Το 1903 ένας έξυπνος γερμανός ο Άντον Κρέιντλερ (Anton Kreidler), αποφασίζει να ξεκινήσει μια μικρή βιοτεχνία παραγωγής μεταλικών τηλεγραφικών καλωδίων κοντά στην πόλη της Στουντγκάρδης στην Γερμανία.

Φυσικά, ο έξυπνος επιχειρηματίας δεν είχε ιδεα πως μερικά χρόνια αργότερα θα δημιουργούσε ένα εξαιρετικό “κατασκεύασμα” που αφησε ιστoρία.

Θα ήταν η μηχανή Florett-Kreidler, ή αλλιώς γνωστή στην Ελλάδα ως “φλωρέττα”, μια μοτοσυκλέτα που αποτέλεσε ένα “φαινόμενο” στους Ευρωπαϊκούς δρόμους μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο το 1960 η 1 στις 3 μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούσαν στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους να είναι φλωρέττες.

Η Kreidler είχε αρχικά την έδρα της στο Kornwestheim , μεταξύ του Ludwigsburg και της Στουτγάρδης . Ιδρύθηκε το 1903 ως Kreidlers Metall- und Drahtwerke από το Anton Kreidler και άρχισε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες το 1951.

Ο γιος του Αντόνιου, Alfred, κατάφερε να ανοίξει εκ νέου το εργοστάσιο το 1945. Εκτός
από το ότι ήταν καλός επιχειρηματίας, ο Alfred ήταν ένας καλός εργοδότης που φρόντιζε την ευημερία των εργαζομένων του. Είχε επίσης ιδέες πέρα από την κατασκευή καλωδίων.

Ο Alfred ενδιαφέρθηκε για ελαφρούς κινητήρες και, το 1950, μόλις 5 χρόνια μετά το τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, υπήρχε ανάγκη για οικονομικά δίκυκλα.Εκείνη την εποχή, μόνο οι πλούσιοι θα μπορούσαν να αντέξουν τα αυτοκίνητα.

Έτσι, ο Alfred, ο οποίος, μαζί με μερικούς φίλους, είχε ήδη κατασκευάσει μερικούς κινητήρες κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να εμπλακεί στην κατασκευή μοτοποδηλάτων.
Το πρωτότυπο Kreidler R50 (R = Roller, Γερμανικά το σκούτερ) απέδειξε ότι το σχέδιο ήταν βιώσιμο.Ο Gunter Markert έφτασε σε ένα χιλιόμετρο ισοδύναμο με μια παγκόσμια περιοδεία στην R50 και ο γερμανικός τύπος ανέφερε την πρόοδό του. Η παραγωγή του Kreidler ξεκίνησε το 1951

Στα επόμενα χρόνια, τα Kreidlers έγιναν πολύ δημοφιλείς στη Γερμανία, κυρίως λόγω της αξιοπιστίας τους. Άλλοι λόγοι για αυτήν τη δημοτικότητα ήταν τα πολυάριθμα αρχεία ταχύτητας 50cc που είχαν τεθεί από αυτά τα μηχανήματα.
Το 1959 το ένα τρίτο όλων των γερμανικών μοτοσυκλετών ήταν Kreidler.Στη δεκαετία του 1970 η Kreidler είχε πολύ μεγάλη επιτυχία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ειδικά στην Ολλανδία οι αναβάτες Jan de Vries και Henk van Kessel ήταν επιτυχείς.

Η διάδοση στην Ελλάδα

Η Ελλάδα αποτέλεσε μια από τις μεγάλες αγορές, όσον αφορά τα δίκυκλα και η Florett δημιούργησε τον δικό της κύκλο θαυμαστών. Ήταν όμορφη, σχετικά γρήγορη και άρεσε στους νέους της εποχής. Θεωρούταν μάλιστα και μαγνήτης για τα βλέμματα, αφού γενικότερα στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960 το να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα ήταν «δήλωση» από μόνη της: ξεχώριζες εξ ορισμού από το πλήθος. Παροιμιώδης αποδείχθηκε και η αξιοπιστία της, αφού πολλά κομμάτια του μοντέλου λειτουργούν ακόμα σε πολλές γωνίες της Ελλάδος. Η «φλορέτα» ήταν εργαλείο δουλειάς, μεταφορικό μέσο και όχημα αναψυχής, σε έναν πετυχημένο συνδυασμό. Είχε την συνταγή της επιτυχίας για τον Έλληνα αναβάτη, ο οποίος την αγάπησε και την ανέδειξε σε κοινωνικό φαινόμενο, αλλά και σε μια μοτοσυκλέτα ιστορικά τεράστιας αξίας για τη χώρα που συζητιέται ακόμα.

Η Kreidler δραστηριοποιήθηκε στην μοτοσικλέτα Grand Prix με μεγάλη επιτυχία στη
δεκαετία του 1970 και τη δεκαετία του 1980, κέρδισε οκτώ τίτλους παγκόσμιου
πρωταθλητή σε κατηγορία 50 cc

Πηγή: malevioziotis.gr, ekorinthos.gr

You May Also Like

Πυρ και μανία ο Πέτρος Ξεκούκης: «Ποιος είναι η μαμά σου, ο Μητσάρας ή ο Βαγγέλης;»

“Ποιος ρωτάει αυτό το παιδί εάν θέλει να έχει δυο άντρες ή δυο γυναίκες για μητέρα και πατέρα;

Forbes: Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι καλλιτέχνες παγκοσμίως

Μία λίστα με τους δέκα πιο ακριβοπληρωμένους καλλιτέχνες του 2022 παρουσιάζει το Forbes.

Προσωπικός Βοηθός: Ξεκίνησε η εφαρμογή του προγράμματος για άτομα με αναπηρία

«Ανοίγουμε παράθυρο ευκαιρίας στους συνανθρώπους μας με αναπηρία να συμμετάσχουν στην κοινωνική και οικονομική ζωή»

Εξαντλημένοι εθελοντές στη Ρόδο κοιμούνται στα καμένα πριν ξαναριχτούν στη μάχη με τις φλόγες

Αληθινοί ήρωες!

Το είδαμε και αυτό….

Απίστευτο βίντεο: 46χρονος έριξε τη σύζυγό του από κατάστρωμα πλοίου

Ο νεαρός γεωπόνος από τα Γρεβενά που δίνει «Γεύση Βουνού» 450 χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα

Βότανα και αρωματικά φυτά που ταξιδεύουν στις κουζίνες και στα ντελικατέσεν Ελλάδας και Ευρώπης

Η ιστορία του 16χρονου δωρητή οργάνων Στέφανου Μίχου από την Πτολεμαΐδα

Ο πατέρας του16χρονου μιλά στο FLASH για την ιστορία του γιού του

Nίκος Καζαντζάκης – Η αξιοπρέπεια του ανθρώπου

Nίκος Καζαντζάκης – απόσπασμα από το «Αναφορά στον Γκρέκο»

Οπενχάιμερ: Το δέος της Ιστορίας διά χειρός Νόλαν

Κριτική για την ταινία που αφηγείται την ιστορία του «πατέρα της ατομικής βόμβας» Τζ. Ρόμπερτ Οπενχάιμερ