Χαρακτηριστικά κανονικότητας έχει πάρει πλέον η ακρίβεια με τις ανατιμήσεις στο καλάθι του σούπερ μάρκετ να συνεχίζονται χωρίς να φαίνεται ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρξει αποκλιμάκωση.

Παρά την υποχώρηση στις τιμές της ενέργειας, των μεταφορικών και των πρώτων υλών, οι τιμές των τροφίμων, των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και των ειδών νοικοκυριού καθημερινής χρήσης εξακολουθούν να «καίνε» τα νοικοκυριά.

Αποκαλυπτική είναι η μηνιαία έρευνα, της CIRCANA (πρώην ΙRΙ). Η πληθωριστική αύξηση της αξίας πωλήσεων στην αγορά FMCG (ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα) ανήλθε σε 9,9% στο πεντάμηνο του 2023 (Ιανουάριος- Μάιος), την ώρα που ο όγκος των πωλήσεων ήταν οριακά ανοδικός, μόλις 0,4%.

Συνολικά οι πωλήσεις των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου ανήλθαν στα 3,664 δισ. ευρώ έναντι 3,335 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Ενδεικτικές του ανατιμητικού κύματος που καταγράφεται είναι και οι «επιδόσεις» του Μαΐου όταν η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,4% και ο όγκος κατά 4,1%.

Ρεκόρ ανατιμήσεων στα γαλακτοκομικά

Παρότι η τιμή παραγωγού στο αγελαδινό γάλα υποχωρεί, τον Μάιο τα γαλακτοκομικά προϊόντα σημείωσαν ρεκόρ ανατίμησης με +14,5%. Ωστόσο ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά -1,9%.

Στη δεύτερη θέση όσον αφορά το ποσοστό αύξησης των τιμών βρέθηκαν τα απορρυπαντικά και τα είδη καθαρισμού σπιτιού με +13,7% αν και σημειώθηκαν πολύ μικρές απώλειες στον όγκο (-0,4%). Ακολουθούν τα διάφορα είδη σπιτιού με +11,9% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής με +10,7%.

Στα υλικά μαγειρικής (cooking aids & condiments) η άνοδος των τιμών έφθασε στο 10,6% με υποχώρηση όγκου πωλήσεων στο -3,5%, ενώ τα κατεψυγμένα προϊόντα ανατιμήθηκαν σε ποσοστό 9,7% και τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς κατά 8,7%. 

Οι αυξήσεις στα συσκευασμένα τρόφιμα ήταν 8,3%, στα σνακ  7,7%, στα μη αλκοολούχα ποτά 7,3% και στα αλκοολούχα ποτά 5%.

Εκτίναξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο μήνα με τον μήνα.

Ειδικότερα, το μερίδιο τους στην αγορά – δεν συμπεριλαμβάνονται οι πωλήσεις της εκπτωτικής αλυσίδας Lidl – ανέρχεται στο 17,4% και ο ρυθμός ανάπτυξης τους στο 19,4% και είναι ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης από το 2012 έως σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ιδιωτική ετικέτα στην Ελλάδα έχει καταγράψει υψηλότερη ανάπτυξη μόνο το 2011 (άνοδος 34,5%) εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης.

Αύξηση των προσφορών

Παράλληλα, χάρη κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 3 pp.

Αναλυτικότερα, στην κατηγορία των τροφίμων το ποσοστό ανήλθε στο 27,6%, στην κατηγορία των προϊόντων ατομικής υγιεινής ανήλθε στο 30,7%, μειωμένες έναντι του 2022 και στα είδη σπιτιού ανήλθε στο 25,2%, επίσης μειωμένες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά.

Συνολικά στην αγορά FMCG, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, το 27,4% των πωλήσεων του πενταμήνου προήλθε από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης, σε μια αύξηση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων.

Πηγή:ot.gr

You May Also Like

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Παράταση και λύση για όσους περιμένουν ακόμα τα δάνεια

Με υπουργική απόφαση λύνονται τα χέρια της επιτροπής για το ξεκαθάρισμα των ενστάσεων

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Τι θα πληρώσουν με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο [παραδείγματα]

Ποιοι είναι οι τυχεροί και ποιοι οι άτυχοι

Τριπλό σήμα κινδύνου για την οικονομία – Βαριά σκιά ύφεσης στη χώρα

Tεράστια ζημιά στα πλέον δυναμικά κομμάτια της ελληνικής οικονομίας, αυτά των εξαγωγών…

Αυτά είναι τα μέτρα στήριξης νέων γονιών

Έως και 3.500 ευρώ το επίδομα γέννας

Στο μικροσκόπιο η φορολόγηση ενός εκατ. αυτοαπασχολούμενων

Αναζητούνται διεθνή μοντέλα φορολόγησης – Ισχυρά κίνητρα για τη δήλωση των πραγματικών…

Παραγραφή – Διαγραφή των χρεών προς τον ΕΦΚΑ

Πώς θα γίνεται εφεξής η παραγραφή των χρεών προς τον ΕΦΚΑ και…

Ελεύθεροι Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενοι και Αγρότες: Σε λειτουργία η πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας για το έτος 2023

Ελεύθεροι Επαγγελματίες, Αυτοαπασχολούμενοι και Αγρότες: Σε λειτουργία η πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ για…

ΟΑΕΔ: Ενισχύεται το πρόγραμμα επιταγών επανένταξης στην αγορά εργασίας

  ΟΑΕΔ: Ενισχύεται το πρόγραμμα επιταγών επανένταξης στην αγορά εργασίας