Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Από τους Τερμίτες στον … παράδεισο. Η πορεία και οι ιστορικές συνεργασίες του αγαπημένου δημιουργού που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή

«Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε, αυτό έχω μόνο να τους πω, τα όνειρα των εραστών δε σβήνουν»

Αυτοί είναι οι στίχοι από το τραγούδι «Νοέμβρης ’90» που πρωτo-τραγούδησε ο Τσακνής με τον Νταλάρα και λίγο αργότερα με τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Τους επικαλούνταν ο Μαχαιρίτσας, όταν τον ρωτούσαν ποιος στίχος εκφράζει την στάση ζωής του. Αν και ως «τραγούδι της καρδιάς» του είχε παραδεχτεί το «Πόσο σε Θέλω».

Ο δημιουργός που έφυγε από τη ζωή ξαφνικά στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 άφησε πίσω του ένα κενό δυσαναπλήρωτο. Σε συνέντευξη του είχε παραδεχτεί «Έχω αναθεωρήσει πολλά. Ίσως γιατί συνέπεσε με μια περίοδο της ζωής μου που έχασα αγαπημένα πρόσωπα όπως τον αδελφό μου. Βλέποντας την κόρη μου να μεγαλώνει, βλέπω τον κόσμο να προχωράει. Θέλω για το μέλλον να έχω διάθεση να τραγουδάω και να είναι καλά η κόρη μου. Δεν έχω τις ματαιοδοξίες της αρχής. Θέλω απλώς να ζω αξιοπρεπώς».

Λαυρέντης, ο ατίθασος

Γεννήθηκε στις 5 Νοεμβρίου 1956 στη Νέα Ιωνία του Βόλου. Σε ηλικία 9 ετών αγοράζει τον πρώτο του δίσκο, το “Help” των Beattles. Σε τρία χρόνια ανακαλύπτει το “Revolver”, και πάλι των Beattles.

Όπως είχε εξομολογηθεί «Γεννήθηκα στον Βόλο. Ένα χρόνο μόνο πήγα εκεί σχολείο. Ο πατέρας μου έγινε διευθυντής της Κρατικής Συμφωνικής Ορχήστρας και ήρθαμε στην Αθήνα. Μεγάλωσα στα Πατήσια, στο Κολωνάκι και στην Πλάκα. Εκεί έζησα όλο το κόλπο, εκεί έφτιαξα και το πρώτο μου συγκρότημα τους “PLG”. Έζησα τότε ρέμπελη ζωή γιατί ήταν άφραγκη. Εκ των υστέρων κουραστική όμως. Μου λείπει, τη βλέπω και με νοσταλγία. Αν ξαναγινόμουν είκοσι χρονών πάλι τα ίδια θα έκανα, αλλά κάθομαι και σκέφτομαι… πως άντεχα ρε παιδί μου… Μετά τους “Τερμίτες”, ένιωσα έξω από τα νερά μου γιατί είχα μάθει τόσα χρόνια να μοιράζομαι τα πάντα. Είχα σκεφτεί να πάω στον Βόλο και να ανοίξω ένα ωδείο.  Έλεγα “Ότι έκανες, έκανες. Ονειρευόσουν μικρός συγκροτήματα, περιοδείες, ε, δε γίνανε, έκλεισες”. Και ξαφνικά σκάει το “Διδυμότειχο Μπλουζ” και έρχεται η επιτυχία στα ξεκάρφωτα».

Η πρώτη δουλειά που κάνει είναι στην αποθήκη της δισκογραφικής εταιρείας “Μίνως Μάτσας και Υιός”, αλλά η ασυνέπεια στο ωράριο της εταιρείας είναι η αιτία που τον διώχνουν.

Όπως είχε γράψει ο Μάκης Μάτσας στο βιβλίο του “Πίσω από τη Μαρκίζα, 40 χρόνια ελληνικής μουσικής όπως την έζησα”, «Τον θυμάμαι χαρακτηριστικά. Ένας ατίθασος και απείθαρχος νεαρός, που ήταν αδύνατον να συμμορφωθεί με τους κανόνες και τα ωράρια. Σχεδόν κάθε μέρα είχε και έναν καβγά με τον διευθυντή πωλήσεων, τον Βασίλη Μιχαηλίδη, ο οποίος τον απέλυσε από τη δουλειά».

