Θετικά μηνύματα από τη συνάντηση του Προεδρείου της ΚΕΔΕ με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή

Το αμέσως επόμενο διάστημα ψηφίζεται ο νέος νόμος για τις δημόσιες προμήθειες , που «λύνει» τα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Το Προεδρείο της ΚΕΔΕ, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο κ. Δ. Παπαστεργίου, τον Α’ Αντιπρόεδρο κ. Λ. Κυρίζογλου, τον Β’ Αντιπρόεδρο κ. Δ. Κάρναβο, τον Γενικό Γραμματέα κ. Δ. Καφαντάρη, παρουσία του Προέδρου της Επιτροπής Θεσμών της ΚΕΔΕ, κ. Γρ. Κωνσταντέλλου και του Γενικού Διευθυντή της ΚΕΔΕ κ. Γ. Καραγιάννη, συναντήθηκε χθες το απόγευμα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη.

Το προεδρείο της ΚΕΔΕ με ιδιαίτερη ικανοποίηση άκουσε ότι οι προτάσεις της, όπως αυτές επικαιροποιήθηκαν κατά τις Συνεδριακές Διασκέψεις που έγιναν σε όλη την Ελλάδα (Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2020) για τις αλλαγές που χρειάζεται ο νόμος 4412, έγιναν δεκτές από την ηγεσία του Υπουργείου. Ο νέος νόμος, που θα ρυθμίζει τα θέματα δημοσίων συμβάσεων, θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή το επόμενο διάστημα, αντιμετωπίζει τα προβλήματα που δημιούργησε στην καθημερινή λειτουργία των Δήμων ο νόμος 4412 και «λύνει» τα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συμβάλλοντας παράλληλα στη διαφανή και αποτελεσματική λειτουργία τους, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.

Παράλληλα το Προεδρείο της ΚΕΔΕ έθεσε στον κ. Καραμανλή δύο ακόμη σημαντικά θέματα:

Το ζήτημα της οργάνωσης των υποδομών στις πόλεις, καθώς και την εκλογίκευση των παρεμβάσεων από τρίτους φορείς. Η καθημερινή ζωή στις πόλεις δυσχεραίνεται και το οικονομικό βάρος αυξάνει από τις συνεχείς παρεμβάσεις, που αναγκάζονται να κάνουν οι Δήμοι στο αστικό οδικό δίκτυο, το οποίο σκάπτεται από διάφορους φορείς άναρχα, χωρίς συνεννόηση. Η ΚΕΔΕ ζητάει να υπάρξει ένα δεσμευτικό πλαίσιο καθώς και την εξεύρεση χρηματοδότησης για τις συνολικές αποκαταστάσεις των ζημιών.

Η ΚΕΔΕ μετέφερε τον έντονο προβληματισμό της για την μεταφορά της αρμοδιότητας της συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου -και μάλιστα χωρίς πόρους- προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση και ζήτησε από τον Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα να υπάρξει ρύθμιση για το θέμα.

Μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Παπαστεργίου δήλωσε:

“Σήμερα διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι η προσπάθεια της ΚΕΔΕ και των Δήμων όλης της χώρας, να μπει τέλος σε ένα αναχρονιστικό κι αναποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο όσον αφορά τις δημόσιες συμβάσεις, έπιασε τόπο. Οι αλλαγές στο Ν. 4412, που με χαρά ακούσαμε ότι έρχεται μέχρι το τέλος του μήνα στη Βουλή προς ψήφιση, θα μας δώσουν τη δυνατότητα να κάνουμε τη δουλειά μας πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά. Είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας. Είναι μια πολύ σημαντική απόφαση και χαίρομαι που οι θέσεις που εξέφρασε και πρότεινε η Τοπική Αυτοδιοίκηση εδώ και πολλούς μήνες , όταν άρχισε να εφαρμόζεται ο 4412, έγιναν επιτέλους δεκτές από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τον κ. Καραμανλή.

Παράλληλα ευελπιστούμε ότι θα προχωρήσουν και οι αλλαγές που ζητάει σύσσωμη η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η ΚΕΔΕ για την καλύτερη οργάνωση μεταξύ των διαφόρων φορέων που εκτελούν παρεμβάσεις στα δίκτυα, μερικές φορές ακόμη και χωρίς δημοτική άδεια, οι οποίοι σκάβουν τους δρόμους χωρίς συνεννόηση και πολλές φορές και χωρίς να αποκαθιστούν το οδικό δίκτυο στην προηγούμενη κατάσταση. Ένα δεσμευτικό πλαίσιο και χρηματοδότηση είναι πάγιο αίτημά μας.

