Προσπάθεια να εκδοθούν τον Απρίλιο (αντί για Μάιο) τα εκκαθαριστικά με μια επιπλέον δόση πληρωμής – Τι αλλάζει φέτος για τους ιδιοκτήτες ακινήτων

akinita-mak
Την δυνατότητα να πληρώσουν τον φετινό ΕΝΦΙΑ σε 11 αντί για 10 δόσεις θα έχουν φέτος περίπου 7 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων. Τον Απρίλιο, νωρίτερα από κάθε χρονιά, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα αποστείλει τα εκκαθαριστικά σημειώματα του ΕΝΦΙΑ δίνοντας όμως την δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να το πληρώσουν με μια επιπλέον δόση.

Η εκκαθάριση του φόρου θα τρέξει νωρίτερα για να ενσωματωθεί και η έκπτωση έως 10% σε όσους έχουν ασφαλίσει τα ακίνητα τους έναντι φυσικών καταστροφών.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, στο συνέδριο της ΠΟΜΙΔΑ μέσα στην εβδομάδα «θα ανοίξει η πλατφόρμα για τη έκπτωση του ΕΝΦΙΑ στα ασφαλισμένα ακίνητα. Οι ιδιοκτήτες θα δουν τα ακίνητά τους και θα μπορούν κάνουν την αντιστοίχιση με το ασφαλιστικό συμβόλαιο. Οι στόχος για εφέτος είναι ο ΕΝΦΙΑ να ανοίξει ένα μήνα νωρίτερα ώστε να πληρωθεί σε 11 δόσεις αντί για 10».
Την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώθηκε η αποστολή στην ΑΑΔΕ των στοιχείων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων κατοικίας φυσικών προσώπων που καλύπτουν κινδύνους πυρκαγιάς, σεισμού και πλημμύρας τα οποία ήταν σε ισχύ το 2023 καθώς και τυχόν ανανεώσεις ή τροποποιήσεις αυτών. Η επόμενη κίνηση ανήκει στους ιδιοκτήτες ακινήτων καθώς μπαίνοντας στην εφαρμογή θα χρειαστεί να επικυρώσουν τα στοιχεία που αναγράφονται. Αν η διάρκεια της ασφάλισης είναι μικρότερη του ενός έτους, η μείωση του ΕΝΦΙΑ προσαρμόζεται αναλογικά. Αυτό σημαίνει ότι για ασφάλιση διάρκειας 12 μηνών ο ΕΝΦΙΑ μειώνεται 10%, για 9 μήνες εφαρμόζεται έκπτωση 7,5%, για έξι μήνες η έκπτωση περιορίζεται στο 5% και για τρεις μήνες στο 2,5%.

Όλα αυτά θα λειφθούν υπόψιν κατά την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ που θα ξεκινήσει νωρίτερα ώστε τα σημειώματα να φύγουν τον Απρίλιο (δεδομένου οτι οι διορθώσεις στο Ε9 θα γίνονται μέχρι το τέλος Μαρτίου). Με αυτόν το τρόπο η πληρωμή του φόρου θα γίνει φέτος σε 11 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, με την πρώτη να καταβάλλεται έως τις 30 Απριλίου 2024 και την τελευταία έως 28 Φεβρουαρίου 2025.
Όσοι φορολογούμενοι δεν είχαν καμία μεταβολή στην περιουσιακή τους κατάσταση πέρσι, το 2023, θα πληρώσουν τον ίδιο φόρο ακινήτων που πλήρωσαν και πέρσι. Όμως, χιλιάδες άλλοι, θα πληρώσουν μεγαλύτερο φόρο από ό,τι πλήρωσαν το 2023, επειδή απέκτησαν ακίνητα με αγορά, γονική παροχή, δωρεά ή κληρονομιά, ή απέκτησαν εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα (πλήρη η ψιλή κυριότητα, επικαρπία), ή τακτοποίησαν αυθαίρετους χώρους, ή εμφάνισαν πέρσι στους δήμους τα «ξεχασμένα» τετραγωνικά μέτρα των ακινήτων τους. Αντιθέτως, όσοι φορολογούμενοι πούλησαν ή μεταβίβασαν ακίνητα στα παιδιά ή τα εγγόνια τους θα δουν μειωμένο το φετινό εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ. Επίσης, υπολογίζεται ότι πάνω από 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι θα έχουν εκπτώσεις έως και 50% ή και απαλλαγή με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

You May Also Like

Βίντεο – σοκ από το Αμύνταιο Φλώρινας: Σηκώνεται η μπάρα για να περάσει το τρένο

Ένα βίντεο σοκ κάνει τον γύρο του διαδικτύου, στο οποίο φαίνεται σε φυλασσόμενη διάβαση στο Αμύνταιο της Φλώρινας, να σηκώνεται η μπάρα όταν περνάει το τρένο.

Πώς να καταγγείλετε ηλεκτρονικά παρατυπίες καταστημάτων στις εκπτώσεις

Ηλεκτρονικά θα μπορούν να καταγγέλλουν οι καταναλωτές τυχόν παραβάσεις στις θερινές εκπτώσεις…

Γιατί το σπίτι του Αντωνάκη και της Ελενίτσας στην Πλάκα δεν πουλήθηκε ποτέ

Γιατί το σπίτι του Αντωνάκη και της Ελενίτσας στην Πλάκα δεν πουλήθηκε ποτέ

Σκύλος στο Μέτσοβο «τραμπούκισε» αρκούδα που πλησίασε κοπάδι με ζώα

Ο ποιμενικός μόλις είδε την αρκούδα να πλησιάζει το μέρος που ήταν…

Novak Djokovic: Απολαμβάνει τις διακοπές του στη Μύκονο μετά το Wimbledon

Ο Σέρβος τενίστας φαίνεται να μην επηρεάστηκε μετά τον αποκλεισμό του στα τερέν του Λονδίνου

Ολυμπιακοί Αγώνες: Η ανάρτηση Αντετοκούνμπο για τη σημαία και η συγκίνηση της Ντρισμπιώτη – Δείτε τι έγραψαν στα social media

Ο Greek Freak συνόδευσε την ανάρτησή του με το «μάτι» – Στο Παρίσι θα κάνουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε, για να σηκώσουμε ψηλά τα ελληνικά χρώματα, δήλωσε η αθλήτρια του βάδην

Οδύνη στην κηδεία του 36χρονου Γιώργου Ντ. που έπεσε νεκρός από μπαλoθιά του μπατζανάκη του στο Λασίθι

Έπεσε νεκρός από μπαλoθιά του μπατζανάκη του στο Λασίθι

Δωρεά 200.000 ειδικών μασκών για ιατρούς και νοσηλευτές του ΕΣΥ από τον ΑΔΜΗΕ

Δωρεά 200.000 ειδικών μασκών για ιατρούς και νοσηλευτές του ΕΣΥ από τον…

Δυσοίωνα μηνύματα για την αγορά εργασίας

Αβέβαιη παραμένει για το 2015 η προοπτική να δημιουργηθούν διατηρήσιμες συνθήκες ανάπτυξης…

Τουρκόφρονες καίνε γαλλικές σημαίες και ανεμίζουν την σημαία του ISIS!

Τουρκόφρονες καίνε γαλλικές σημαίες και ανεμίζουν την σημαία του ISIS!