Το σχολείο το έχει σταματήσει προ πολλού, γιατί δεν τα πήγαινε καλά στα μαθήματα, αλλά και γιατί είχε τσακωθεί μ’ ένα καθηγητή του, με αποτέλεσμα να αποβληθεί από όλα τα γυμνάσια! Ακολουθούν δεκάδες δουλειές, όπως μπάρμαν, παρκαδόρος, σερβιτόρος σε καφετέρια και πολλές άλλες. Στο στρατό υπηρετεί 14 μήνες σαν προστάτης (και άλλους 5-6 μήνες φυλακή).

Τα πρώτα μουσικά βήματα

Μόλις απολύεται από το στρατό αρχίζει να τραγουδά αντάρτικα τραγούδια με τον Πάνο Τζαβέλα στη «Συντροφιά». Η εποχή που τα αντάρτικα ήταν της μόδας έχει περάσει, όμως είναι μια αρχή. Έχει φτάσει 20 χρονών και γεννιέται η ιδέα των P.L.J. Το ξεκίνημα γίνεται από τον ίδιο και τον Παύλο Κικριλή. Αυτός με τη σειρά του φέρνει τον Τάκη Βασαλάκη και το συγκρότημα είναι έτοιμο!

Με την προσθήκη του Αντώνη Μιτζέλου στην κιθάρα οι P.L.J. ξεκινούν για την Γαλλία με σκοπό μια διεθνή καριέρα. Κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί τελικά, όμως το 1982 κυκλοφορεί το “Armageddon” από την Polygram, με παραγωγό τον Γιάννη Δουλάμη, με τον οποίο και γίνονται όλοι οι δίσκοι του συγκροτήματος. Το “Armageddon” είναι βασισμένο στην Παλαιά Διαθήκη και η συνθετική ιδέα έχει τη βάση της στην Αποκάλυψη του Ιωάννη.

«Διδυμότειχο Blues». Μια προσωπική ιστορία

Το 1989 λοιπόν, ξεκινά η προσωπική του σταδιοδρομία ως συνθέτης και ερμηνευτής ταυτόχρονα. Πρώτο album “Ο  Μ’ Αγαπάς και η Σ’ Αγαπώ” από την MINOS-EMI, σε στίχους του Μιχάλη Μαρματάκη που έγραφε στίχους και για τους Τερμίτες. Το 1991 παρουσίασε στην εταιρεία Minos το “Διδυμότειχο μπλουζ”, το οποίο εμπνεύστηκε από τα χρόνια του στον στρατό. Οι στίχοι των: Γιάννη Μπαχ-Σπυρόπουλου, Αφροδίτης Μάνου, Γιάννη Προεστάκη, Σάββα Πασχαλίδη και Χάρη Καφετζόπουλου.

Οι συνεργασίες

Στη συνέχεια το 1993 κυκλοφορεί το “Ρίξε Κόκκινο στη Νύχτα”. Δέκα κομμάτια, τα οχτώ σε μουσική του Λαυρέντη, σε στίχους Λίνας Δημοπούλου, Μιχάλη Γκανά, Έλενας Ζερβού, Κώστα Καρυστινού, Άκου Δασκαλόπουλου. Η Ελευθερία Αρβανιτάκη συμμετέχει στο ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟ και ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου στο “Να δεις τι σου χω για μετά ”.

Ο Λαυρέντης έχει ήδη ξεκινήσει κοινές καλλιτεχνικές εμφανίσεις με τον Διονύση Τσακνή, οι οποίες και αποτυπώνονται δισκογραφικά στο album “Η νύχτα θα το πει ”, σε ζωντανή ηχογράφηση από την συναυλία στον Λυκαβηττό στις 6 Σεπτεμβρίου 1993 και από τις εμφανίσεις στις 25 και 26 Φεβρουαρίου 1994 στο ΜΕΤΡΟ. Ο Λαυρέντης και ο Διονύσης είναι πλέον ένα αχώριστο δίδυμο (έγιναν και κουμπάροι) σε κάθε live εμφάνιση τους. Το 1995 κυκλοφορεί ο δίσκος (CD πλέον) “Παράθυρα που κούρασε η Θέα ”.

Το χειμώνα 2008-2009 πραγματοποιεί σειρά εμφανίσεων στο “Ζυγό” στην Αθήνα και στο “Φιξ” στη Θεσσαλονίκη με τον Κώστα Μακεδόνα, το Γιάννη Μηλιώκα, το Γιάννη Κούτρα, το Δημήτρη Σταρόβα, τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και τη Ζίνα Αρβανιτίδη. Παράλληλα, πραγματοποιεί εμφανίσεις με το Νότη Μαυρουδή, την Αναστασία Μουτσάτσου και τον Παναγιώτη Μάργαρη, που παίζουν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι.

Το καλοκαίρι του 2009 πραγματοποιεί συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό με το Δημήτρη Σταρόβα, τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο και τη Ζίνα Αρβανιτίδη. Το χειμώνα 2009-2010 πραγματοποιεί σειρά εμφανίσεων στη μουσική σκηνή “Μύλος” της Θεσσαλονίκης καθώς και στο “Ζυγό” στην Αθήνα, με το Γιάννη Κότσιρα, την Αφροδίτη Μάνου και τα Κίτρινα Ποδήλατα. H επιτυχία αυτής της παράστασης είχε ως συνέπεια και την καλοκαιρινή περιοδεία 2010 του εν λόγω μουσικού σχήματος ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό. Τελευταία του προσωπική δουλειά είναι το CD “Στο αφιερώνω”, ενώ συμμετείχε και στο δίσκο “Χρειάζεται ένα θαύμα εδώ”, που ουσιαστικά αποτελεί το πρόγραμμα των Μαχαιρίτσα, Τσακνή και Πλιάτσικα στο Σταυρό του Νότου.

Όπως δήλωσε ο Γιάννης Ζουγανέλης για τον καλό του φίλο: «Φεύγει από τη ζωή ένα χαμόγελο, μια κατάσταση, η οποία δεν επανέρχεται» …

 

Με πληροφορίες από viewtag, kathimerini…
http://www.mixanitouxronou.gr
You May Also Like

“Και μη ειςενέγκης ημάς εις πειρασμόν” Του Σεβ. Μητροπολίτου Καστορίας Σεραφείμ, Υπερτίμου και Εξάρχου Άνω Μακεδονίας

“Και μη ειςενέγκης ημάς εις πειρασμόν” Του Σεβ. Μητροπολίτου Καστορίας Σεραφείμ, Υπερτίμου…

Το καλύτερο εμβόλιο για την παραπληροφόρηση είναι η γνώμη των ειδικών

Το καλύτερο εμβόλιο για την παραπληροφόρηση είναι η γνώμη των ειδικών

«Ξέρετε τι δεν μπορώ να καταλαβαίνω με εσάς τις νέες, σήμερα; Γιατί παραπονιέστε;»

Table of Contents Hide «Ξέρετε τι δεν μπορώ να καταλαβαίνω με εσάς…

Ο ανεξέλεγκτος τζόγος στο Λονδίνο, που έγινε αφορμή να επινοηθούν τα σάντουιτς. Πόνταραν ακόμη και για το αν θα ζήσει ή θα πεθάνει ένας τραυματίας!

Ο ανεξέλεγκτος τζόγος στο Λονδίνο, που έγινε αφορμή να επινοηθούν τα σάντουιτς.…

Κύπριος TikToker τα κατάφερε και αγκάλιασε τον Έλον Μάσκ

Μετά από μεγάλη προσπάθεια, ο Κύπριος TikToker Fidias κατάφερε τελικά να αγκαλιάσει τον Έλον Μασκ. Η αποστολή του με στόχο μια αγκαλιά με τον δισεκατομμυριούχο ολοκληρώθηκε επιτυχώς, λίγο προτού απελπιστεί και την εγκαταλείψει.

Είπε απλά 4 λέξεις: Ο Αντώνης Κανάκης πήρε θέση και υπερασπίστηκε τους ηλικιωμένους

Ο Αντώνης Κανάκης έκανε μια εκτενή αναφορά στις τηλεφωνικές απάτες με στόχο ηλικιωμένους ανθρώπους

Δημοσίευση παλαιών προτάσεων για ανάπτυξη του Δήμου Άργους από έναν δημότη που πονάει το Άργος

Υπάρχουν σε όλο το Δήμο άπειρες φυσικές τοποθεσίες όπου μπορούν να γίνουν έργα υποδομής

Η συμβολή της αυτοεκτίμησης στη σχολική επιτυχία. Συμβουλές προς τους γονείς για την ενίσχυσή της

Η συμβολή της αυτοεκτίμησης στη σχολική επιτυχία. Συμβουλές προς τους γονείς για…

Γιατί δεν πρέπει να κοιμάστε με την τηλεόραση ανοιχτή

Οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να κοιμάστε με ανοιχτή τηλεόραση.