Όργιο απάτης με το υγραέριο κίνησης. Αποκαλυπτικές καταγγελίες από εταιρείες εμπορίας και πρατηριούχους. Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο. Τι πρέπει να προσέχουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων με υγραεριοκίνηση

Oργιο… λαθρεμπορίας και νοθείας, καθώς και κλοπών στις αντλίες και στην αγορά του υγραερίου κίνησης καταγγέλλουν παράγοντες του κλάδου.

Στόχος των παράνομων διακινητών η… τσέπη 200.000 οδηγών ΙΧ, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης μετέτρεψαν τους κινητήρες των οχημάτων τους, προκειμένου να γλιτώσουν την ακριβή βενζίνη, αλλά τελικά πέφτουν θύματα οικονομικής απάτης.

Επιτήδειοι κλέβουν με πειραγμένες αντλίες και πωλούν επικίνδυνο νοθευμένο καύσιμο.

Οι τρόποι της παρανομίας είναι δύο, σύμφωνα με το Έθνος είναι δύο: Στην πρώτη περίπτωση οι επιτήδειοι αντί για υγραέριο κίνησης που έχει κανονική τιμή κοντά στο 0,65 βάζουν στα αυτοκίνητα υγραέριο θέρμανσης, δηλαδή ένα υγραέριο με τιμή κοντά στο 0,50 ευρώ και έτσι κερδίζουν τη διαφορά.

Το δεύτερο κόλπο με παρέμβαση στην αντλία βάζουν ποσότητες που είναι μειωμένες κατά μέσο όρο κοντά στο 10%. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες κυκλοφορούν στο εμπόριο ακόμη και έτοιμες αντλίες με τον μηχανισμό κλοπής.

Σημειώνεται ότι οι πρατηριούχοι δεν υποχρεούνται να έχουν σύστημα εισροών εκροών δεν υπάρχει σύστημα έκδοσης αποδείξεων και δεν απαγορεύεται η συμφόρτωση υγραερίου κίνησης με βιομηχανικό.

Πως η νοθεία καταστρέφει τους κινητήρες

«Παρενέργειες» στον κινητήρα και στα επιμέρους μέρη τροφοδοσίας μπορεί να επιφέρει η νοθεία του υγραερίου (LPG-Liquid Petroleum Gas), ενώ είναι πολύ πιθανό οι βλάβες που θα προκληθούν να είναι υψηλού κόστους.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εγκατάστασης συστημάτων υγραερίου, οι ζημιές που μπορούν να προκληθούν από το νοθευμένο LPG έχουν ακριβώς τις ίδιες επιπτώσεις με τη νοθευμένη βενζίνη, δηλαδή:

*Αισθητήρες «λ», (κόστος αντικατάστασης 150 ευρώ έκαστος).

*Καταλύτης (κόστος αντικατάστασης 800 ευρώ).

*Σύστημα τροφοδοσίας (κόστος επισκευής 1.000 ευρώ).

*Λογισμικό «εγκεφάλου» κινητήρα (κόστος επισκευής τουλάχιστον 300 ευρώ).

Αυτές είναι οι συνήθεις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει το νοθευμένο υγραέριο και γενικά ένα μείγμα καυσίμου χαμηλής ποιότητας, από την στιγμή που δεν προσφέρει την ενέργεια που απαιτείται ώστε το αυτοκίνητο να λειτουργεί με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ο αισθητήρας «λ» (τα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 2 λίτρα συνήθως έχουν δύο αισθητήρες) ρυθμίζουν το μείγμα λίγο πριν εισέλθει στον θάλαμο καύσης (τον «λόγο» μεταξύ καυσίμου/ατμοσφαιρικού αέρα). Εάν το καύσιμο είναι «φτωχό», ο αισθητήρας στέλνει εντολή για περισσότερη πλήρωση και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου με συνέπεια την καταστροφή αρχικά του ενός αισθητήρα, στη συνέχεια του δεύτερου και εφόσον δεν αντικατασταθούν και του καταλύτη

Βεβαίως, τα ευγενή μέταλλα του καταλύτη μπορούν να φθαρούν και να καταστραφούν ακόμη και με τους αισθητήρες «λ» σε λειτουργία και αυτό από την παραγωγή περισσότερων καυσαερίων που δίνει ένα κακό καύσιμο…

Όσο για τον κινητήρα, το σύστημα τροφοδοσίας είναι εκείνο που καταπονείται περισσότερο, ενώ οι «αρρυθμίες» μπορεί να προκαλέσουν βλάβη και στον εγκέφαλο καθώς με φτωχό μείγμα καυσίμου δεν μπορεί να λειτουργήσει και να στείλει τις προβλεπόμενες εντολές.