Τέλος θεωρούμε σημαντικό ότι βρήκαμε ευήκοα ώτα στα πρόσωπα του κ. Καραμανλή και του κ. Καραγιάννη στο λογικό αίτημα της Τ.Α. να ρυθμιστεί το πρόβλημα με τη συντήρηση των επαρχιακών οδών.”

Ο κ. Καραμανλής τόνισε: “Όσον αφορά το ν. 4412, επιτυγχάνουμε και διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Δεν θα κάνουμε εκπτώσεις ούτε στο ένα, ούτε στο άλλο. Έχουμε κάνει ήδη βελτιώσεις στο προσχέδιο νόμου ώστε να “απελευθερωθεί” η Αυτοδιοίκηση για την εκτέλεση έργων και τη διαχείριση της καθημερινότητας, αλλά πάντα εντός του αυστηρού πλαισίου, που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις αναθέσεις. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσπαθούμε να στηρίξουμε τους Δήμους όσον αφορά στις έξυπνες υποδομές και την οδική ασφάλεια.”

Από την πλευρά του ο κ. Καραγιάννης ανέφερε: “Δουλέψαμε πολύ σκληρά και συστηματικά όλο αυτό το διάστημα, και σήμερα προχωράμε σε μία ολιστικά διαφορετική προσέγγιση και μεταρρυθμίζουμε το χώρο των Δημόσιων Συμβάσεων επιλύοντας χρόνια ζητήματα ενός δαιδαλώδους θεσμικού πλαισίου. Με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα προχωράμε στη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση παρεμβαίνοντας με ουσιώδεις τομές”.

You May Also Like

Γυναικοκτονία στην Κω: Εκδόθηκε το ιατροδικαστικό πόρισμα

Συμπληρωματική κατάθεση από τον σύντροφο της 27χρονης Αναστάζια

37.000 οχήματα πέρασαν από τα διόδια σε 24 ώρες, 178 έκαναν αναστροφή

Στα ίδια επίπεδα έως τώρα η κίνηση στις εθνικές οδούς σε σύγκριση…

Γεωργιάδης: Με το «καλάθι του Πάσχα» πετύχαμε να έχουμε τις ίδιες τιμές με πέρυσι στο αρνί

«Ο κάθε καταναλωτής αγοράζει ανάλογα με το πορτοφόλι του».

Καιρός: Κακοκαιρία προ των πυλών με βροχές και καταιγίδες – Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν

Καιρός: Κακοκαιρία προ των πυλών με βροχές και καταιγίδες – Ποιες περιοχές…

Διευκρινίσεις για τις εμπορικές επιχειρήσεις σε Θεσσαλονίκη – Αχαϊα – Κοζάνη

  Διευκρινίσεις για τις εμπορικές επιχειρήσεις σε Θεσσαλονίκη – Αχαϊα – Κοζάνη

Τροπολογία του ΥΠΕΣ για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών

Τροπολογία του ΥΠΕΣ για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών

Self test: 500 ευρώ πρόστιμο ανά εργαζόμενο στους εργοδότες αν δεν έχει δηλωθεί το αποτέλεσμα του τεστ

Τα πρόστιμα στους εργοδότες αν δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους για τα…

ΥπΑΑΤ, Μ. Βορίδης στη Βουλή: Στεκόμαστε εμπράκτως στο πλευρό των πληγέντων αγροτών

ΥπΑΑΤ, Μ. Βορίδης στη Βουλή: Στεκόμαστε εμπράκτως στο πλευρό των πληγέντων αγροτών

Τις επόμενες μέρες ανοίγουν 3 νέα προγράμματα για ανέργους του ΟΑΕΔ

Την έναρξη τριών νέων προγραμμάτων απασχόλησης μέσα στις επόμενες ημέρες ανακοίνωσε μιλώντας…

Πανελλαδικές 2022: Όλες οι αλλαγές

Τρία Μηχανογραφικά-Περιορισμός δηλώσεων τμημάτων στο Α΄ Μηχανογραφικό και χωρίς περιορισμό στο Β’…