Τη σημαντική καθυστέρηση στον έλεγχο και τη δημοσιοποίηση των δηλώσεων πόθεν έσχες 2013 και 2014, επισημαίνουν 27 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας με κοινοβουλευτική παρέμβασή τους, μεταξύ των οποίων και η Μαρία Αντωνίου, που συνυπογράφει την Ερώτηση.

Στην ερώτηση επισημαίνεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ, παραμένοντας πιστή στις αντιφάσεις μεταξύ των λόγων και των πράξεων της, εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι “καταπολεμά τη διαφθορά” και παράλληλα να “κλείνει το μάτι” στη διαπλοκή και τη διαφθορά. Πέραν των όσων έχουν διαδραματιστεί, τις τελευταίες ημέρες, με το θέμα που έχει προκύψει με τις ντροπιαστικές νομοθετικές παρεμβάσεις και τη συμμετοχή μελών της Κυβέρνησης σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες, σημαντικό ζήτημα προκύπτει και από τις δηλώσεις πόθεν έσχες.

Είναι σαφές, ότι για μια ακόμη φορά, η Κυβέρνηση δεν λειτουργεί μόνο με ολιγωρία και επιπολαιότητα, αλλά η νομοθετική τακτική που ακολουθεί εξυπηρετεί σκοπιμότητες και αμνηστεύει τους υπευθύνους.

Δεν μπορεί παρά να διερωτάται κανείς εάν η σιωπή της Κυβέρνησης και ο χειρισμός της για το θέμα των offshore εταιρειών συνδέονται και με το θέμα της καθυστέρησης στους ελέγχους των δηλώσεων πόθεν έσχες των προηγούμενων ετών.

Γίνεται απολύτως σαφές ότι η “αδιάφθορη αριστερή Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ” έχει απωλέσει το δήθεν “ηθικό πλεονέκτημα” που προέβαλε, καθώς και την αξιοπιστία της. Και έχει βυθίσει τη χώρα στη μεγαλύτερη ηθική, αξιακή και οικονομική κρίση.

Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας που συνυπογράφει η κ. Μαρία Αντωνίου:

ΘΕΜΑ: Δηλώσεις πόθεν έσχες 2013 και 2014: γιατί καθυστερεί ο έλεγχος και η δημοσιοποίηση τους;

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παραμένοντας πιστή στις αντιφάσεις μεταξύ των λόγων και των πράξεων της εξακολουθεί να ισχυρίζεται ότι «καταπολεμά τη διαφθορά» και παράλληλα να «κλείνει το μάτι» στη διαπλοκή και στη διαφθορά. Πέραν των όσων έχουν διαδραματιστεί τις τελευταίες ημέρες με το θέμα που έχει προκύψει με τις ντροπιαστικές νομοθετικές παρεμβάσεις και τη συμμετοχή μελών της Κυβέρνησης σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες, σημαντικό ζήτημα προκύπτει και από τις δηλώσεις πόθεν έσχες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3213/2003 (ΦΕΚ Α’ 309/31-12-2003) «∆ήλωση και έλεγχος περιουσιακής κατάστασης βουλευτών, δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, ιδιοκτητών μέσων μαζικής ενημέρωσης και άλλων κατηγοριών προσώπων», οι δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης των προσώπων που αναφέρονται στις περιπτώσεις α’ έως και ε’ της παρ. 1 του άρθρου 1 του νόμου αυτού υποβάλλονται στην Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περουσιακής Κατάστασης του Κοινοβουλίου. Μάλιστα, οι εν λόγω δηλώσεις δημοσιοποιούνταν στη Βουλή των Ελλήνων προκειμένου να υπάρχει διαφάνεια και να έχουν εικόνα οι Έλληνες πολίτες.

Με τον πρόσφατο νόμο 4389/2016 (ΦΕΚ Α’ 94/27-05-2016) η ως άνω Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης είναι αρμόδια για την υποβολή και τον έλεγχο μόνο των προσώπων που αναφέρονται στις περιπτώσεις α΄ έως και ε΄ της παρ. 1 του άρθρ. 3 του ν. 3213/2003,  δηλαδή: α) του Πρωθυπουργού, β) των Αρχηγών των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς και όσων λαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση, γ) των Υπουργών, αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών, δ) των βουλευτών και των ευρωβουλευτών και ε) των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων και όσων διαχειρίζονται τα οικονομικά των κομμάτων της περίπτωσης β΄. Για όλες τις άλλες κατηγορίες υποχρέων (όπως γενικοί και ειδικοί γραμματείς, πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι ΝΠΔΔ, δικαστικοί λειτουργοί, μέτοχοι τηλεοπτικών σταθμών) οι δηλώσεις πόθεν έσχες θα υποβάλλονται στην Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης  της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης.  