Η νοθεία στο υγραέριο που είναι προϊόν ενός συγκεκριμένου τύπου χημικής ένωσης μεθανίου και προπανίου, γίνεται με τη μείωση της ποσότητας του πιο ακριβού προπανίου και την αύξηση του μεθανίου. Το προπάνιο ωστόσο, είναι εκείνο το συστατικό που προσφέρει ενέργεια…

Ένα LPG με μεγάλη περιεκτικότητα σε μεθάνιο και περιορισμένη (σε σχέση με τις προδιαγραφές) σε προπάνιο είναι ένα φτωχό καύσιμο, που εκτός όλων των παραπάνω, δίνει σημαντικά μικρότερη αυτονομία (έως 30-40%) σε σχέση με ένα κανονικό μείγμα.

Εδώ θα μπορούσε να επικαλεστεί κάποιος και θέματα κόστους στον χρήστη, δεν είναι όμως μόνον αυτό. Λόγω και της μικρότερης ενέργειας που προσφέρει στον κινητήρα, μειώνονται και τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς π.χ. σε μια προσπέραση ο οδηγός δεν θα έχει την ανάλογη δύναμη για να ολοκληρώσει τη διαδικασία χωρίς κίνδυνο.

Στην ερώτηση «πώς θα μπορέσει» να προφυλαχθεί κάποιος από ένα νοθευμένο καύσιμο», απάντηση δεν υπάρχει και έγκειται καθαρά στην εμπιστοσύνη που έχει στον πρατηριούχο. Πάντως ένα νοθευμένο LPG θα το διαπιστώσει άμεσα από την μειωμένη δύναμη του κινητήρα, αλλά και από τα λιγότερα χιλιόμετρα που θα διανύσει.

Πηγή: http://www.orizontespress.gr/www.ethnos.gr/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

You May Also Like

Διθύραμβοι από τον πολιτικό κόσμο και την κοινή γνώμη για την ομιλία Μητσοτάκη στο Κογκρέσο

Πρώτο trend στο Twitter το #Mitsotakis και #Μητσοτακης – «Εθεσε όλα τα…

ΟΑΕΔ: Πότε θα καταβληθούν Δώρο Χριστουγέννων και επίδομα ανεργίας

ΟΑΕΔ: Πότε θα καταβληθούν Δώρο Χριστουγέννων και επίδομα ανεργίας

Τι θα πει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ

Ταχύτερη υλοποίηση του προγράμματος «Αιγίς», αναβάθμιση του 112 και πλήρης εκσυγχρονισμός του δικτύου μετεωρολογικών σταθμών

«Ο Βασιλιάς Κάρολος δίνει μάχη με πολύ επιθετικό καρκίνο»

Προετοιμάζει τη διαδοχή του!

Γεωργιάδης: Ό,τι ανοίγει δεν ξανακλείνει – Κοντά το άνοιγμα καταστημάτων

«Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο το ακορντεόν», είπε ο υπουργός, Αδωνις Γεωργιάδης,…

Τροπολογία του ΥΠΕΣ για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών

Τροπολογία του ΥΠΕΣ για την απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών

Κούγιας για Λιγνάδη: Ακραία πλεκτάνη – Στόχος η Μενδώνη που τα έβαλε με κυκλώματα

Πολιτικοοικονομικά «παιχνίδια» βλέπει ο Κούγιας πίσω από την υπόθεση Λιγνάδη – Τι…

Reuters: Καταθέτουν σήμερα πρόταση μομφής κατά Τζόνσον οι Εργατικοί

Οι Εργατικοί είχαν προειδοποιήσει ότι θα προβούν σε αυτή την κίνηση αν…

Πότε επιτρέπεται δεύτερο άτομο στο αυτοκίνητο σε ΙΧ ή ταξί

Πότε επιτρέπεται δεύτερο άτομο στο αυτοκίνητο σε ΙΧ ή ταξί