Επαγγελματίας με βενζινάδικο εμφανίζεται να έχει τζίρο 509.300 ευρώ τον χρόνο και να δηλώνει στην Εφορία μηδενικά κέρδη, με αποτέλεσμα ο φόρος εισοδήματος να είναι μηδενικός και να πληρώνει μόνο τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ. Γιατρός χειρουργός με ακαθάριστα έσοδα 133.343 ευρώ δηλώνει μηδενικά κέρδη, δεν πληρώνει ούτε ένα ευρώ φόρο εισοδήματος παρά μόνο το τέλος επιτηδεύματος των 650 ευρώ.

Τι θα πληρώσουν

Τι θα πληρώσουν οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες με το νέο σύστημα φορολόγησης και το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα που θα εφαρμοστεί από τα φετινά εισοδήματα; Ο επαγγελματίας με το βενζινάδικο αντί για 650 ευρώ θα κληθεί να πληρώσει φόρο 1.342,64 ευρώ, ενώ ο γιατρός από τα 650 ευρώ που πλήρωνε μέχρι τώρα θα δει τον λογαριασμό της Εφορίας να εκτοξεύεται στα 4.226,72 ευρώ.

Οι κόκκινες γραμμές

Το νέο φορολογικό καθεστώς δεν θέτει ως μοναδική «κόκκινη γραμμή» το να μην εμφανίζουν οι επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις εισοδήματα μικρότερα από τις ετήσιες αποδοχές ενός εργαζομένου που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό, ήτοι 10.920 ευρώ με τα σημερινά δεδομένα.

Αν ο επαγγελματίες ασκεί τη δραστηριότητα πάνω από 6 χρόνια, το ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα θα φτάσει έως τα 14.196 ευρώ. Αν έχει υπάλληλο, οι ετήσιες αποδοχές του υπαλλήλου είναι το «πλαφόν» και για το εισόδημα του επαγγελματία-εργοδότη με ανώτατο όριο τις 30.000 ευρώ. Αν ο τζίρος του είναι σημαντικά μεγαλύτερος από τον μέσο όρο του ετήσιου τζίρου του κλάδου δραστηριότητας, τότε στο τεκμαρτό εισόδημα θα υπάρχει προσαύξηση έως 100% και θα φτάνει μέχρι τα 50.000 ευρώ.

Η ώρα του λογαριασμού

Με βάση τα κριτήρια αυτά, η ΑΑΔΕ θα εκδώσει το 2024 τον φορολογαριασμό που θα κληθούν να πληρώσουν πάνω από 735.000 επαγγελματίες και ατομικές επιχειρήσεις. Οι επαγγελματίες που θα ανεβάσουν τα πραγματικά τους κέρδη πάνω από το ελάχιστο όριο που θα βγάζει το σύστημα θα κερδίσουν «κούρεμα» 50% στο τέλος επιτηδεύματος, ενώ όσοι εμφανίζουν εισοδήματα μικρότερα από το ελάχιστο όριο θα πληρώσουν περισσότερο φόρο και θα γλιτώσουν μόνο από το 25% του τέλους επιτηδεύματος. Το νέο σύστημα είναι μαχητό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αμφισβητηθεί από τον φορολογούμενο με βάση πραγματικά περιστατικά ή στοιχεία (π.χ. στρατιωτική θητεία, νοσηλεία σε νοσοκομείο, κράτηση σε φυλακή, κ.λπ.).

Οι τυχεροί

«Τυχεροί» του νέου συστήματος είναι: Οι νέοι επαγγελματίες που θα μείνουν εκτός του ελάχιστου τεκμαρτού εισοδήματος για τρία χρόνια. Τον τέταρτο χρόνο η ελάχιστη αμοιβή θα είναι 3.640 ευρώ, τον πέμπτο χρόνο 7.280 ευρώ και τον έκτο θα φθάσει στα 10.920 ευρώ. Οι μισθωτοί που είναι και αυτοαπασχολούμενοι, καθώς κατά τον υπολογισμό της ελάχιστης αμοιβής λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία.

Οι αυτοαπασχολούμενοι με «μπλοκάκι» και οι αγρότες που θα παραμείνουν εκτός συστήματος. Ωστόσο, για τους συγκεκριμένους φορολογουμένους δεν προβλέπεται μείωση έως 50% στο τέλος επιτηδεύματος. Θα πρέπει να κάνουν υπομονή έως το 2025, καθώς τότε η κυβέρνηση σχεδιάζει να σβήσει οριστικά το τέλος επιτηδεύματος από τον φορολογικό χάρτη.

Οι επαγγελματίες που ασκούν τη δραστηριότητά τους και έχουν την κύρια κατοικία τους σε χωριά με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά κάτω από 3.100 κατοίκους και οι επαγγελματίες με αναπηρία ίση ή μεγαλύτερη του 80%. Η ελάχιστη αμοιβή θα μειώνεται κατά 50%.

ot.gr

You May Also Like

ΔΥΠΑ: Σήμερα καταβάλλεται το «μπόνους» 300 ευρώ σε επιπλέον 1.182 μακροχρόνια ανέργους

Που κατάρτισαν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης

ΙΝΕ ΓΣΕΕ: Τα μνημόνια κατέστρεψαν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας

Οι υφεσιακές πολιτικές επέφεραν καίριο πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, όπως…

Χιονοδρομικά κέντρα: Χιλιάδες ευρώ μέσα οι επιχειρήσεις – Πώς δούλεψαν τη φετινή σεζόν

Τραγικά εξελίχθηκε η φετινή χρονιά για τα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας!

ΑΜΕΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΑΠΟ ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

Άμεση νομοθετική πρωτοβουλία για την προστασία της πρώτης κατοικίας και των δανειοληπτών από καταχρηστικές πρακτικές ζητά η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ.

Ατζούν Ιλίτζαλι: Ο Βόλος και οι επενδύσεις – μαμούθ που έχει στα σκαριά

Ο Αχιλλέας Μπέος εμφανίζεται θετικός…στις προθέσεις του Ατζούν

Κοινωνικό μέρισμα 900 ευρώ: «Κλείδωσε» ο χριστουγεννιάτικος μποναμάς, τα κριτήρια και οι δικαιούχοι

Κοινωνικό Μέρισμα 2021: Χριστουγεννιάτικος μποναμάς για τα ευάλωτα νοικοκυριά

Δώρο Πάσχα: Μέχρι τις 30 Ιουνίου η πληρωμή του

Δώρο Πάσχα: Μέχρι τις 30 Ιουνίου η πληρωμή του

Ο Έλον Μασκ δώρισε μετοχές αξίας σχεδόν $6 δισ. της Tesla – Άγνωστος ο αποδέκτης

Ο Έλον Μασκ δώρισε μετοχές αξίας σχεδόν $6 δισ. της Tesla –…