επηρεαστεί από το φαινόμενο placebo -έρευνες καταλήγουν ότι οι κατασκευές του νου μπορούν πράγματι να έχουν θετικές επιδράσεις στο σώμα– η ειδικός προκρίνει άλλες τεκμηριωμένες παρεμβάσεις για την επιστροφή του ύπνου όπως:

  • κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο
  • αφέψημα χαμομηλιού
  • διαχείριση του στρες μέσα από τεχνικές

ygeiamou.gr

You May Also Like

Πώς θα αφαιρέσετε το λιωμένο πλαστικό από τις εστίες του φούρνου

Πώς θα αφαιρέσετε το λιωμένο πλαστικό από τις εστίες του φούρνου

Φασκόμηλο: Βελτιώνει τη μνήμη και τη γνωστική λειτουργία !

Πώς να εντάξετε το φασκόμηλο στη διατροφή σας

Τοποθέτηση Εξωτερικού Απινιδωτή στην Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς.

Αυτόματος απινιδωτής, έτσι ώστε όλοι οι εκπαιδευμένοι πολίτες να μπορούν να τον χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης!

Οι εκπληκτικές ιδιότητες της μπανάνας!

”Η έρευνα έχει αποδείξει ότι δύο μπανάνες παρέχουν αρκετή ενέργεια για μια επίπονη 90λεπτη προπόνηση.”

Βαλεριάνα: Σωστή χρήση, πιθανές παρενέργειες και προφυλάξεις

Βαλεριάνα: Σωστή χρήση, πιθανές παρενέργειες και προφυλάξεις

COVID-19 και ασφάλεια τροφίμων:  Ερωτήσεις και απαντήσεις για όλα όσα πρέπει να γνωρίζεται

COVID-19 και ασφάλεια τροφίμων:  Ερωτήσεις και απαντήσεις για όλα όσα πρέπει να…

Κουνούπια: 6 κόλπα για να μην σας «τρώνε» τα τσιμπήματα

Κουνούπια: 6 κόλπα για να μην σας «τρώνε» τα τσιμπήματα

Κριθαράκι στο μάτι: Αίτια, πρόληψη & αντιμετώπιση

Το κριθαράκι στο μάτι (κριθή) είναι αποτέλεσμα μόλυνσης από το βακτήριο του…

Ανεπάρκεια βιταμίνης D: 10 παράξενα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Ανεπάρκεια βιταμίνης D: 10 παράξενα συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε