Με την ευκαιρία της ψήφισης των προτάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Μακεδονίας στο νέο Χωροταξικό σχέδιο που κατέθεσε η μελετητική ομάδα έχω να κάνω τις εξής επισημάνσεις.

1] Η Περιφέρεια μας ήταν η μοναδική η οποία έδωσε ιδιαίτερη σημασία στη διαβούλευση της συγκεκριμένης μελέτης και κατά γενική ομολογία των υπευθύνων του Υπουργείου αλλά και της μελετητικής ομάδας, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας κος Καρυπίδης ήταν ο μόνος Περιφερειάρχης που ήταν παρών σε όλες τις διαβουλεύσεις που έγιναν στις Π.Ε. της Περιφέρειας μας. Άκουσε κατέγραψε και πρότεινε στο περιφερειακό συμβούλιο όλες τις τροποποιήσεις που έπρεπε να γίνουν, κατόπιν των παρατηρήσεων που κατατέθηκαν από αρμόδιους φορείς αλλά και μεμονωμένους πολίτες.

2] Στη συνάντηση της Π.Ε. Καστοριάς στις αρχές Σεπτέμβρη παρουσία του Περιφερειάρχη, των Αντιπεριφερειαρχών, της Βουλευτού κας Τεληγιορίδου, και εκπροσώπων διαφόρων φορέων κατατέθηκαν ενστάσεις και παρατηρήσεις που αφορούσαν διάφορους τομείς της μελέτης όπως, ο πρωτογενής και δευτερογενής τομέας (γεωργία, γουνοποιία) αλλά και του τριτογενή (Τουρισμός).

3]Από εμένα τον ίδιο κατατέθηκε πρόταση πάνω στη μελέτη για την αναβάθμιση του ρόλου του Αεροδρόμιου Άργους Ορεστικού, της αναγκαιότητας της κατασκευής σε άμεση προτεραιότητα της σήραγγας της Κλεισούρας, αλλά και τη σιδηροδρομική σύνδεση Κορυτσάς-Κρυσταλλοπηγής-Καστοριάς-Κοζάνης-Θεσσαλονίκης. Όλες οι παραπάνω προτάσεις οι οποίες κατατέθηκαν γραπτά αλλά και με προσωπικές μου τοποθετήσεις στο τελευταίο Περιφερειακό συμβούλιο ψηφίστηκαν έτσι ώστε να συμπεριληφθούν στο Νέο χωροταξικό σχεδιασμό, ο οποίος θα είναι όπως όλοι ξέρουμε το Ευαγγέλιο ανάπτυξης της Περιφέρειας μας.

Με βάση την ισόρροπη ανάπτυξη, αλλά και την αξιοποίηση των ήδη υπαρχόντων υποδομών και των άμεσων αναγκών της Περιφέρειας μας προχωρούμε με αίσθημα ευθύνης στην ανάπτυξη αυτού του τόπου. Μακριά από μας οι νοοτροπίες του αρπακτικού από τις οποίες κινδυνεύει τελικά και η Περιφερειακή συνείδηση που κάποιοι όλα αυτά τα χρόνια την εννοούσαν μόνο προς το συμφέρον συγκεκριμένης παρέας στην Κοζάνη.

 

Σας καταθέτω και τις γραπτές μου προτάσεις που ψηφίστηκαν.

  1. Στο αεροδρόμιο της Καστοριάς έχουν γίνει πολύ μεγάλα έργα υποδομής για να έχει πλέον:

α) το μεγαλύτερο διάδρομο σε όλη τη Μακεδονία

β) υλικοτεχνική υποδομή (ραντάρ, φωτισμό, συστήματα για νυχτερινή προσγείωση κα)

γ) Είναι χαρακτηρισμένο ως διεθνές

Με δεδομένο ότι η επιχειρηματική δράση της γουνοποιίας στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα (Καστοριά – Σιάτιστα) και όλο τον κύκλο εργασιών, μεταφορών εμπορευμάτων και ταξιδιωτών-εμπόρων, καθώς επίσης και η κατά γενική ομολογία αύξηση της επισκεψιμότητας που έχει η Καστοριά από ξένους Τουρίστες (Τριτογενής τομέας) δεν θα μπορούσε ένα νέο χωροταξικό σχέδιο για τα επόμενα χρόνια να μην αναβαθμίζει το ρόλο της Καστοριάς στον τομέα των μεταφορών. Άλλωστε η χιλιομετρική απόσταση που χωρίζει το αεροδρόμιο Καστοριάς με αυτό της Κοζάνης, είναι μόλις 70 χιλιόμετρα.

  1. Επίσης ο όλος σχεδιασμός για μελλοντική σιδηροδρομική σύνδεση Κοζάνης – Ηγουμενίτσας και Κοζάνης – Καλαμπακάς φέρνει το σιδηρόδρομο σε πολύ κοντινή απόσταση με την ΠΕ Καστοριάς. Με δεδομένο την πιο ήπια γεωμορφολογία και την κατασκευή της καθέτου της Εγνατίας προς Αλβανία θα μπορούσε να προταθεί, η γραμμή Αλβανία Θεσσαλονίκη, να περάσει από Κρυσταλοπηγή – Καστοριά – Κοζάνη – Θεσσαλονίκη
  2. Στην παρ. 4. Πρόγραμμα Δράσης (σελ 69) αναφέρεται η αναγκαιότητα της κατασκευής της σήραγγας της Κλεισούρας ως μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δράσης. Προτείνω το συγκεκριμένο έργο, το οποίο έχει και ολοκληρωμένη μελέτη (2.000.000€) να χαρακτηριστεί ως έργο άμεσης ανάγκης, έτσι ώστε να ενώσει τους δύο καθέτους άξονες της Δυτικής Μακεδονίας με όλες τις θετικές από αυτή τη δράση επιπτώσεις.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.