Εύλογα ερωτήματα δημιουργεί η τροποποίηση αυτή και το γεγονός ότι δεν θα υπάρχει πλέον δημοσιοποίηση, κι επομένως διαφάνεια, για τις δηλώσεις πόθεν έσχες των προσώπων αυτών. Παράλληλα, ερωτηματικά δημιουργούνται από τη σημαντική χρονοκαθυστέρηση που υπάρχει στον έλεγχο πόθεν έσχες των προηγούμενων ετών 2013 και 2014. Μόλις προ ολίγων ημερών (10-05-2016) δόθηκαν στη δημοσιότητα και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της Βουλής οι δηλώσεις πόθεν έσχες των βουλευτών και ευρωβουλευτών πρώην και νυν για το έτος 2012.

Σημαντικά ερωτήματα προκύπτουν αναφορικά με τους λόγους της σημαντικής καθυστέρησης στη δημοσιοποίηση και τον έλεγχο των δηλώσεων αυτών, ώστε οι πολίτες να έχουν την απαραίτητης πληροφόρησης και να ελέγχουν αυτούς που καθορίζουν το μέλλον τους.

Είναι σαφές, ότι για μια ακόμη φορά, η Κυβέρνηση δε λειτουργεί μόνο με ολιγωρία και επιπολαιότητα, αλλά η νομοθετική τακτική που ακολουθεί εξυπηρετεί σκοπιμότητες και αμνηστεύει τους υπευθύνους.

Δεν μπορεί παρά να διερωτάται κανείς εάν η σιωπή της Κυβέρνησης και ο χειρισμός της για το θέμα των offshore εταιρειών συνδέονται και με το θέμα της καθυστέρησης στους ελέγχους των δηλώσεων πόθεν έσχες των προηγούμενων ετών.

Γίνεται απολύτως σαφές ότι η «αδιάφθορη αριστερή Κυβέρνηση» έχει απωλέσει το δήθεν «ηθικό πλεονέκτημα» που προέβαλε, καθώς και την αξιοπιστία της και έχει βυθίσει τη χώρα στη μεγαλύτερη ηθική, αξιακή και οικονομική κρίση. Είναι αναγκαίο τόσο για τη θωράκιση της δημοκρατίας και των πολιτικών θεσμών, όσο και για την ύπαρξη του αισθήματος δικαίου, ισότητας και ισονομίας, να υπάρξει πλήρης διαφάνεια και σαφής βούληση, με πράξεις, για την καταπολέμηση της διαφθοράς, και όχι με νομοθέτηση «διατάξεων – πλυντήριο» και γενικόλογες ανακοινώσεις.

Δυστυχώς, ο κ. Τσίπρας, παρά το γεγονός ότι έκανε σημαία του όλα αυτά τα χρόνια την καταπολέμηση της διαπλοκής, αδιαφορεί προκλητικά, νομοθετώντας για να καλύψει μέλη της Κυβέρνησής του, προκαλώντας έτσι κάθε αίσθημα δικαίου και ισονομίας.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

και οι ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

  1. Για ποιο λόγο καθυστερούν ο έλεγχος και η δημοσιοποίηση των δηλώσεων περουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) των μελών της Κυβέρνησης, των βουλευτών και των λοιπών υπόχρεων για τα έτη 2013 και 2014;

  1. Για ποιο λόγο και με τι κριτήρια περιορίστηκε σημαντικά, η λίστα των υπόχρεων προς υποβολή δήλωσης πόθεν έσχες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής αποτρέποντας ουσιαστικά τον έλεγχο και την δημοσιοποίηση των δηλώσεων αυτών;

  1. Υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στα πόθεν έσχες των ετών 2013 και 2014 και στη σπουδή της Κυβέρνησης να νομοθετήσει αρχικά την δυνατότητα συμμετοχής αξιωματούχων σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες και στη συνέχεια δίμηνη προθεσμία για τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

You May Also Like

Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις από την ΠΔΜ – Τμήμα Μηχανολογικού Εξοπλισμού της Π.Ε. Καστοριάς που αφορούν, κοπή κλαδιών, χόρτων και καθαρισμό βλάστησης

Συνεχίζονται οι παρεμβάσεις που πραγματοποιεί η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με το ανθρώπινο…

Εργαστήριο Παραδοσιακής Δόμησης στα Κορέστεια Καστορίας

Πρόσκληση Συμμετοχής ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΣΤΑ ΚΟΡΕΣΤΙΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ…

Παναγία, “Η Οδηγήτρια των Οδηγών” (!). Η μοναδική εικόνα της (16ος αιών;) στην Καστοριά Του Γιώργου Τ. Αλεξίου

Παναγία, “Η Οδηγήτρια των Οδηγών” (!). Η μοναδική εικόνα της (16ος αιών;)…

Τραγωδία με τροχαίο στην Ιόνια Οδό: Νεκρό ζευγάρι μπροστά τα μάτια του δεκάχρονου παιδιού τους

Σοβαρό τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε στην Ιόνια Οδό, κοντά στα διόδια Τερόβου στο ρεύμα…

Νίκος Παρούσης: Ο ήρωας πιλότος που θυσιάστηκε για να σώσει εκατοντάδες παιδιά από βέβαιο θάνατο

Table of Contents Hide Έντρομοι είδαν το ΜιράζΑνέφερε βλάβη στο πηδάλιο«Πάνω από…